Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hovedkortet støtter ikke Ryzen 3000-serien, og prosessor og skjermkort er en del svakere, den har også bare 8GB RAM og 250GB lagring.

Så i bunn og grunn må hovedkortet antageligvis skiftes ut tidligere i dette tilbudet ettersom den ikke støtter Ryzen 3000-serien. RAM og lagring har jeg fra før.

 

Takker så mye for raskt svar!

Endret av Maek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så i bunn og grunn må hovedkortet antageligvis skiftes ut tidligere i dette tilbudet ettersom den ikke støtter Ryzen 3000-serien. RAM og lagring har jeg fra før.

 

Takker så mye for raskt svar!

Vær obs på at det kan være kjekt å ha litt raskere RAM med Ryzen 3000, helst 3200 MHz og oppover, men du trenger ikke bekymre deg om å kjøpe Samsung B-die
Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter ikke Ryzen 3000-serien, og prosessor og skjermkort er en del svakere, den har også bare 8GB RAM og 250GB lagring.

 

Hvis du kutte ned på budsjettet for Black Refinery kan du spare en del ved å gå ned til et GTX 1660

Jo, det støtter ryzen 3000 med siste bios. En 3600 og 3700X funker fint på A320, men ville ikke gått for 3900X. https://www.asus.com/Motherboards/EX-A320M-GAMING/HelpDesk_CPU/
Lenke til kommentar

Du spiller ikke. Denne skjermen er ikke nødvendigvis egnet for utgåtte gamle oster, men er ypperlig for en svakt bemidlet fjortis som akkurat har fått sansen for Twitch-streaming og Fortnite. Det er ikke enkelt å overtale foreldre til å kjøpe utstyr til en når man er ung og lovende. Foreldrene sier "Kutt ut det tullet, du får ikke ei krone til å holde på med det idiotiske spillet.". Så røsker de seg i håret noen år senrere når poden har tjent sine første millioner på spilling.

 

24" er nesten for stort for shootere. Derfor finnes det også innstillinger på skjermen for å redusere størrelsen på bildet etter egne preferanser. Denne funksjonen heter "smart scaling". Full HD er optimalt for å få ønsket framerate. Black equalizer-funksjonen er alene nok til å velge skjermen. TN er riktig paneltype til formålet- Sync-funksjonalitethar ingen hensikt når man har framerate over terskelen (min FPS >150 eller >300) og bidrar til uønsket forsinkelse.

 

BenQ Zowie XL2546 er et bedre valg, men for de som ikke har 5k tilgjengelig til skjerm er overnevnte skjerm et ypperlig valg til CS Go og diverse Battle Royale, sistnevnte er for tiden en av de mest populære spillsjangrene.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart, trodde AMD hadde kuttet støtte på A320-chipset for Ryzen 3000...

 

A320 har også fått overklokking i likhet med 200ge som nå støtter både 3200+ ram og overklokking ;) AMD skal ha kred for å "underpromise and overdeliver". Et A320 med bra vrm\kjøing er en veldig god deal om man ikke trenger det helt store antallet ekspansjonsporter og nøyer seg med en 3600 eller 3700X :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale et alternativt HK til The Alchemist? Ser ikke ut til at noen har det anbefalte kortet på lager. Mener å ha lest at det må være 2x PCI16 til 2070 super-kortet, og da blir jeg litt redd for å trå feil.

Hva med dette?

https://www.proshop.no/Hovedkort/MSI-B450-TOMAHAWK-MAX-Hovedkort-AMD-B450-AMD-AM4-socket-DDR4-RAM-ATX/2791839?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Så funker CPU uten å flashe også.

Lenke til kommentar

Hei, ønsker litt bistand med valg av komponenter. Det jeg har i fra før er kabinett, corsair psu 750w, og 2tb «lagringsdisk» resten har jeg lyst til å oppgradere.

Trenger altså: HK, CPU, GPU, SSD, ei god men relativt stille cpu-vifte, RAM og Windows.

Budsjett er på 15~16000,-

 

Edit: La til CPU.

Endret av DEVi2k
Lenke til kommentar

Da burde The Alchemist være en fin start. Den havner på 12720 med HK, GPU, SSD, kjøler, ram og CPU (som jeg antar du glemte å nevne). Legg på en Windows-lisens på der så har du ennå litt rom for å utvide til 15-16 tusinger).

Glemte CPU ja

 

Men, ja hva skal man klemme til litt ekstra på? Bruken er hovedsakelig spill i form av racing med VR briller/triple skjermer, samt

En og annen runde med FPS som battlefieød osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...