Gå til innhold

Test: OCZ RevoDrive 350 SSD 480 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var da vanvittig til pris, du kan jo nesten kjøpe deg en god kontroller og sette et par disker og da ende opp med langt større lagringskapasitet. Men du betaler vel mye for "alt-i-ett" løsningen og hvor enkelt det er å forholde seg til.

 

Nå vil jeg uansett ikke ta i noen OCZ produkter med ildtang lenger, mulig de har blitt bedre etter oppkjøpet fra Toshiba (tviler vel på det?) men alt jeg har hatt av SSD-produkter fra OCZ så langt har vært håpløst sammenlignet med alt fra Intel.

 

En bunsj med OCZ Vertex 1 og 2, samt noen Vertex 3 MAX IOPS har alle tatt kvelden og det har ingen av mine Intel SSDer gjort foreløpig. Og da har det vært Intel diskene som har sett størst belastning. OCZ Toolbox er jo også tilnærmet ubrukelig programvare sammenlignet med hva Intel og Samsung operer med.

Lenke til kommentar

Støtter Rapid 840 Pro også? Sist jeg prøvde var det kun for EVO.

 

Uansett, jeg skulle likt å se 2x256 840 PRO i RAID0 mot RevoDrive 350 i Anvil...

 

Jeg har 2x840 Pro i raid0, går ikke like fort som dette. IO er i nærheten, men rein lese/skrive-hastighet henger en hel del bak. Har en tredje disk som skal inn i raidet, da begynner bør den slå 350 på random IO, og komme i nærheten på skrive/lese-testen også. Men da er også prisen plutselig på vei opp i 5000 kr klassen.

 

Og la oss ikke snakke om risikoen for at noe? går galt med tre disker i raid0...

Lenke til kommentar

 

Støtter Rapid 840 Pro også? Sist jeg prøvde var det kun for EVO.

 

Uansett, jeg skulle likt å se 2x256 840 PRO i RAID0 mot RevoDrive 350 i Anvil...

 

Jeg har 2x840 Pro i raid0, går ikke like fort som dette. IO er i nærheten, men rein lese/skrive-hastighet henger en hel del bak. Har en tredje disk som skal inn i raidet, da begynner bør den slå 350 på random IO, og komme i nærheten på skrive/lese-testen også. Men da er også prisen plutselig på vei opp i 5000 kr klassen.

 

Og la oss ikke snakke om risikoen for at noe? går galt med tre disker i raid0...

Kan jo fortelle deg at pci-e ssder som dette har mange nandbrikker i "raid". Det gar også vanlige ssder. Dermed blir det ikkje så mye farligere å kjøre flere ssder i raid på HK eller egen raidkontroller.

Lenke til kommentar

26.72 MB/s med 4k RR i Anvil er intet mindre enn skandale elendig!

 

Nok en gang viser det seg at Ocz pci-e enhetene liker best å flytte "luft." Altså sterkt komprimerbare filer som testes med Atto programmet.

 

Så dårlig ytelse for 7000 kr og i tillegg heter noe med Ocz er håpløst.

 

Håper Toshiba får bestemme litt mere så det kommer noe bedre produkter. Ocz kan markedsføring, men der stopper det. Mener jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...