Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du får prosessor, grafikkort, minne og hovedkort for 20k, men da har du ikke penger til PSU, kabinett og SSD. Du ønsker en god SSD når du skal redigere video i høy oppløsning og bitrate. Mus og tastatur i dugelig kvalitet koster også 2k tilgang. Nå vet jeg ikke hvor store ambisjoner du har til å oppnå noe med spill og video, men hvis de er store kan det være du bør legge i 10-15k til. Hvis det er casual spill og video så får du satt sammen noe for 15-20.

 

Den ferdige til 15k funker, men det er gjort noen kompromiss på komponentene. Det hadde ikke vært et bra kjøp til full pris.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryzen 2600x blir ikke flaskehals for 2080 kortet vel? Og det minnet man kan velge Hyper X Fury DDR4 16gb 3200 mhz er det bra for Ryzen prosessorer? Ser på noen sider det anbefales G.Skill og Corsair Vengeance til Ryzen..

I f.eks Battlefield V blir 2600x flaskehals selv i 1440p. Altså man får høyere minimumsfps og høyere gjennomsnittsfps med f.eks 8700k cpu. Samme gjelder i farcry 5 også, og sikkert flere. Det betyr dog ikkje at 2600x er ikkje bra nok for en god opplevelse :)

Lenke til kommentar

Bare endre RAM, ha 2tb harddisk og muligens strømforsyninga  :hmm:

 

Strømforsyninga ER bra nok. Tror noen bør kjøpe seg en "wattmåler" å koble til pc'n fordi den trekker ikkje så mye som folk gjerne tror i spill etc.

 

I Battlefield 1, så trakk 6900k 8core og 2x 1080ti 550w fra veggen. Dette var stock :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Slenger  meg på den jeg og, bare huske på at tilbudet går ut 1.1.19..  Jeg har x470 versjonen, så og si det samme hovedkortet, og tror det er et bra valg i en ferdibygget pc. Enkelt å overklokke... Etter hver forandring man gjør i BIOS som pcen ikke er helt enig i så  vil pcen prøve å boote 3 ganger tror jeg,så deretter gå rett i BIOS- noe som er nesten en dealbreaker for min del siden kortet ikke har en dedikert cmos button:)

God Jul  :xmas:    Endret av RickMorty
Lenke til kommentar

Du får prosessor, grafikkort, minne og hovedkort for 20k, men da har du ikke penger til PSU, kabinett og SSD. Du ønsker en god SSD når du skal redigere video i høy oppløsning og bitrate. Mus og tastatur i dugelig kvalitet koster også 2k tilgang. Nå vet jeg ikke hvor store ambisjoner du har til å oppnå noe med spill og video, men hvis de er store kan det være du bør legge i 10-15k til. Hvis det er casual spill og video så får du satt sammen noe for 15-20.

 

Den ferdige til 15k funker, men det er gjort noen kompromiss på komponentene. Det hadde ikke vært et bra kjøp til full pris.

Takk for svar!

 

Hvis jeg må litt opp i pris, så er ikke det noe problem. Jeg har sett på noen andre pakker som komplett har, men vet ikke om det er noe fornuftige kjøp.

 

https://www.komplett.no/product/1109975/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-gamer-pro-2080-i7-9700k#productinfo

 

https://www.komplett.no/product/1109974/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-gamer-pro-2080ti-i9-9900k

Lenke til kommentar

 

Ofte kan denne tråden ligge brakk i ukesvis, og da ser jeg ikke noe stort problem i å bare svare kjapt på enkelte små spørsmål, selv om de er litt OT. Men denne tråden er i hovedsak for å diskutere byggene som er listet opp i første post. Altså for folk som vil bygge PC basert på de byggene. Og ikke for folk som lurer på hvilke ferdigbygde PC'er, som ikke har noe med første post her å gjøre, som er gode kjøp. Så om du vil ha gode "skreddersydde" svar på hva du lurer på, så burde du lage en egen tråd der du lister opp hva du skal bruke PC til, så detaljert som mulig, og gjerne med hva du prioriterer. Det er forskjell på spill, og det er forskjell på PC som skal brukes til redigereing, men som man også kan game på, og omvendt. Ihvertfall når man har budsjetter å forholde seg til.

 

Ta Komplett PC'en i deler til 26K. Verdens beste gaming CPU, og verdens beste Gaming GPU, den klarer vel alt den da? Nei, til redigering av 4K har den alt for lite, og tregere enn nødvendig, RAM. Et hovedkort som kommer til å bli spist til frokost av CPU dersom du ikke begrenser CPU til å ikke være stort bedre enn en 2700X til nesten halve prisen, Og en forferdelig dårlig SSD. Til redigering vil man ha en NVMe SSD med så høy hastighet som mulig, i "Pro" utførelse. Altså noe slikt som Samsung 970 Pro, eller tilsvarende i OEM versjon, tror det er PM981, eller noe slikt?

 

Til spilling vil derimot både HK og SSD yte så bra at du aldri vil legge merke til en oppgradering, i bruk. Men RAM'en Komplett har valgt er fremdeles noe av det tåpeligste det går an å forestille seg å putte i en spillmaskin med den CPU'en, og den GPU'en.

 

Men som sagt; dette har ingenting med byggene i første post å gjøre, så det hadde vært fint om du heller lagde en egen tråd. Jeg begynte på et forslag til Photoshop PC her forleden, som du kan kikke på, og eventuelt ta med deg og ta utgangspunkt i for videre diskusjon der. Jeg har da ikke valgt noe kabinett, da det er mye smaks sak. Og også skjermkort, der man til redigereing ikke trenger noe mer enn en GTX 1060 med 6GB RAM. Men man gjerne vil over det for litt mer "seriøs" gaming, da man gjerne har en 4K skjerm til redigeringen, som GTX 1060 ikke har håp om å drive på en fornuftig måte, annet enn i 1080p.

 

Men som sagt; lag en egen tråd, og legg inn link i denne tråden til den nye tråden din, så det ikke blir så mye OT i denne tråden. :)

Endret av Gabri3L
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ryzen 2600x blir ikke flaskehals for 2080 kortet vel? Og det minnet man kan velge Hyper X Fury DDR4 16gb 3200 mhz er det bra for Ryzen prosessorer? Ser på noen sider det anbefales G.Skill og Corsair Vengeance til Ryzen..

ser ut som om flere greier å klokke de 2666-brikkene som følger med til både 2933 og 3200 med cl16 så de er ikke så verst. G.skill 3200 cl14 eller 3600 cl15 ville vært bedre, men med tanke på at de koster minimum 2200 og du må selge de medfølgende brikkene så er det ikke sikkert det er verdt investeringa.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er beste CPUen under 3k nå om dagen? Ser mange sier i5 8400 er best value, tanker om den? Hvorfor ikke i5 8600k+

 

Under 3K er Ryzen R7 2700 til ~2800 Kr det absolutt beste du får. "Best value" blir nok likevel Ryzen R5 2600 til ~1700 Kr. Intel har for tiden store leveranseproblemer, så prisene går opp og ned som en jojo. Det er en av grunnene til at i5 8400, som man ikke finne under ~2200 Kr per i dag, ikke kan regnes som "Best value". Men når sant skal sies, så er jo R5 2600 en ganske mye bedre CPU uansett. Så selv om du fikk i5 8400 til samme pris, ville jeg sagt R5 2600 er den som gir mest verdi for pengene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...