Gå til innhold

Mystisk nettverksproblem


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sitter med en D-Link DIR655 trådløs ruter, koblet til en Get-ruter på WAN-porten og en vanlig switch og et par maskiner på LAN-portene.

 

Internett fra Get var ustabil i et par uker. Da hadde jeg sporadisk internett. Da Get fiksa feilen, ble internett helt borte. Get-ruteren bare rebootet hele tiden så det ut til, og Get fikk ikke kontakt med den. Jeg fikk heller ikke kontakt med mitt lokalnett.

 

De sendte meg en ny, og det skjer akkurat det samme. Jeg har også byttet kabel. Jeg har ikke endret noe på dette oppsettet på flere år, og det har alltid fungert knirkefritt.

 

Det som er mystisk, er at hvis jeg trekker ut kabelen mellom min D-Link-ruteren og Get-ruteren, så kommer Get-ruteren opp (selv om jeg ikke får glede av det), og jeg får kontakt med lokalnettet mitt.

 

Siden jeg ikke har administratortilgang til get-ruteren, og Get ikke vil supportere hjemmenettet mitt, trenger jeg noen innspill.

 

Så vidt jeg kan forstå, må det enten være WAN-porten på min ruter som det er noe feil med, eller så er det en konfigurasjonskonflikt mellom enhetene.

 

Det første burde ikke forklare hvorfor jeg mister kontakt med lokalnettet mitt. det andre burde ikke hindre Get i å få kontakt med enheten.

 

Noen som har noen gode ideer, eller har vært borti dette før?

Endret av faaeri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan prøve med en ny ruter, og det finnes mye bra nå, men det koster en del penger, og løser det ikke problemet, er det jo litt bortkastet.

 

Det bør ikke være kabler som er satt feil, siden dette fungerte fint inntil for et par dager siden, uten at jeg rørte noe som helst.

Lenke til kommentar

D-Link-routeren er koblet til Get-ruteren, så switchen er på lokalnettet.

Det rare her er jo ikke at det ikke funker, men at get-boksen umiddelbart slutter å være online når jeg kobler på D-link, og at lokalnettet mitt også samtidig slutter å fungere - selv om jeg får koblet meg til det, får jeg ikke kontakt med noen av enhetene på nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...