Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip*

Takk for utfyllende svar. Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men en påstod at det kunne være så mye som 25% forskjell i ytelse (FPS) mellom i5 6600k og i7 6700k med GTX1070 på nye, tunge titler. Lurer på om det kanskje var en youtube-kanal jeg så det på.

Uansett så viser du jo gjennom svarene dine at det helt klart er value for money du har gått etter, og bra er jo det. :D

Gjeldet der samme pcie SSD også, at det er bare marginalt kjappere og dermed ikke verdt den ekstra kostnaden?

https://www.komplett.no/product/841196/datautstyr/harddiskerssd/ssd-m2/hyperx-predator-240gb-m2-pcie-ssd

Lenke til kommentar

Ser ut til at 1070 oppsettet blir 14k med vannkjøling og mer lagring. 

 

Om en må ha vannkjøling. Det er en mer estetisk ting enn noe annet, ytelsesøkning du får ved å presse et par 100 Mhz opp, er ikke spesielt stor totalt sett. :)

 

 

*snip*

Takk for utfyllende svar. Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men en påstod at det kunne være så mye som 25% forskjell i ytelse (FPS) mellom i5 6600k og i7 6700k med GTX1070 på nye, tunge titler. Lurer på om det kanskje var en youtube-kanal jeg så det på.

Uansett så viser du jo gjennom svarene dine at det helt klart er value for money du har gått etter, og bra er jo det. :D

Gjeldet der samme pcie SSD også, at det er bare marginalt kjappere og dermed ikke verdt den ekstra kostnaden?

https://www.komplett.no/product/841196/datautstyr/harddiskerssd/ssd-m2/hyperx-predator-240gb-m2-pcie-ssd

 

Det samme gjelder. Det er en ganske merkbar forskjell på PCIe SSD, og håper jo å få det inn i bygget om ikke altfor lenge. Men enn så lenge er vanlig SSD så gunstig priset i forhold at det ikke er aktuelt. ^^

Lenke til kommentar

"Det er så vanskelig og omfattende å installere Windows 7 på pcie ssd"

 

Javel? Haha...

Lurer på hvordan de fant ut det. Jeg har aldri slitt med Windows 7 på pcie ssd derimot installere på pcer med Usb 3 har ikke alltid gått knirkefritt men det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...