Gå til innhold

Martin Ødegaard | Real Sociedad-spiller


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror det er lurt. Han har fremdeles behov for å lære seg Spansk, får nok i en god stund til godt utbytte av å trene med A-laget, og treningsapparatet rundt RM som hjelper han å trene seg opp rent fysisk (styrke) er antakelig verdens beste.

Endret av blured
Lenke til kommentar

"REAL SET TO LOAN OUT YOUNG STARS

 

Real Madrid will loan out recent signings Martin Odegaard and Marco Asensio to another La Liga team before the start of next season, according to AS.

Madrid signed both teenagers last winter – Asensio joined from Mallorca in December, while Odegaard arrived from Stromsgodset the following month – and Benitez wants them to play regularly next term.

The Spanish coach won’t be able to offer them first-team football at the Bernabeu so he wants them to spend a season at another top-flight side.

Villarreal are keen on Odegaard, but Madrid are keen for him to go on loan to either Malaga or Real Betis due to their playing styles and philosophies of handing first-team opportunities to young players." - SkySports

 

 

 

 

Lenke til kommentar

AS skriver mye rart for å skape blest, og denne gang er heller ingen unntak. Martin Ødegaard blir værende i Real Madrid, og han kommer til å fortsette for Castilla samt gjøre innhopp på Real Madrid.

 

Real Madrid har signert verdens største talent, dermed er det en selvfølge at han ikke lånes ut. Det ville vært et svik for klubbens stolthet, som da beviser for hele verden at de ikke har kapasiteten og kunnskapen til å bære frem talentet.

 

Tore Pedersen sier at det kun er påstander, og det meste som blir skrevet av AS er nettopp bare påstander.

Lenke til kommentar

Bare fordi du har debutert for Strømsgodset og Norge er du ikke verdens største talent. Et stort talent? Ja, men han hadde neppe fått like mye oppmerksomhet om han var fra England, Frankrike, Spania, Tyskland eller en annen stor fotballnasjon.

Den oppmerksomheten han har fått internasjonalt har ingenting å gjøre med at han er norsk, tvert i mot. At han er et av verdens største talenter er ikke en illusjon skapt av norsk presse.

Lenke til kommentar

 

Bare fordi du har debutert for Strømsgodset og Norge er du ikke verdens største talent. Et stort talent? Ja, men han hadde neppe fått like mye oppmerksomhet om han var fra England, Frankrike, Spania, Tyskland eller en annen stor fotballnasjon.

Den oppmerksomheten han har fått internasjonalt har ingenting å gjøre med at han er norsk, tvert i mot. At han er et av verdens største talenter er ikke en illusjon skapt av norsk presse.
Det er ikke en illusjon skapt av norsk presse, men et lite land som Norge blir mer opptatt av sine statsborgere som er i verdens toppklasse enn større land som oftere har flere elite spillere.

Det blir mer oppmerksomhet f eks i Norge hvis en nordmann vinner gullmedaljen til sommer OL, enn i USA når en amerikaner vinner gull fordi det hender oftere

Lenke til kommentar

Han er vel den yngste som har debutert for Real Madrid? Men ja, det er kun Norge som synes det er imponerende. Jævla janteloven.

Det imponere alle, det imponerer nordmenn mer enn andre. Det er vel naturlig at nordmenn blir mer opptatt av sine landsmenn enn andre?

Magnus Carlsen ville jeg aldri kjenne hvis jeg aldri leste norske aviser og var lite intersert i sjakk men når Bobby Fisher ble verdensmester så kjente neste alle amerikanere hans navn

 

Jeg antar du vet lite om 17åringen Gedion Zelalem som debuterte for Arsenal i FA Cup ifjor, men det vet flere amerikanere nå at han spiller på landslaget. Det blir helt naturlig

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

 

 

Bare fordi du har debutert for Strømsgodset og Norge er du ikke verdens største talent. Et stort talent? Ja, men han hadde neppe fått like mye oppmerksomhet om han var fra England, Frankrike, Spania, Tyskland eller en annen stor fotballnasjon.

