Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne nye hodetelefoner!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har per i dag et Denon AH-D750 som jeg har blitt svært glad i. Det har vært min trofaste følgesvenn i snart 20 år, men bærer dessverre preg av tidens tann.

 

Jeg håpte at noen her kanskje har såpass god kontroll på hodetelefoner at de vil kunne peke meg i retning av et nytt sett som har tilsvarende lyd og spesifikasjoner som de jeg har per i dag.

 

Ønskeliste, ref de jeg har:

- halvåpne, men ikke blø alt for mye lyd ut.

- komfortable over tid

- lettdrevne, bør ikke kreve en god hodetelefonforsterker for å fungere.

- IKKE støykansellering

- solid kabel, helst 3m. Helst kabel kun fra ene øreklokken.

- all-round lyd, ikke altfor overdreven bass og ikke altfor klar diskant. Liker en rund lyd i hodetelefonene mine, men de bør være egnet til det aller meste av musikksjangre.

- pris bør helst ikke være over 3000,-, men om de er gode nok går jeg over det.

 

Genialt om noen har erfaring med AH-D750/950 selv!

 

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner det meste av info du kan trenge via denne siden om de aktuelle hodetelefonenne : http://www.head-fi.org/products/audio-technica-ath-m50x . M50X er en ganske ny hodetelefon så er nok ikke så mange på forumet her som har noe betydelig ærfaring med de, gamle modellen derimot er det mange som har (M50), lyd og bilde roste og denne opp i skyenne : http://www.lydogbilde.no/test/audio-technica-ath-m50

(Dette de skriver om at du ikke kan bruke på bærbart er bare tull, med så lav ohm og høy følsomhet er ikke dette noe problem)

 

NAD Visio , Sennheiser Momentum , V-Moda M100 (kan hende denne kan bli litt for basstung for deg) , Beyerdynamic DT770 32 ohm, Beyerdynamic Custom one og Sony MDR-1R er alle hodetelefoner du kan se på. Har desverre ingen ærfaring med Denon AH-D750 så ta det i betraktning.

 

Et annet punkt du never er at du vil ha noen hodetelefoner som er halvåpne å at du ikke vil de skal lekke lyd. Det som er problemet her er å skille mellom hva som er semi åpent og lukket, AKG har noen men spørr du meg lekker de nærmest like mye lyd som "fult" åpne hodetelefoner. De som er åpne lekker lyd som bare juling , menst de som er lukket lekker lite lyd, tolker det da dithen at det er en lukket hodetelefon du er ute etter, vist ikke kan jeg komme med flere anbefalinger til åpne klokker.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...