Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har søkt jobb hos teknologiavdelingen på Lefdal. Får håpe kompetansen min holder. :green:

 

PS: Det er et evig problem det. Hver gang en PSU er oppsatt her i tråden, blir det utsolgt hos butikken veldig raskt. Det tvinger meg til å bytte mye oftere enn jeg egentlig ønsker. Helst holder jeg meg til Seasonic eller Super Flower. Sveibuen har en bra tråd linket ovenfor som jeg anbefaler! :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har søkt jobb hos teknologiavdelingen på Lefdal. Får håpe kompetansen min holder. :green:

 

PS: Det er et evig problem det. Hver gang en PSU er oppsatt her i tråden, blir det utsolgt hos butikken veldig raskt. Det tvinger meg til å bytte mye oftere enn jeg egentlig ønsker. Helst holder jeg meg til Seasonic eller Super Flower. Sveibuen har en bra tråd linket ovenfor som jeg anbefaler! :)

Hva slags jobb har du søkt på? Er det i butikk som selger? Eller er det på hovedkontoret som produktansvarlig?

Lenke til kommentar

 

 

I butikk som selger ja ^^

Har jobbet i en av de 3 store selv i maaange år. Du kvalifiserer gjennom taket hva kunnskap angår. Hehe.

Selv jeg er en "ekstrem expert" i forhold til de andre som jobbe sliker plasser.

Får håpe på det. Har jo aldri jobbet i elektronikkbutikk før, og var over 150 søkere på den ene stillingene etter fem dager. Trondheim altså. ^^
Lenke til kommentar

 

 

 

I butikk som selger ja ^^

Har jobbet i en av de 3 store selv i maaange år. Du kvalifiserer gjennom taket hva kunnskap angår. Hehe.

Selv jeg er en "ekstrem expert" i forhold til de andre som jobbe sliker plasser.

Får håpe på det. Har jo aldri jobbet i elektronikkbutikk før, og var over 150 søkere på den ene stillingene etter fem dager. Trondheim altså. ^^

Generelt sett blir ikke produktkunnskap særlig vektlagt i forhold til "salgspersonlighet". En god selger trenger knapt vite hva han selger og overbeviser likevel. Det er ofte dette de er ute etter.

Men de store butikken har ofte en egen teknisk avd for klargjøring og troubleshooting. Men jeg tror personlig salg er gøyest :)

Lenke til kommentar

 

Generelt sett blir ikke produktkunnskap særlig vektlagt i forhold til "salgspersonlighet". En god selger trenger knapt vite hva han selger og overbeviser likevel. Det er ofte dette de er ute etter.

Men de store butikken har ofte en egen teknisk avd for klargjøring og troubleshooting. Men jeg tror personlig salg er gøyest :)

 

Jeg har flere ganger blitt med folk jeg kjenner til diverse elkjøp/lefdal/experter, for å returnere ting som ikke i det hele tatt var det de ønsker, for så å kjøpe et bedre produkt til samme/lavere pris, så en del /litt kunnskap er jo greit å ha, da :p

Lenke til kommentar

 

 

Generelt sett blir ikke produktkunnskap særlig vektlagt i forhold til "salgspersonlighet". En god selger trenger knapt vite hva han selger og overbeviser likevel. Det er ofte dette de er ute etter.

Men de store butikken har ofte en egen teknisk avd for klargjøring og troubleshooting. Men jeg tror personlig salg er gøyest :)

 

Jeg har flere ganger blitt med folk jeg kjenner til diverse elkjøp/lefdal/experter, for å returnere ting som ikke i det hele tatt var det de ønsker, for så å kjøpe et bedre produkt til samme/lavere pris, så en del /litt kunnskap er jo greit å ha, da :p

Helt enig. Men det er desverre ikke slik ledelsen ser det. Alt handler om å bruke sølv tunga til å få kunden til å ta produktet aom selger anbefaler (det med høyest bf) og ta med det tilbehøret selger synes du bør.

 

Dette er gammelt nytt, salg er salg :)

Men jeg skulle ønske det var mer fokus på kunnskap sid om side med salg.

 

Bransjen har tatt retning vekk i fra dette fordi det er dyrt. De fleste "selgerne" i bransjen akkurat nå fortjener ikke å bli kalt noe mer enn ekspeditører. Kunnskapen er utrolig mager

Lenke til kommentar

Nei. Men markedet er også ekstremt prissensitivt. Derfor har bransjen et probem med marginer på rundt 7% på data.

 

På grunn av det utrolig lave prisnivået akkurat nå har rett og slett bransjen ikke noe annet valg enn å holde kostnadene så lave som mulig (eks. "Nye expert")

 

Det kommer kundene til gode med tanke på ekstremt lavt prisnivå, men kompetansen synker. Det er egentlig kundene som har valgt lave priser og derfor ikke egentlig bransjen sin feil. Hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...