Gå til innhold

Quadcopter med Gopro


Anbefalte innlegg

 

 

 

Så Phantom'en er bedre enn den i annonsen? Godt å vite. Som i så mange saker, får man ulike meninger og synspunkt på ting og tang ...

Den nye Phantom 1 koster 3650, kommer med to batterier, GPS og siste versjon av kontrolleren. Den saken i annonsen hadde bare illustrasjonsbilder sånn at man ikke vet helt hva man får. Legger du til GPS og andre ting så er du oppe i prisen på en Phantom 2 som er et mye bedre valg. Jeg har også batteriladeren i den pakken og den må du være heldig med for å få en som balanserer batteripakken korrekt.

 

 

Her henger jeg ikke helt med. Det er iflg. rcbutikken.no allerede GPS på den nye Phantom 1, noe du jo selv skriver at det er. Så hvorfor legge til noe den allerede har?

 

Det du skriver om batteriladeren forstod jeg heller ikke helt. Men det er jo relativt tidlig til å være søndag, så det kan jo være mine små grå som ikke helt har stått opp ...

 

Det jeg sier at den saken i annonsen du linket til ikke har GPS og kommer med en kjip batterilader.

 

 

Ah, da forstår jeg deg mye bedre. Jeg leste litt for kjapt, misforstod og trodde du mente Phantom 1 der du skrev "Den saken i annonsen" ... My bad :hm:

 

Går litt i surr da det er diverse linker og kommentarer her ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et quadcopter fra Norwegian Modellers utenfor Tønsberg. Kostet meg 1000kr + 249kr for et ekstra batteri. Batteriene får man mye billigere på ebay, det er faktisk billigere med 1000mAh batteri enn 850mAh som følger med, men man må modde batteriholderen litt(lengre skruer).

 

Dette quadcopteret er ikke kjent under det navnet som NM selger det, det mest brukte navnet er WLtoys V262 Cyclone. Ved å søke på dette navnet får man flere treff(youtube og deler på ebay). Billig løsning for de som bare vil prøve litt ut og ikke starte med noe til x antall tusen kroner.

Den er sterk nok til å frakte en GoPro.... Jeg skal prøve med en iSAW Extreme jeg kjøpte fra CDON.com, de har tilbud på disse nå(1195kr. v s. 1999kr hos JP).

 

 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et quadcopter fra Norwegian Modellers utenfor Tønsberg. Kostet meg 1000kr + 249kr for et ekstra batteri. Batteriene får man mye billigere på ebay, det er faktisk billigere med 1000mAh batteri enn 850mAh som følger med, men man må modde batteriholderen litt(lengre skruer).

 

Dette quadcopteret er ikke kjent under det navnet som NM selger det, det mest brukte navnet er WLtoys V262 Cyclone. Ved å søke på dette navnet får man flere treff(youtube og deler på ebay). Billig løsning for de som bare vil prøve litt ut og ikke starte med noe til x antall tusen kroner.

Den er sterk nok til å frakte en GoPro.... Jeg skal prøve med en iSAW Extreme jeg kjøpte fra CDON.com, de har tilbud på disse nå(1195kr. v s. 1999kr hos JP).

 

 

 

 

Virker som et spennende alternativ, men hvis du har lest denne; http://droneflyers.com/2013/08/wl-toys-v262-quadcopter-first-look-and-review/ så ser du at noen har erfart "premature burnout of the motors or main circuit board", men at det antakeligvis var pga mye vekt og/eller ekstrem bruk.

 

Kanskje det hadde vært en ide med en tråd her på diskusjon.no som kun tok for seg erfaringer og tester med ulike quads?

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Fin test. Hadde ikke lest den, men har sett youtube videoer der de nevner at det blir varmt hvis man kjører lenge med kun batteribytte som pause. Noen nevner at man bør har 15-20min. pause mellom hver flyvning. Jeg har brukt 2 batterier på rappen uten problemer.

 

Etterhvert som jeg blir bedre å fly skal jeg fjerne skumbeskyttelsen og heller kjøpe inn litt reservedeler fra ebay tilfelle uhell. Får se om jeg blir bitt av basillen og kjøper en DJI Phantom 2 etterhvert.

Lenke til kommentar

Fin test. Hadde ikke lest den, men har sett youtube videoer der de nevner at det blir varmt hvis man kjører lenge med kun batteribytte som pause. Noen nevner at man bør har 15-20min. pause mellom hver flyvning. Jeg har brukt 2 batterier på rappen uten problemer.

 

Etterhvert som jeg blir bedre å fly skal jeg fjerne skumbeskyttelsen og heller kjøpe inn litt reservedeler fra ebay tilfelle uhell. Får se om jeg blir bitt av basillen og kjøper en DJI Phantom 2 etterhvert.

 

Kan jo være en ide å ha to eller flere quads. Litt ulike typer og størrelser både for variasjon og for å unngå for mye belastning av gangen på den enkelte quaden. Selv begynner jeg helt i det små, i dobbel forstand, med Hubsan x4 mini med kamera til kr 625,- (pluss utstyr da). Ryktene sier at det er et dårlig kamera, men det får så være. Ryker kameraet har jeg fortsatt en fungerende quad, forhåpentligvis ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et quadcopter fra Norwegian Modellers utenfor Tønsberg. Kostet meg 1000kr + 249kr for et ekstra batteri. Batteriene får man mye billigere på ebay, det er faktisk billigere med 1000mAh batteri enn 850mAh som følger med, men man må modde batteriholderen litt(lengre skruer).