Den oppmerksomheten han har fått internasjonalt har ingenting å gjøre med at han er norsk, tvert i mot. At han er et av verdens største talenter er ikke en illusjon skapt av norsk presse.
Det er ikke en illusjon skapt av norsk presse, men et lite land som Norge blir mer opptatt av sine statsborgere som er i verdens toppklasse enn større land som oftere har flere elite spillere.

Det blir mer oppmerksomhet f eks i Norge hvis en nordmann vinner gullmedaljen til sommer OL, enn i USA når en amerikaner vinner gull fordi det hender oftere

 

 

I dare to disagree.

 

Ødegaard ble av mange kjent via Youtube når C Moore Fotball la ut video-montasjen av han for 10 måneder siden. Jeg tror videoen hadde rundt 1 mill eller noe når han begynte å reise rundt til alle klubbene. Det var stor hype i den norske pressen når denne videoen ble lagt ut og jeg tør vedde stortåa mi på at godt over 50% av viewsene var fra Norge.

 

Jeg tror Ødegaard kan takke sitt eget nasjonstolte land for å ha skaffet han den hypen som igjen fikk opp øyene til storklubbene som Liverpool, Bayern og Real Madrid. Uten den videoen tviler jeg STERKT på at alle de klubbene hadde vært så interessert i han.

Lenke til kommentar

 

 

Bare fordi du har debutert for Strømsgodset og Norge er du ikke verdens største talent. Et stort talent? Ja, men han hadde neppe fått like mye oppmerksomhet om han var fra England, Frankrike, Spania, Tyskland eller en annen stor fotballnasjon.

Den oppmerksomheten han har fått internasjonalt har ingenting å gjøre med at han er norsk, tvert i mot. At han er et av verdens største talenter er ikke en illusjon skapt av norsk presse.
Det er ikke en illusjon skapt av norsk presse, men et lite land som Norge blir mer opptatt av sine statsborgere som er i verdens toppklasse enn større land som oftere har flere elite spillere.

Det blir mer oppmerksomhet f eks i Norge hvis en nordmann vinner gullmedaljen til sommer OL, enn i USA når en amerikaner vinner gull fordi det hender oftere

Det har jeg ikke sagt noe på. Jeg snakket ikke om norsk dekning, jeg snakket om internasjonal mediedekning.

Lenke til kommentar

 

 

 

Bare fordi du har debutert for Strømsgodset og Norge er du ikke verdens største talent. Et stort talent? Ja, men han hadde neppe fått like mye oppmerksomhet om han var fra England, Frankrike, Spania, Tyskland eller en annen stor fotballnasjon.

 

Den oppmerksomheten han har fått internasjonalt har ingenting å gjøre med at han er norsk, tvert i mot. At han er et av verdens største talenter er ikke en illusjon skapt av norsk presse.
Det er ikke en illusjon skapt av norsk presse, men et lite land som Norge blir mer opptatt av sine statsborgere som er i verdens toppklasse enn større land som oftere har flere elite spillere.

Det blir mer oppmerksomhet f eks i Norge hvis en nordmann vinner gullmedaljen til sommer OL, enn i USA når en amerikaner vinner gull fordi det hender oftere

 

I dare to disagree.

 

Ødegaard ble av mange kjent via Youtube når C Moore Fotball la ut video-montasjen av han for 10 måneder siden. Jeg tror videoen hadde rundt 1 mill eller noe når han begynte å reise rundt til alle klubbene. Det var stor hype i den norske pressen når denne videoen ble lagt ut og jeg tør vedde stortåa mi på at godt over 50% av viewsene var fra Norge.

 

Jeg tror Ødegaard kan takke sitt eget nasjonstolte land for å ha skaffet han den hypen som igjen fikk opp øyene til storklubbene som Liverpool, Bayern og Real Madrid. Uten den videoen tviler jeg STERKT på at alle de klubbene hadde vært så interessert i han.

Og hadde han vært fra England hadde den vidoen hatt flere millioner views. Jeg tviler på at speiderne til de største klubbene ikke hadde oppdaget Ødegaard om det ikke var for den videoen. Å bli tidenes yngste i en EM-kvalikk vekket nok oppmerksomheten til dem som enda ikke hadde oppdaget han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...