Gå til innhold

Fargo(TV Serie)-Generell Diskusjon(USA sendetid)


Anbefalte innlegg

Ja, da ser det ut til at Lester kommer til å havne i fengsel, ettersom de plasserte en politivakt på utsiden av rommet hans. Vet ikke helt om "I didn't pay him" er nok til å få han fengslet men han har ihvertfall gitt uttrykk for han kjente til mannen. Noen som har noen teorier om hvordan det skal slutte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er forklaringen hans er helt på jordet. Politiet fant han i kjelleren rett ved liket til kona hans som var slått med et redskap (politiet kunne jo ikke si hva slags redskap det var ennå). De eneste haglekulene som har blitt avfyrt i det huset i stuen og det plasserer han i det samme rommet som politimannen ble skutt på det samme tidspunketet han ble skutt og jeg regner med at det er derfor de har plassert en poltivakt på utsiden av rommet hans på sykehuset.

 

Når du legger sammen det + at han løy om at bilen hans var på verksted som de nå vet skal det ikke mye til for å legge sammen 2+2. Til og med halvdumme Police Chief Bill Oswalt forstod det. Vet ikke hvor Lester har gjort av hammeren, men nå regner jeg vel med at de skal sende en ny taskforce til å gå grundig gjennom huset hans. Ville anta de har mer enn nok for en "search warrent". Han kan ikke ha flyttet hammeren til bilen fordi den er fortsatt beslaglagt. Så enten er den i huset ellers er den i skuffen hans på arbeid, fordi han er for redd til å bare kaste den fra seg et sted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det var ikke hammeren han la i sekken til guttungen, det var en snub-nose revolver som han fant i skapet til broren, også la han hammeren, bildene og underbuksa til hans døde kone for å få mistanken vekk fra seg og over til broren. Han hadde vel kanskje regnet med å fortelle til Bill at guttungen var psycho osv og spinne en historie der, men det løste seg selv ved at pistolen falt ut (tilfeldig nok) foran alle i klasserommet under en fight:P

 

Vet ikke helt hvordan de skal felle Lester nå, men gleder meg til å se det. Vet ikke helt hva jeg skal si om scenen der Malvo massakrerte hele bygningen til "Fargo" samt Fargo selv, men synes det var rimelig fattig at de FBI folka ikke fikk med seg noen ting. La forøvrig merke til at kisen som satt å spiste baguett i stake-out bilen hadde vinduet oppe, så selv om de ikke klarte å se en middelaldrene mann med skjegg og assault rifle go over gata og inn i bygningen, så burde de vel ha klart å høre et skudd eller to FØR engelskmannen kom flyvende ut av viduet i tredje etasje?

Lenke til kommentar

Herlig episode i dag. Tidshoppet var velbrukt. De nye utgavene av karakterene var gode.

 

Akkurat måten politimannen ble drept på var jo akkurat slik som skjedde i No Country For Old Men med Anton. Nå har ikke Coen-brødrene så mye å gjøre med serien annet enn å gi serieskaper Noah Hawley tips og sånt. Men jeg føler Waley perfekt bruker flere ting fra filmene til Coen-brødrene, og jeg liker det godt.

 

Tilfeldigvis snakket jeg med Heilage angående Silicon Valley at Stephen Root burde dukke opp i serien i sesong 2 i dag. Så dukker han opp i Fargo samme dag. Veldig mye bra casting i denne serien.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Herlig episode i dag. Tidshoppet var velbrukt. De nye utgavene av karakterene var gode.

 

Akkurat måten politimannen ble drept på var jo akkurat slik som skjedde i No Country For Old Men med Anton. Nå har ikke Coen-brødrene så mye å gjøre med serien annet enn å gi serieskaper Noah Hawley tips og sånt. Men jeg føler Waley perfekt bruker flere ting fra filmene til Coen-brødrene, og jeg liker det godt.