 

Dette quadcopteret er ikke kjent under det navnet som NM selger det, det mest brukte navnet er WLtoys V262 Cyclone. Ved å søke på dette navnet får man flere treff(youtube og deler på ebay). Billig løsning for de som bare vil prøve litt ut og ikke starte med noe til x antall tusen kroner.

Den er sterk nok til å frakte en GoPro.... Jeg skal prøve med en iSAW Extreme jeg kjøpte fra CDON.com, de har tilbud på disse nå(1195kr. v s. 1999kr hos JP).

Kjøpte samme kamera sjølv, gledar meg til å høyre korleis det fungerer.

Lenke til kommentar

Vurderte Hubsan X4 selv, men fant ut at kvaliteten på kameraet og størrelsen på quad'en var såpass lite at jeg gikk heller for den jeg har.

 

Tja, regner med at jeg må prøve og feile meg litt fram i begynnelsen. Nå starter jeg med denne lille quaden, får litt øvelse og erfaring, og hvis jeg ser at dette er noe for meg, går jeg for noe større og dyrere.

Lenke til kommentar

Har nå bestilt enda et Hubsan x4, men da uten kamera. Koster bare kr 389,- (+ at jeg bestilte ekstra utstyr), og jeg betaler 0,- i frakt da jeg kan hente det i butikken som ligger rett i nærheten. Da har jeg to quads (med ulike flyveegenskaper) slik at jeg kan fly mer uten å slite ut den enkelte quaden :)

Lenke til kommentar

 

Kjøpte samme kamera sjølv, gledar meg til å høyre korleis det fungerer.

 

Kameraet fungerer greit, men den var for tung for quadcopteret. Jeg fjernet skumbeskyttelsen og fikk prøvd litt før batteriet slokna. Skal prøve å modde den litt og prøve litt mer om noen dager. Har bestilt 1000mAh batterier fra Kina.

 

Hvis dette blir noe jeg vil drive på med så kommer jeg til å kjøpe en DJI Phantom 2, om lommeboka er villig er jeg litt usikker på :)

 

 

Såvidt jeg kom meg over bakken...

Velg hastighet på 1,5 og 720p, tabbet meg ut på hastigheten. Filmet i 720p og 120fps.

 

http://youtu.be/Ty8qW95n6Wc

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar

 

Stilig, takk for respons!

 

  1. Vil større batterstyrke (1000 mAH) auke kraften til batteriet og føre til at du kan fly større objekter på det?
  2. Korleis syns du kameraet fungerar? Eg har ikkje mottatt mitt enda.

 

 

1.

Ja, men dette vil også øke vekten. Det er en balanse her, mellom større batterier og flytid. Mange som heller bruker store propeller og motorer som er tregere dersom de er ute etter lengre flytid.

 

Har lyst til å tipse om disse kopterne, virker interessant!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Stilig, takk for respons!

 

  1. Vil større batterstyrke (1000 mAH) auke kraften til batteriet og føre til at du kan fly større objekter på det?
  2. Korleis syns du kameraet fungerar? Eg har ikkje mottatt mitt enda.

 

 

1.

Ja, men dette vil også øke vekten. Det er en balanse her, mellom større batterier og flytid. Mange som heller bruker store propeller og motorer som er tregere dersom de er ute etter lengre flytid.

 

Har lyst til å tipse om disse kopterne, virker interessant!

 

 

Kule quads :thumbup:

 

Men er vel heller for litt mer viderekomne?

 

Flitetest.com virker veldig interessant.

Lenke til kommentar

Sjekk ut david sitt tricopter på flitetest, jeg linket til det på forrige side også.

Skulle jeg bygd noe ifra bunn av, for en billig penge nå, hadde det blitt et sånt tricopter.

Enkelt å reparere, flyr som en drøm, og er helt greit å filme ifra om man ikke trenger gimbal.

Lenke til kommentar

Settet er ikke å få kjøpt som "sett". Du må handle inn delene selv.

 

Men igjen, det står mye nyttig på Flitetest sine nettsider. Søk litt rundt.

 

Jeg har kjøpt inn deler til mitt trikopter som jeg skal begynne å bygge på nå innen en ukes tid.

 

Du får følge med i bygge-bloggen min, da jeg poster prosjektet der!

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Det er sikkert allerede svart på en eller annen plass her i forumet, men jeg spør likevel.

 

Jeg har ingen erfaring med RC, men har bestilt et par billige små quads for å se om det er noe for meg. Hvis jeg liker det, kunne jeg tenke meg å bruke litt mer penger i et skikkelig og lettmanøvrert quad (er ikke interessert i tricopter). Jeg har luktet litt på Phantom 1 og 2, og disse anbefales jo hvis man ønsker seg RTF's. Men hvis jeg får skikkelig smaken for dette, og er villig til å både bruke litt mer penger og å bygge selv, er det noen der ute som kan sette opp en pakke eller anbefalinger over enkeltprodukter?

 

Ok, her er mine kriterier.

 

*Ingen absolutt makspris, men ikke for mye over 10 000,- (ekslusive kamera og annet ekstrautstyr)

 

*Vil ha et quad som jeg lett kan ta på og av kamera/utstyr (har gopro hero 3+ black edition m/utstyr)

 

*Ikke for avanserte greier. Det viktigste er at det er stabilt, lettmanøvrert, har gps og tåler litt juling. Fpv er heller ikke å forakte, men det kan gå inn som ekstrautstyr.

 

*God rekkevidde og bæreevne

 

*Hvis jeg kan unngå lodding, hadde det vært en fordel, men hvis ikke, kan jeg alltids investere i loddeutstyr og lære meg det.

 

*For at jeg skal bruke mer penger og tid på å bygge enn bare å kjøpe et RTF, må resultatet være vesentlig bedre.

 

Setter pris på informative svar :)

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...