Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 11/20/2019 at 5:15 PM, Agentspoon said:

Ehm, hvordan redigerer en innlegg i førsteposten med det nye forum-designet? Tenkte jeg endelig skulle ta meg litt tid til å oppdatere, men finner ingen edit-knapp? ?

 

Edit: Måtte visst vente en ukes tid for at de skal indeksere alle eldre innlegg. 

Bare du får oppdatert før black friday så ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Odin_83 said:

Ser at en Aorus Master X570 HK er kun 400kr dyrere enn Tachi X570 HK. Er det mer "lønnsom" å kjøpe en Aorus Master til 3900X CPU enn Taichi X570 HK?

Hva er Pro(s) og Con(s) her?

Se om du får noen "features" du trenger på Master, som er verdt pengene. Bedre ytelse får du ikkje :)

Lenke til kommentar
Chisnate skrev (32 minutter siden):

Det sier meg ikke så veldig mye egentlig, må være plug n play for min del

Mange MSI hovedkort som det du linket til har USB BIOS Flashback, det gjør at det er mulig å oppdatere BIOS til å støtte Ryzen 3000 serien, uten at du trenger cpu til den oppdateringen. Altså du trenger ikke en gammel cpu for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Chisnate skrev (2 timer siden):

Hei ! Skal bytte  Cpu,hk og ram... tenkte på Ryzen 3700X og sett på HK  og denne rammen Ram, har budsjett på 8-10k. Har 1080gpu  fra før og tenkte å vente til sommeren med å bytte,  En SSD å anbefale på 1TB? Har en SSD og en HDD fra før.  

 

Jeg kjøpte dette kortet og det kom med oppdatert bios for Ryzen 3000 serien.

https://www.proshop.no/Hovedkort/ASRock-B450-Pro4-Hovedkort-AMD-B450-AMD-AM4-socket-DDR4-RAM-ATX/2673802?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

Lenke til kommentar

Skal til å kjøpe et PC oppsett til Valve Index som jeg tenkte å kjøpe når den selges i Norge.

Desverre er jeg langt ifra ekspert på hardware å finne sweet-spot'n for pris og ytelse.

Men jeg har allerede laget ett oppsett på komplett som jeg ville dele med dere for å høre hva dere synes er lurt.
https://www.komplett.no/wishlist/shared/2d6fc6e6-d525-445a-8f39-8f84debd0d1b

(edit: oppdaterte bildet)chrome_2019-11-30_00-33-10.thumb.png.18d65ee4c4209690854f0eb033adbd02.png

 

 

Her gjelder det å finne ytelse for penga :thumbs: (edit: jeg må finne utav det før 2 desember :hm:)

Lenke til kommentar
ÏceAdvisor skrev (8 timer siden):

Skal til å kjøpe et PC oppsett til Valve Index som jeg tenkte å kjøpe når den selges i Norge.

Desverre er jeg langt ifra ekspert på hardware å finne sweet-spot'n for pris og ytelse.

Men jeg har allerede laget ett oppsett på komplett som jeg ville dele med dere for å høre hva dere synes er lurt.
https://www.komplett.no/wishlist/shared/2d6fc6e6-d525-445a-8f39-8f84debd0d1b

(edit: oppdaterte bildet)chrome_2019-11-30_00-33-10.thumb.png.18d65ee4c4209690854f0eb033adbd02.png

 

 

Her gjelder det å finne ytelse for penga :thumbs: (edit: jeg må finne utav det før 2 desember :hm:)

Jeg ville kjøpt litt raskere RAM, 3200 CL 16. SSDen er overspesifisert, bytt til 1 TB til litt mer, eller 500 GB til mindre. Hovedkort kan nok like greit være B450 som X570, veldig lite å tjene på X570. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

OPPDATERING 23.12

Er nødt til å lage nytt innlegg, ettersom en ikke kan redigere gamle innlegg enda. Admin vil flette posten inn i åpningsinnlegget etter hvert. :)

On 4/23/2014 at 1:39 AM, Agentspoon said:

kuMpVCc.jpg

 

Initiativet for hjelp til selvbygg har vært et gratis tiltak som har hjulpet medlemmer å velge delene i sin drømmemaskin, rimeligst mulig. Prosjektet har pågått siden 2008, og feiret i fjor 10-årsjubileum på Diskusjon. Det er ene og alene drevet av trådstarter som en hobby på fritiden. Ønsker du å rette en personlig takk for arbeidet lagt ned, gi et lite bidrag til UiSuxB0.png-kontoen [email protected]. Tusen takk!  :xmas: 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LWLBrMu.png
fl2T0Ho.png
 
Velkommen til tråden for selvbyggere! Planlegger du å sette sammen maskinen din selv, men aner ikke hvilke komponenter som gir mest verdi for pengene? Her får du oversikten til enhver tid! Datapakkene oppdateres månedlig.  :)

