Gå til innhold

Risikerer å miste lappen pga krasj


Stavoku

Anbefalte innlegg

Du har krasjet i en stolpe ved ei rundkjøring. Vitner sier du kjørte for fort. Det er 100meter med spor. Du sier et hjul låste seg. Politiet vil si det er bremsespor og ta lappen din. Du må kunne påvise et hjul låste seg. Politiet vil stille spørsmål om hvorfor du ikke oppdaget det. Du bør snakke med en mekaniker som kan dokumentere at et hjul er låst. IKKE REPARER!

En kompis kjørte bak i en bil engang, og politiet målte et langt spor, og konkluderte med han hadde over 160. Problemet var at hans bremsespor begynte der et annet sluttet, med litt overlapp. Det blei mye styr før dei ville innrømme det. Det ser ikke akurat lyst ut, men med dokumentasjon på hjulet låste seg, kan du være heldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rundt 100m med spor som viser at bilen har låst en dekk på høyre side, det kan ikke være bremsespor siden jeg brukte ikke bremse siden det ikke var nødvendig og viisstt det hadde været bremsespor så hadde det vert på begge sider dette er en enkel spor som er bare på høyre side av felte. Håper jeg får førerkortet mitt tilbake siden jeg fortjener ikke å miste den i all grunn!

Lenke til kommentar

Det er rundt 100m med spor som viser at bilen har låst en dekk på høyre side, det kan ikke være bremsespor siden jeg brukte ikke bremse siden det ikke var nødvendig og viisstt det hadde været bremsespor så hadde det vert på begge sider dette er en enkel spor som er bare på høyre side av felte. Håper jeg får førerkortet mitt tilbake siden jeg fortjener ikke å miste den i all grunn!

et spor er et spor. Det kan like godt være et bremsespor selv om det bare er ett. Det betyr bare at bremsene ikke tar like mye på begge sider. Håper det ordner seg. Du må holde oss oppdatert om saken. Lykke til...
Lenke til kommentar

Tror du kan belage deg på å være fotgjenger.

 

100m langt bremsespor uten å merke noe, enten er du døv, ellers var du full. Fordi de skriker som faen i dekka når det låser seg. Bare du svinger hardt nok så skriker det, og hører man ikke det da er det like så greit at du er borte fra veien.

det kommer alt an på dekktype og gummiblanding.
Lenke til kommentar

Det er rundt 30m, ja 50 sone?

det blir noe heelt annet enn 100 meter. Da er det sikkert høyre framhjul som har låst seg. Du kjente vel ei sterk dragning i rattet når bilen ska ut? Det er blitt slik idag, at hvis du er uheldig å kjører i grøfta, så er det uaktsomt med en gang. Tenker det ordner seg.. målte polti lengden på sporet?
Lenke til kommentar

ja, han hadde vel akurat kjøpt den. Får vel ikke registrere hvis der mangler godkjenning..

Jo, med mindre fristen for å få den godkjent er gått ut. Da får du vel ikke skilter på (godkjente).

 

Jeg kjøpte bil med mangellapp, fikk den omregistrert og var lovlig å kjøre (men måtte få den på EU innen fristen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...