Gå til innhold

Nytt membran-tastatur


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter et nytt tastatur, ikke fordi det jeg har ikke fungerer eller jeg ikke er fornøyd med det, men fordi jeg vet at det ikke vil holde i all evighet. Det jeg har nå er Razer Lycosa med nordisk layout, og det ideelle ville vært å finne noen ekstra versjoner som jeg kunne hatt liggende i eskene sine til jeg trengte et nytt ett, men det ser ut til å ha gått ut av produksjon og forsvunnet fra de fleste sjappene.

 

Kravene mine er:

Membran, backlit, nordisk layout, ikke under noen omstendigheter Logitech (ikke om jeg så fikk halve Oljefondet), uten F-lock eller andre irriterende funksjoner i samme stil, men med hurtigtaster for å skifte sang (forrige OG neste), play / pause - gjerne også stop, men ikke en total nødvendighet, regulere volumet, og gjerne også backlit-funksjonen (av og på holder lenge, det er ikke alltid man er interessert i hundrevis av taster som lyser opp). Ja, og standard piltaster. Jeg finner tastatur med de to ekstra tastene over pil høyre og venstre som utrolig forstyrrende element.

 

Tastaturet vil i all hovedsak bli brukt til gaming, men også en solid dose skriving her på forumet (og andre nettsteder), og at det ikke bråker er alltid et pluss. Bråkende tastatur er kun gull verdt når du ønsker å bli kastet ut fra et sted for å skrive for høyt (jf, klasserom).

 

Ser heller ikke for meg å bruke over tusen kr på et tastatur.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Bruker selv et Steelseries Apex RAW, meget behagelig å skrive på men det er litt for trangt mellom tastene synes jeg, etter å ha skrevet en 30 siders bacheloroppgave de siste ukene. Det har heller ikke standard piltaster i og med at det også er pil skrått opp til høyre og pil skrått opp til venstre som egne knapper.

 

Jeg har tidligere brukt Qpad MK-80, men det er mekanisk og dyrt.

 

Ville anbefalt Razer Lycosa men det ser ut som det ikke selges lenger. De har ett som heter DeathStalker men det virker som det bruker chicklet laptop-taster. Har ikke testet så kan ikke bekrefte noe der...

 

Har hørt mye bra om Corsairs Raptor K30 og K40, det er membrantastatur men i samme design som Corsairs dyrere brett. Ikke testet selv men det er flere reviews som skryter. De dekker behovene dine, og komplett selger Raptor K40 for 549, og K30 for 399. Forskjellen ser tilsynelatende ut til å være at K40 kan stille på farge på belysningen og har full antighosting.

Lenke til kommentar

Takk for svar, begynte nesten å gi opp. Har sett på Apex RAW, men har lest for mange som har skrevet at det er litt for trangt mellom tastene. Siden jeg ikke akkurat har pianofingre, tror jeg at jeg styrer unna SS. DeathStalker frister ikke så mye, ikke Corsair sine heller, dessverre. De er alt for høye, tastene ser jo ut som om de er revet rett ut av en mekanisk tastatur-fantasi eller noe slikt. Jeg får heller fortsette jakten, eller ta opp et lån for å bestikke noen på Razer om å la meg få noen Lycosa. De har dem helt sikkert på lager.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Riiiimelig sent svar, men jeg fikk nettopp Razer DeathStalker og tenkte å foreslå at du tar en ny titt på det. Det er topp til både gaming og skriving, har standard layout og er stille. I tillegg har du mulighet for macrotaster, og det er backlit. Ser ikke den store forskjellen på dette og Razer Lycosa, det er vel nettopp chicklet taster som Randominated nevnte.

 

Prøvde Corsairs Raptor K30, og de hadde altfor høye taster.

 

Du har sikkert allerede kjøpt et nytt for lenge siden, men om noen andre snubler over tråden så vil jeg anbefale Razer DeathStalker.

Lenke til kommentar

Nei, har faktisk ikke summa meg til å kjøpe et enda. Har ikke hatt penger til overs til å skaffe meg nødvendige ting. Som et tastatur som fungerer uten at man må trykke ekstra hardt på visse knapper for at de skal reagere.

 

Takk for tipset, skal sjekke ut det igjen.

 

e: Leste min opprinnelige post.

 

e: Har det laptop-taster, eller bare ser det sånn ut på bildene?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...