Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Cowboystrekk skrev (2 minutter siden):

Ballistix 3000 og oppover er etter hva jeg vet garantert E-die. Corsair sine er vanskelig å finne ut. Du kan være heldig, ofte er 3600cl18-brikker Hynix CJR, de er nesten like bra som E-die, men det kan og være noen litt dårligere fra Micron eller Hynix. 

disse?

https://www.proshop.no/RAM/Crucial-Ballistix-Sport-LT-DDR4-3000-CL15-DC-16GB/2717040

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ligger følgende i bestilling:

Komplett:

Proshop:

Annet:

  • Skjermkort: Geforce GTX1080 TI

 

Totalpris: 15.110kr

 

I tillegg skal jeg finne meg et tastatur. Tenker litt på HyperX Alloy Origins Core tenkeyless. Dette gjør jeg vurdering på fortløpende.

I forhold til kjøling av systemet, så blir CPU og GPU kjølt med stock kjøling. Jeg kommer dog til å bruke Thermal Grizzly Kryonaut (noe jeg har liggende) på CPU og kanskje GPU. Har også 6stk Noctua NF-P12-1300 som vil bli montert strategisk i kabinettet.

 

 

Håper jeg kan få litt hjelp til å finjustere CPU og ram etter jeg får satt opp maskinen

Endret av JFM
Lenke til kommentar
JFM skrev (3 timer siden):

Må jeg bruke Displayport kabel for å bruke 1080p, 144hz og freesync? Eller holder hdmi kabel? 

Geforce grafikkort støtter ikke freesync på hdmi. Uansett så vil jeg anbefale displayport om du har det, eventuelt sjekke hva monitoren støtter over Hdmi.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Jeg savner litt noe som ligger mellom 7.500,- og 12.000,- i pris. Ser for meg noe mellom 7-10.000,-. Hvor ofte oppdateres denne oversikten? Den er veldig nyttig som et utgangspunkt, og The Corporal er jo muligens noe jeg kunne levd med.

Det jeg lurer på er hvor stillegående The Corporal er, og om den er grei til generell kontorbruk, samt litt redigering av bilde/audio/video? Jeg ser jo ikke først og fremst etter en ren spill-PC, men mer en allround-PC som også takler spill og multimedieredigering greit.

Er 1 TB absolutt anbefalt i disse dager selv om det er ganske dyrt i forhold til 500 GB - også hvis man planlegger å bruke mekaniske 3,5"-disker i tillegg?

Lenke til kommentar

Det er 500 GB som er dyrt da 1 TB har langt bedre pris per GB. 512 GB koster ofte 2/3 av 1 TB. Ikke så ulikt i dagligvarebutikken hvor en dobbelt så stor pakke smør koster et par kroner mer. For noen år siden var det 512 GB som lønte seg i forhold til 256.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
JFM skrev (På 25.3.2020 den 23.31):

Da har jeg fått alt, og montert det.

 

Endte opp på en Acer Predator XB271HU skjerm. Så den opprinnelige skjermen går i retur.

Underveis i byggingen oppdaget jeg at jeg har gått på en liten smell! Siden dette er et m-atx system er det ikke plass til flere kort enn skjermkortet på hovedkortet. Jeg får derfor ikke plass til wifi-kortet! SÅ dette kortet går å i retur.

Noen som kan anbefale et bra wifi-kort via usb?

 

Andre tanker: Jeg må få skrudd av de jævla rgb-lysene på cpu-kjøleren. Gjøres dette i bios? Trenger å litt veiledning ifht ram.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (18 minutter siden):

Skal være plass til wifi kortet på den nederste slotten, om GPU bare tar opp 2 plasser, som de fleste gjør

Vell. Kjøleren på mitt Gainward GTX 1080TI stikker for langt ned til at sportet på den nederste slotten er fri

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...