Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe meg å sette sammen en pakke tilsvarende "The Corporal" bare med mITX? Ønskelig at PCen skal ta liten plass, pris rundt 10 000,-. Er noe blank på hva som passer sammen, så tips tas i mot med stor takk :-) Formålet er en allround PC til hovedsaklig spill.

 

Edit: https://www.komplett.no/wishlist/shared/979c302e-c0e2-423c-8635-f8ad0434e544

 

Forsøkte å smelle sammen noe selv, noe jeg kan kutte på som er unødvendig? Litt usikker på Intel/AMD, lite giret på å måtte gjøre noe med BIOS på AMD-kortene pga 3-serien.

Endret av Krøllalfa
Lenke til kommentar

Etter mye tull med msi tomahawk 450b Max og Ryzen 5 3600, så har jeg nå sendt inn HK på reklamasjon og bedt om å heve kjøpet. Leverer også cpu på 50 dager til Elkjøp.

 

Jeg har bestemt meg for å gå for Intel, har dere noen gode forslag på erstatninger for det nevnt ovenfor? Skal kjøres med 2070/2070 super. Noen forslag på om jeg skal ta 2070 eller 2070 super også?

Lenke til kommentar

Etter mye tull med msi tomahawk 450b Max og Ryzen 5 3600, så har jeg nå sendt inn HK på reklamasjon og bedt om å heve kjøpet. Leverer også cpu på 50 dager til Elkjøp.

 

Jeg har bestemt meg for å gå for Intel, har dere noen gode forslag på erstatninger for det nevnt ovenfor? Skal kjøres med 2070/2070 super. Noen forslag på om jeg skal ta 2070 eller 2070 super også?

gigabyte z390 ud er på tilbud hos netonnet til 995 nå og hos dustin får du i7 9700 for 3425, kjøp f.eks en cryorig h7 plus kjøler og du har en bra rig. Crucial ballistix 2x8 3000cl15 og 3200cl16 er som regel greie å klokke til 3600-4000 og koster ca 900.
Lenke til kommentar

Takk ! Har dere noe erfaringer med hvilket 2060super eller 2070 super jeg skal gå for? Er jo så mange varianter

Det er i grunn bare viftene eller ørlite fabrikkoverklokking som er forskjellen. Den største forskjellen er vifte VS blower-løsning på skjermkortet. Ellers er ytelsen omtrent lik.

Lenke til kommentar

Bare et tips mhp CPU-kjøler hvis noen skal bygge:

 

Arctic Freezer 34 eSports DUO

 

Koster ~400 i norge og du finner ikke bedre kjøler til denne prisen.

Ser ikke så værst ut heller - kommer med 4 farger på trimmen.

10 år garanti - og "manualen" er en barcode som tar deg til en online manual som er grafisk god.

 

Høres ut som en reklame dette :rofl: Men har sansen for hva arctic har gjort her, i et ellers litt kjedelig marked.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Bare et tips mhp CPU-kjøler hvis noen skal bygge:

 

Arctic Freezer 34 eSports DUO

 

Koster ~400 i norge og du finner ikke bedre kjøler til denne prisen.

Ser ikke så værst ut heller - kommer med 4 farger på trimmen.

10 år garanti - og "manualen" er en barcode som tar deg til en online manual som er grafisk god.

 

Høres ut som en reklame dette :rofl: Men har sansen for hva arctic har gjort her, i et ellers litt kjedelig marked.

 

Godt tips! Denne går rett i byggelista min.

Takker! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...