Gå til innhold

Kjøpe hvilken Windows Telefon?


Anbefalte innlegg

Min gamle iPhone 4 traver begynner å bli moden for utskifting og da er en Nokia Windows telefon det som for meg virker mest aktuelt. Smak og behag gjør at jeg ikke vurderer Android telefon.

Nokia 1320, 1520 er for store så jeg står da igjen med 925, 1020 eller om jeg heller børe vente på 930?

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det frister med å vente på 930, men det koker ned til et spørsmål om pris.

925 har blitt veldig rimelig men hvis man betaler litt mer så får man bedre kamera 32GB lagring og 2 GB ram i 1020, mot 16/1GB i 925. Så hvis jeg venter på 930 vil jeg nok betale enda litt mer men får da en vesentlig kjappere telefon med mye bedre skjerm..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ble bestilling av 1020. Jeg hadde først tenkt å vente på 930 men da Elkjøp hadde tilbud på 1020 til 2495 klarte jeg ikke vente for så å bruke rundt 3000 kr mer på 930.

 

Takk for alle tips.

Endte også opp med å bestille en 1020 fra elkjøp.... kan ikke skjønne at noe annet enn 2495,- må være en meget god pris.... Angrer ikke at jeg satt på gjerdet og ventet...

Lenke til kommentar

Fristelsen ble for stor for meg også vedr tilbudet hos Elkjøp på 1020. Har forsåvidt "siklet" på denne en god stund, men fikk aldri "ut fingern". Jeg var veldig fornøyd med 920 i sin tid og gleder meg til å klå på "kameramonsteret" fra Nokia:) Bye-bye iphone5....

Endret av vhguru
Lenke til kommentar

Kom gjerne med erfaringer etter litt bruk. Etter et par år med iPhone 4S (og mange år med Windows Mobile, og et kort tur innom Windows Phone 7.x, og litt Android innimellom) kjøpte jeg en Lumia 925. Etter 2 uker ble den erstattet med en iPhone 5S, jeg var veldig skuffet over app-utvalget i Store, og savnet mange så av appene jeg hadde for iOS at jeg fant WP ubrukelig for mitt behov. Synd, for OSet i seg selv er jo veldig bra.

Lenke til kommentar

Kom gjerne med erfaringer etter litt bruk. Etter et par år med iPhone 4S (og mange år med Windows Mobile, og et kort tur innom Windows Phone 7.x, og litt Android innimellom) kjøpte jeg en Lumia 925. Etter 2 uker ble den erstattet med en iPhone 5S, jeg var veldig skuffet over app-utvalget i Store, og savnet mange så av appene jeg hadde for iOS at jeg fant WP ubrukelig for mitt behov. Synd, for OSet i seg selv er jo veldig bra.

Helt enig. Vil kanskje gå så langt at jwg synes selve oset er det beste. Men apputvalget ødelegger morroa for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt iPhone siden 2008. Først iPhone 3G så til iPhone 4 16BG og nå altså over til Lumia 1020.

Første inntrykk var at Windows var litt uoversiktlig, men det tok bare et døgn å bli vant med. Nå er allerede Windows Phone 8 OS'et en drøm å bruke. Jeg savner fortsatt iPhone sin verktøylinje men dette vil komme i 8.1 oppdateringen så er ikke så bekymret.

Kameraet er ikke så mye annet å si enn at det er fantastisk. Mye bedre en mitt Panasonic Lumix kompaktkamera og mye bedre enn mitt gamle videokamera så disse blir tatt ut av service for godt.

Batteriet er så langt ikke så imponerende å muligens litt dårligere enn iPhone 4.

Skjermen er knallbra og en utrolig oppdatering fra iPhone 4.

Når det gjelder apps så er dette uten tvil største drawback. Men så langt har jeg funnet erstatnings apps for det jeg trenger. Internet Explorer er så pass bra nettleser at mange apps kan erstattes med å bare logge seg inn på nettsider. Men alikevel, dersom man har spesielle behov for apps, må dette undersøkes før man går over til Windows Phone.

Lenke til kommentar

Alle mobil-OS har sine pluss og minus.

 

Du kan kanskje øke batteritiden ved å slå av bakgrunnsoppdateringer for apper, dette pleier å hjelpe på iPhone. På iOS kan man gjøre dette for alle apps (helt av eller på), eller slå av eller på for hver enkelt app. I WP kan man kun slå av for hver enkelt app, og dersom du går inn på avansert, står det at du kan ikke slå av for alle apper. Alternativet er å stoppe apper du ikke bruker.

Lenke til kommentar

WP mangler App'er, ikke at jeg merker noe til det bortsett fra at enkelte utstyr ikke kommer med WP App. Transcend WiFi SD kort støttes ikke på WP, men det er en smarting som har laget en App til disse WiFi kortene som fungerer bra til en rimelig penge. GoPro har WP App, men iSAW actioncam har dessverre ikke WP App. Dette minuset er helt okey for meg så lenge jeg kan kjøpe gode telefoner som koster ca. 1/3 av iPhone. Min første smarthone kostet meg nesten 5K, det var en 4s. Min andre smartphone kostet meg 2500kr. (Lumia 920), tredje kostet 2000kr(gul 920) og den fjerde og nyeste kostet 2500kr (sort 1020). Hadde 920 til både jobb og privat bruk, men tilbudet på 1020 var for godt til å si nei til. Med PD-95G (kameragrep og 50% mer batteri) er Nokia Lumia 1020 genial som mobilkamera, PD-95G anbefales og er verdt den 500 lappen.

 

Jeg overlever med App'er som; Proshot, Photofunia(morro), Fotor, SDWiFi (av Nantcom), Here Drive+, MoreMaps, Nokia MixRadio, Bing Vær, FB Messenger og mange fler....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...