Gå til innhold

Bytte bremseskiver...hvordan velge riktige skiver...


Cilleron

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kast i bremseskivene mine, og ser etter nye. De som sitter der er 160mm skiver med 6 festebolter.

 

Skivene ligner disse, har alle samme boltsirkel? 50-8320-NCL-FRONT.jpg

 

Når jeg ser i nettbutikkene er skivene f.eks 96g, 103g, 128g, etc. Er det noen tykkelsesforskjell, eller kan jeg velge hvilket som helst par?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to hovedsystemer for skivebremser: 6-bolt eller centerlock. (Centerlock bruker låsering og griper navet med et splinet hull) Så så lenge det er 6 boltehull passer de*.

 

Tykkelsen på skivene skal være standard.

 

At skivene er blitt blåfarget betyr ikke at de er skadd, men de kan godt ha slått seg av samme grunn som blåfargingen (varme)

 

*) Det finnes også et 4 hulls system for rohloff nav og en oversize centerlock for shimano Saint.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte bremseskiver på Ebay, så får man se hvorfor de er så billige.

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&item=400603790832&view=all&tid=341425600027

 

Samme typen jeg har kjøpt, jeg kjøpte også på ebay. Du får dem i Norge også, lokal sportsbutikk skulle ha 699 pr skive, Oslo Sportslager vil ha 399 pr skive.

 

Jeg bestillte fra en butikk i England for rask shipping, og betalte £ 9,90 for et par. :)

Lenke til kommentar

120 på motorveien - "Nå skal vi se hvorfor de bremseskivene jeg har satt på helt selv er så billige!"

 

edit: åja, sykkel - da skal det litt til å få til 120 på motorveien. ;)

 

Ser av din edit at du ikke har fulgt med, hadde du gjort det - hadde du lagt merke til at vi Ikke sammenligner "Hong Chi Industries" med Brembo eller et annet kjent merke.

 

Vi kjøper skiver av kjent merke fra en billig butikk istedenfor fra en dyr butikk. Om du kjøper et sett Phillips Bluevision på Statoil til 500 kr, eller om du kjøper dem på BilXtra til 210 kr er det fortsatt samme lyspære.

Lenke til kommentar

 

120 på motorveien - "Nå skal vi se hvorfor de bremseskivene jeg har satt på helt selv er så billige!"

 

edit: åja, sykkel - da skal det litt til å få til 120 på motorveien. ;)

 

Ser av din edit at du ikke har fulgt med, hadde du gjort det - hadde du lagt merke til at vi Ikke sammenligner "Hong Chi Industries" med Brembo eller et annet kjent merke.

 

Vi kjøper skiver av kjent merke fra en billig butikk istedenfor fra en dyr butikk. Om du kjøper et sett Phillips Bluevision på Statoil til 500 kr, eller om du kjøper dem på BilXtra til 210 kr er det fortsatt samme lyspære.

 

 

Jeg lot innlegget mitt stå og la heller til en forklaring på hvorfor jeg skrev som jeg skrev. Tenkte at man kunne se humoren i det istedenfor å komme med forklaringer i det lange og brede og vide og alt det der på hva tråden egentlig handlet om.

 

Så feil tok jeg. Igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...