Gå til innhold

Hulu har sett seg lei tyvtittende «pirater»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Øhmm;

datatrafinnen

..skriveleif

 

At Hulu går til et såpass drastisk skritt, der de potensielt blokkerer sine vanlige kunder for å hindre tyvtittere, føyer seg inn i rekken av angrep på brukere som ikke har noe til overs for underholdningsbransjens ønske om spesielle rettighetsavtaler for spesielle land, regioner eller verdensdeler.

Internett binder verden sammen og en del av oss forstår det, mens andre tviholder på det som var. At en leverandør på nettet forsøker å tvinge oss bakover i tid er patetisk, håper inderlig de går konk og må legge ned.
Lenke til kommentar

Herlig. Så i stedet for at Hulu får ekstra reklameinntekter fra europeiske seere, så får de absolutt ingenting fordi alle velger å piratekopiere seriene i stedet. Endelig noen som har skjønt det!

 

Virkelig et sjakktrekk å gi piratene enda mer grunn til å torrente.

 

Dersom jeg var en annonsør som betalte for reklameplass for reklamer tilpasset et amerikansk publikum, hadde jeg overhodet ikke vært fornøyd med å måtte betale for de europeiske seerne som ser reklamen. Det er jo sannsynlig at disse har satt foten ned.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er uansett bare midlertidig at internett binder verden sammen, hvis politikerne får sin vilje.

 

Putin vil lage eget nett for verdens største land, og maler bilder av at internett er CIA's greie, og EUs lokomotiv Tyskland går med samme idé, verdens mest folkerike land har alltid forsøkt å bygge murer mellom eget land og internett, og selv i internettets kjerneland, USA, er det snakk om at nettnøytraliteten kan ryke om kort tid.

 

I høringsdokumenter fra vårt eget lille land svartmales/omtales VPN som ett eksempel på verktøy kriminelle bruker for å omgå loven, og det kommer ikke bli mindre ensidig lobbyvirksomhet her når de sterkeste norske aktørene på dette markedet er Netflix Norge og HBO Nordic, som begge er utkonkurrert av sine egne utenlandske alternativer.

 

Hulu og filmbransjen trenger bare vente litt til før skillene mellom markeder normaliserer seg på åttitallsnivå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har flere år tilgode på Hulu+, men har ikke brukt tjenesten på ca ett år nå, for det ble sykt irriterende med all reklamen. På en serie på f.eks 20 minutter er det jo type 5-6 reklameavbrudd.

Ganske irriterende når man faktisk har betalt for en tjeneste, og så er den full av reklame (ikke det at jeg har betalt allverdens, men prinsippet er det samme)

Lenke til kommentar

Her laster jeg ned alt som skal sees på av serier (og filmer) via private trackere, det er i praksis ingenting jeg ikke får tak i. T.o.m det jeg kan se lovlig via rikstv så jeg slipper de sykt irriterende reklamepausene + att jeg får tilgang på seriene i hdtv eller bluray.

 

En utgift på seedbox til 280kr i mnd har jeg, men det er verdt hver eneste krone.

 

 

Får dog håpe ikke NHL går samme veien som Hulu, da jeg bruker VPN via PS3.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

det der var bare en feil hos vpn/dns folka, de fiksa det etter noen timer

poster det igjen jeg siden folk ikk leser tidligere innlegg

Det hjelper ikke å gjenta seg selv hvis problemet er at du tar feil. Sperren er på ingen måte "fikset".

 

 

da så, rart det ble hos meg som bruker en tjeneste, hos en kamerat som bruker en annen tjeneste også en til som har en annen tjeneste, alle fikk denne beskjeden fra hulu. alle nevnte tjenester fikset det etter noe timer.

tar jeg fortsatt feil?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

det der var bare en feil hos vpn/dns folka, de fiksa det etter noen timer

poster det igjen jeg siden folk ikk leser tidligere innlegg

Det hjelper ikke å gjenta seg selv hvis problemet er at du tar feil. Sperren er på ingen måte "fikset".

da så, rart det ble hos meg som bruker en tjeneste, hos en kamerat som bruker en annen tjeneste også en til som har en annen tjeneste, alle fikk denne beskjeden fra hulu. alle nevnte tjenester fikset det etter noe timer.

tar jeg fortsatt feil?

Hvis mine egne, faktiske tester av dette teller for noe: ja.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...