 

PS: Jeg anbefaler også TV-apparater her

 

Sist oppdatert: 23. Desember 2019

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
The Corporal

Budsjett: 7 250,-

Rimeligste modell er for de som ønsker et kompakt bygg med målrettet fokus ene og alene på god spillytelse. Med 4-kjerne prosessor fra Intel og et kraftig skjermkort, leverer The Corporal virkelig varene om en velger anbefalt oppløsning på 1080p.  :)

yt463Jb.png

 

 

Kabinett: Phanteks Eclipse P300 Glass
Hovedkort: Asus Prime B360M-A

Prosessor: Intel Core i3 9100F
Skjermkort: MSI GeForce GTX 1650 Super Ventus

Minne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GB
SSD: Kingston A2000 M.2 2280 1TB
Strømforsyning: Fractal Design ION+ 560W
 

- Klikk for handlevogn

NZDfLju.png

Anbefalt skjerm: AOC C24G1 (1990,-)

24" | 1080P | VA | 144 Hz | AMD FreeSync

 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Black Refinery

Budsjett: 12 000,-

Det mest populære og allsidige bygget, Black Refinery, øker ambisjonene og anbefales brukt til 1440p spilling, streaming og avansert bilde- og videoredigering. Dette er en maskin som kan alt, i stilren og svært stillegående design.  :w00t:

NMWQ3nu.png

 
Kabinett: Fractal Design Define C
Hovedkort: MSI B450 Gaming Plus

Prosessor: AMD Ryzen 5 3600
Skjermkort: XFX Radeon RX 5700 XT Thicc II 8GB

Minne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GB
SSD: Adata XPG SX8200 Pro 1TB
Strømforsyning: EVGA GQ 650W
 

 

- Klikk for handlevogn

NZDfLju.png

Anbefalt skjerm: Samsung C27JG56 (2990,-)

27" | 1440P | VA | 144 Hz | AMD FreeSync

 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Alchemist

Budsjett: 13 600,-

The Alchemist er kostbar, og egner seg best til spilling på høyere oppløsning opp til 4K, eller med VR-briller. Den skiller seg fra Black Refinery ved å tilby ytterligere bedre grafikkytelse, og er egnet til spilling, streaming og mediebehandling på høyt nivå.   :dremel:

 

NqaDGSu.jpg?1

 
Kabinett: Fractal Design Meshify C Dark TG
Hovedkort: MSI B450 Gaming Plus
Prosessor: AMD Ryzen 7 3700X
Skjermkort: XFX Radeon RX 5700 XT Thicc II 8GB
Minne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GB

SSD: Adata XPG SX8200 Pro 1TB

Strømforsyning: EVGA GQ 650W

 

 

 

- Klikk for handlevogn

NZDfLju.png

Anbefalt skjerm: Asus TUF VG32VQ (3990,-)

32" | 1440P | VA | 144 Hz | HDR

 
FAQ:  
Q: Hvordan installerer jeg operativsystemet?
A: Det enkleste er å innstallere via en USB-penn eller et eksternt DVD-drev. Denne kobles til via USB, og kan brukes til hvilken som helst maskin. Windows 10 kan kjøpes i rimeligste nettbutikk
 
Q: Trenger jeg ellers noe mer?
A: Nei! Alt av kabler og slikt er inkludert. 
 
Q: Kan byggene overklokkes?
A: De fleste byggene kan overklokkes. Dette anbefales til og med, for å oppnå deres fulle potensiale. Enkel og gratis oppgradering!  :list_item:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Q: Hvordan setter jeg maskinen sammen?
A: 
 

 

Er noen endringer fra forrige oppdatering. I The Corporal har jeg byttet fra Crucial P1 SSD til Kingston A2000 SSD. Også skiftet til ny PSU fra Fractal Design, med Platinum-sertifisering og gode skussmål fra testsider. For Black Refinery og The Alchemist har jeg egentlig kun byttet ut skjermkortet til AMD Radeon RX 5700 XT. Her vil The Alchemist få en oppgradering når de nye toppkortene til AMD blir lansert. Per nå gir det nemlig ikke mening å gå opp til nVIDIA GeForce RTX 2080 Super, når ytelsesforskjellen er såpass liten i forhold til prisforskjell. :) The Corporal er blitt 250 kroner billigere, Black Refinery 400 kroner dyrere og The Alchemist 750 kroner billigere.

Skal sende melding til admin som kan flette posten inn i åpningsinnlegget (forhåpentligvis uten å ødelegge all formatering... :p).

Som vanlig, donasjoner via UiSuxB0.png er alltid like hyggelig, kanskje spesielt nå i juletider. Sum donert mellom juli og desember er 450 kr til nå, tusen takk for det! :D Konto som sendes til er [email protected] ??

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...