Gå til innhold

Intervju: Seksuelt innhold i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er problemet egentlig med sex i spill?

 

Enkelte foreldre, paven/religiøse ledere, religiøse og samfunnet de påvirker er vel de som bryr seg mest om slikt. Samt reguleringsapparatet som myndighetene blir instruert i å opprette og håndheve..

 

I USA så er det jo alltid mange som peker ut sex og "hvor fælt det er", og på siden av det så flyter spill over av voldsforherligelse i våre dager.

 

Sex er i utgangspunktet en mye bedre ting, enn hva vold er, IMHO :dribble:

Endret av G
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vil helst at det ikke skal være mulig å lage mods.. Også ønsker jeg at de som kritiserer regjeringa skal miste stemmeretten.

 

Nude mods til Skyrim var jo megabra :D Utrolig hva folk klarer å få til, og modding gjør at spillene varer mye lenger. Ser ikke hva problemet med xxx-mods skulle være...

Lenke til kommentar

For min del blir det bare kleint å spille spill med spesielt seksuelt innhold. Det gir meg ingen glede, og jeg føler meg som en fjortiss som oppdager sin seksualitet eller lignende.

 

Men for all del, la folk som liker det spille det.

Ingen gruppe mennesker som er offer for så mange fordommer på nettet som 12-åringer og fjortiser :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Personelig finner jeg sexinnhold i spill uinteressant. Sex er og blir noe veldig primært, og når man har nådd en viss alder og har litt erfaring på området, hva er vitsen med slike dataspill? Det blir på samme måte som jeg ikke gidder å lese sexhistorier i erotikkblader, men leser romaner eller fagbøker med reelle litterære kvaliteter.
Jeg rister på hodet over folk som sammenlikner sex med drap i underholdningsøyemed. Det er en klar forskjell ettersom "alle" enten har eller ønsker å ha sex, mens folk vanligvis ikke begår eller ønsker å begå drap. Utstrakt kynisk bruk av sex i underholdning kan fungere som uheldig sosial programmering. Sex i uoffisielle modder er vel noe man må regner med så lenge spill blir spilt av tenåringer... :)

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Hva er problemet egentlig med sex i spill?

 

...

 

Sex er i utgangspunktet en mye bedre ting, enn hva vold er, IMHO :dribble:

 

Greit nok, det er enkelte steder i verden hvor all nakenhet og sex blir undertrykket av religiøse og andre konservative interessegrupper.

 

Men her føler jeg det er snakk om hvordan sex og nakenhet blir fremstilt, mer enn at noen er nakne og har sex. Slike sexmods bærer preg av et ekstremt kroppsideal, og fetisher som går over i det kriminelle (som voldtekt).

 

Sex er utvilsomt bedre enn vold, og ikke minst mer normalt, men kanskje nettopp derfor er det viktig å fremme sunne idealer. Ja til mer følelser, nakenhet og sex i spill, men silikonalver som blir voldtatt må forbli på der de er, det er helt feil fokus for spillmediet imo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personelig finner jeg sexinnhold i spill uinteressant. Sex er og blir noe veldig primært, og når man har nådd en viss alder og har litt erfaring på området, hva er vitsen med slike dataspill? Det blir på samme måte som jeg ikke gidder å lese sexhistorier i erotikkblader, men leser romaner eller fagbøker med reelle litterære kvaliteter.

Jeg rister på hodet over folk som sammenlikner sex med drap i underholdningsøyemed. Det er en klar forskjell ettersom "alle" enten har eller ønsker å ha sex, mens folk vanligvis ikke begår eller ønsker å begå drap. Utstrakt kynisk bruk av sex i underholdning kan fungere som uheldig sosial programmering. Sex i uoffisielle modder er vel noe man må regner med så lenge spill blir spilt av tenåringer... :)

Dette er kanskje vanskelig for deg å forstå, men ikke alle tenker som deg. :) Noen syntes kanskje sex i den virkelige verden er kjedelig og foretrekker heller en seksuell fantasi. Hvem vet, poenget er uansett at ikke du eller noen andre kan sette en mal for hva som er greit eller ikke greit når det gjelder seksuelle fetisjer (snakker selvfølgelig innenfor lovlighetens grenser).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
g.i.r.l., den 25 Apr 2014 - 16:09, sa:g.i.r.l., den 25 Apr 2014 - 16:09, sa:g.i.r.l., den 25 Apr 2014 - 16:09, sa:

 

G, den 25 Apr 2014 - 09:52, sa:G, den 25 Apr 2014 - 09:52, sa:G, den 25 Apr 2014 - 09:52, sa:

Hva er problemet egentlig med sex i spill?

 

...

 

Sex er i utgangspunktet en mye bedre ting, enn hva vold er, IMHO :dribble:

Greit nok, det er enkelte steder i verden hvor all nakenhet og sex blir undertrykket av religiøse og andre konservative interessegrupper.

 

Men her føler jeg det er snakk om hvordan sex og nakenhet blir fremstilt, mer enn at noen er nakne og har sex. Slike sexmods bærer preg av et ekstremt kroppsideal, og fetisher som går over i det kriminelle (som voldtekt).

 

Sex er utvilsomt bedre enn vold, og ikke minst mer normalt, men kanskje nettopp derfor er det viktig å fremme sunne idealer. Ja til mer følelser, nakenhet og sex i spill, men silikonalver som blir voldtatt må forbli på der de er, det er helt feil fokus for spillmediet imo.

 

 

Å fremme sunne idealer er problematisk. Problemet er å definere sunne idealer med tanke på sex, hva en person tenner på og anser som normalt er noe annet en hva en annen person mener er sunt og normalt. Spennvidden og personlige preferanser er så milevide fra hverandre fra person til person. Faktisk vil jeg si at der er farligere at man skal normere "sunne" idealer med tanke på sex, for da vil fort debatten gli over i homse/lesbe -debatten, og hva som er "normalt" osv. Så lenge man holder barn unna så ser jeg det som ok, å ha hummer og kanari av sex uttrykk.

 

Med tanke på vold og sex, om hva som er bedre eller verre, så er det litt rart at så mange ikke ser den åpenlyse koblingen det er mellom de to. Sex er makt, sex er sterke følelser i sving, sex er et øyeblikkets galskap. Bytt ut ordet sex i de utallelsene og det er like sant. Sex og Vold er to sider av samme sak, urmenneske inne i oss. Det primitive og primale. Den ene skaper den andre ødelegger. Det som ofte er grunnen til at folk misliker sex i kulturelle uttrykk er pga disse tingene, den minner oss på at vi er dyr innerst inne alle sammen.

Endret av 0331marine
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...