Gå til innhold

Googles nye brukervilkår er brutalt ærlige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som står i epostene våre er etter min menin privat. Noen synes sikkert det er fint at Google skanner dem, men de burde latt kundene sine velge om dette var greit.

 

Da velger du enkelt og greit en annen løsning. Jeg synes det er greit at de henter ut info for å gjøre mine søk bedre. Det er dessuten en win-win situasjon, fordi mer relevant reklame betyr at du trykker oftere på dem, og Google tjener mer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hva som står i epostene våre er etter min menin privat. Noen synes sikkert det er fint at Google skanner dem, men de burde latt kundene sine velge om dette var greit.

 

Det valger har du. det er bare å la være å bruke Google sine produkter og tjenester.

Lenke til kommentar

At roboter scanner eposten min er helt greit, og det er nok noe som "alle" har vist lenge, hvordan ellers skulle spam blitt filtrert?

 

Bruker man en tjeneste er man naiv om man ikke tror tilbyderen kan se hva du driver med, selvsagt kan google gå inn og lese eposten om dem ønsker, om dem har lov er en sak, men at det er teknisk mulig er helt opplagt.

På samme måte kan alle andre aktører som tilbyr deg noe overvåke alt du gjør og lagrer på dems tjeneste.

Unntaket er enkelt-tjenester hvor sikkerhet er i høysetet, men her sliter du om passord osv glemmes.

 

En grei huskeregel: Dersom leverandør/tilbyder kan endre/finne eller på andre måter gi deg tilgang når passordet er glemt så kan dem også få tilgang til alt du har tilgang til på dem's tjeneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som står i epostene våre er etter min menin privat. Noen synes sikkert det er fint at Google skanner dem, men de burde latt kundene sine velge om dette var greit.

 

Vel, da burde du også betalt. :) Finnes mange ikke-reklame-finaniserte epost løsninger med bra interface og mye muligheter som alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva som står i epostene våre er etter min menin privat. Noen synes sikkert det er fint at Google skanner dem, men de burde latt kundene sine velge om dette var greit.

Vel, da burde du også betalt. :) Finnes mange ikke-reklame-finaniserte epost løsninger med bra interface og mye muligheter som alternativ.

 

 

Jeg bruker ikke gmail jeg altså, men gjorde det tidligere. Var generelt fornøyd med tjenesten. Nå har jeg domene med epost og bruker outlook.

 

Uansett tenker jeg generelt sett at epost burde være privat hvis man ønsker det. Sammenlikner man med vanlig post, er det jo ikke lov å åpne og lese andres brev, i hvert fall i Norge.

 

Men informasjon er gull, og epost inneholder mye informasjon, så skjønner at Google ønsker å få tak i og bruke det. Da er det bra at de er så tydelige på at de gjør det. :-)

Lenke til kommentar

 

 

Hva som står i epostene våre er etter min menin privat. Noen synes sikkert det er fint at Google skanner dem, men de burde latt kundene sine velge om dette var greit.

Vel, da burde du også betalt. :) Finnes mange ikke-reklame-finaniserte epost løsninger med bra interface og mye muligheter som alternativ.

 

 

Jeg bruker ikke gmail jeg altså, men gjorde det tidligere. Var generelt fornøyd med tjenesten. Nå har jeg domene med epost og bruker outlook.

 

Uansett tenker jeg generelt sett at epost burde være privat hvis man ønsker det. Sammenlikner man med vanlig post, er det jo ikke lov å åpne og lese andres brev, i hvert fall i Norge.

 

Men informasjon er gull, og epost inneholder mye informasjon, så skjønner at Google ønsker å få tak i og bruke det. Da er det bra at de er så tydelige på at de gjør det. :-)

 

 

Hvis den sammenligningen skal holde vann må du sammenligne med roboter som åpner brevene dine. Litt for mange som er livredde for alt som kan minne om overvåking, men det er få argumenter imot det.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Hvis den sammenligningen skal holde vann må du sammenligne med roboter som åpner brevene dine. Litt for mange som er livredde for alt som kan minne om overvåking, men det er få argumenter imot det.

 

 

Ikke helt sikker på at det kan sammenlignes med roboter som åpner brevene dine. Da må det være roboter som åpner brevene dine og basert på innholdet i brevene dine knytter til endel nøkkelord til din konto som senere kan brukes til å sende mer målrettet reklame.

 

Sender og mottar du mange mail om hemoroider, er hemoroideprodusentene mer interessert i å vise deg reklame for hemoroidekrem, og vil kjøpe reklamevisninger nettopp for deg. Noe som kanskje kan være litt pinlig når alle på jobb og svigermor begynner å se mønstret.

Lenke til kommentar

 

Hvis den sammenligningen skal holde vann må du sammenligne med roboter som åpner brevene dine. Litt for mange som er livredde for alt som kan minne om overvåking, men det er få argumenter imot det.

 

 

Ikke helt sikker på at det kan sammenlignes med roboter som åpner brevene dine. Da må det være roboter som åpner brevene dine og basert på innholdet i brevene dine knytter til endel nøkkelord til din konto som senere kan brukes til å sende mer målrettet reklame.

 

Sender og mottar du mange mail om hemoroider, er hemoroideprodusentene mer interessert i å vise deg reklame for hemoroidekrem, og vil kjøpe reklamevisninger nettopp for deg. Noe som kanskje kan være litt pinlig når alle på jobb og svigermor begynner å se mønstret.

 

 

Akkurat det jeg mente.

 

Ser ikke hvordan kolleger eller svigers skal kunne se min post.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...