Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøp av honda nsr 125


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har ikke hatt NSR og har ingen erfaring med den sykkelen. Men tenk deg godt om. Det er en veldig populær ungdomssykkel som er 16 år gammel. Den har altså gått langt, og nesten garantert blitt kjørt hardt. Den har mest sannsynlig blitt skrudd mye på også.

 

Poenget mitt er at slike gamle sykler vil kunne kreve mye vedlikehold. Da er det viktig at du selv er flink til å skru.

Lenke til kommentar

hadde ny nsr for 12 år siden. utrolig bra sykkel, til dags dato en av de beste syklene jeg har kjørt. Hva er det dere mekker så mye på da? Gjør du ting ordentlig trengs det bare gjøres en gang. Kjøp en gammal en og sett av nok spenn og tid til å fikse alt med en gang, så setter du på verksted for det du ikke greide og kjør problemfritt resten er vel mitt råd.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei. da har jeg et lite spørsmål til dere, og det er om honda nsr 125, er det et godt kjøp, fortell gjerne litt om den (info). jeg vil gjerne høre svar fra de som har eller har hat en honda nsr 125. jeg ser på en som er fra 1998.

på forhånd Takk for svar.

Heisann! jeg har kjørt Honda NSR og har en NSR. Det du må tenke på da du gjør dette kjøpet er at kvaliteten er ikke som på de nyere sykklene. dette er en 2 takter, det vil si at sykkelen trenger mer vedlikehold. sykkelen min er 2004 modell.

dem sluttet å produsere Honda NSR i 2000 men det var flere sykkeler igjen så det ble etterprodusert. sykkelen vil gi den en opplevelse av å kjøre noe som går litt fortere en vanlige lett sykler. sykkelen har en ganske så bra akselerasjon, når du får den opp på ca 8000 omregninger, det er først da du vil merke at den drar. sykkelen min går i 160-170km't. jeg angrer ikke ett sekund på kjøpet.

 

sykkelen er bygd slik at det er lett å komme til på di forskjellige stedene, det som kan være en produserings feil er olje tanken og startmotoren, det eneste du bør tenke på er at du burde fylle olje direkte inn på tanken, slik at du slipper å oppleve det at sykkelenskjærer seg. startmotoren kan fikses lett, det er som regel bare å bytte børste sett. koster ikke mer en ca 400kr. men til min vurdering om denne sykkelen så er det en super sykkel, den er lett kjørt, du opplever mye morro, den er veldig god i svinger og du merker at sykkelen suger bensin etter hvert. sykkelen bruker ca en halv liter på mila, når du holder ca 100km't. min far har en BMW R1200RT, den bruker ca 1 liter på mila.

 

Beklager for skrive feilene, haha. har skrevet ganske fort, ser at det er mye feil her.

 

PS. Sykkelen vil gi deg mange gode turer, du kommer til å kjøre fortere en de fleste, det er en type sykkel som slår NSR, det er Aprilia ;) men når du kjører så bruk hodet.

 

En fordel å ha litt kunnskap til å skru, men jeg har ikke hatt noen problemer. sykkelen min starter som en klokke. den bråker litt men er veldig god å kjøre, den er rett å slett herlig som første sykkel !!! Anbefales på det sterkeste!

 

Lykke til med kjøpet. ta med deg noen som har litt peiling, så får du undersøkt om det er noen relative feil som er lett å kjenne igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...