Tilfeldigvis snakket jeg med Heilage angående Silicon Valley at Stephen Root burde dukke opp i serien i sesong 2. Så dukker han opp i Fargo samme dag. Veldig mye bra casting i denne serien.

litt annerledes, men herlig episode. heilage ? når dukket Stephen Root opp ?

var pent hår på malvo idag da, og kult med den nye personligheten til lester

Har sett root i boardwalk empire og en liten rolle i justified, ser at han og spillte i no country for old menn som du nevner(herlig film :) )

lurer på hvor veien går videre nå med de 2 siste episodene

Endret av Woody_97
Lenke til kommentar

Heilage er en annen bruker på forumet.

 

Stephen Root satt på bordet til Malvo i Las Vegas. Han som Mavlo var der med. Sikkert en ny "Lester".

 

Root har dukket opp i et par Coen-filmer. Han er jo en stadig brukt karakter-skuespiller. Var med i The Ladykillers også av det jeg husker.

Lenke til kommentar

Trodde faktisk at gårsdagens episode var sesongens siste, og ble litt perpleks. Men så viser det seg at det er to episoder igjen. Lurer hva som skjer nå!

Samme tenkte jeg. Den bar veldig preg av å være en oppsummeringsepisode. Måtte sjekke myepisodes.com når jeg hadde sett den.
Lenke til kommentar

Det var da en enorm karakterutvikling på Lester. Noe overdrevent, spør du meg.

 

Er jeg den eneste som synes Solversen er forferdelig irriterende? Jeg klarer ikke å like henne.

 

Er uansett spent på de to neste episodene ihvertfall. Håper virkelig ikke det ender på klassisk vis slik at Solversen finner bevisene hun trenger, mens Malvo og Lester ender opp døde/i fengsel.

Lenke til kommentar

Vel, han var jo en stakkarslig fyr med null selvtillit, null selvbilde, og har blitt tråkket på og mobbet hele livet, selv av sin egen kone. Han hadde åpenbart en del undertrykt sinne som han slapp løs på kona i første episode. Men jeg har hele tiden følt at det var den samme stakkarslige og usikre Lester vi har sett gjennomgå følgene i alle episodene, fram til episode 7, da han dro til Hess' kone. Selv om vendepunktet kanskje kom tidligere da broren hans besøkte ham på sykehuset.

Ett år senere sitter han i Vegas som årets salgsmann og en playboy. Dette er jo virkelig fra bunnpunkt til toppunkt. Enorm kontrast.

 

Men jeg kan jo godt forstå at de prøver å poengtere utviklingen hans.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Det var da en enorm karakterutvikling på Lester. Noe overdrevent, spør du meg.

 

Er jeg den eneste som synes Solversen er forferdelig irriterende? Jeg klarer ikke å like henne.

 

 

Enig med Solverson.

 

Synes hun minner om fisken Doris (Dory) i Finding Nemo. Både i utseende og personlighet.

 

325761982c318e700a272ccbe2a24ce3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint om du skriver hva spoileren inneholder, evt. om det er en spoiler eller ikke.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor Malvo ikke drepte Lester, sammen med de andre. Jeg tolket det først som at han av en eller annen grunn ikke ville drepe Lester uansett, type at de har en tilknytting til hverandre som Lester ikke vet om.

Lenke til kommentar

Der har redigert den, håper til din tilfredsstillelse. Nei, jeg ser heller ikke det. Det virket så unødvendig at Malvo skulle dra tilbake til Bemidji med det eneste målet å drepe Lester. Lester ville bare ha en vennelig prat med fyren som var årsaken til at han var der han var i dag, Top Salesman of Insurance nationwide. Problemet hans er vel og har alltid vært at han er naiv, noe jeg antar skulle være poenget med Malvo ville drepe han.

 

Malvo spurte jo som nevnt med bildet i posten min over om Lester ville ha dette. Med dette så antar jeg Lester sin suksess, hva Lester ikke mente med det var at han også kom til å drepe de tre andre i heisen. Grunnen til han poppa dem var fordi det var en 100.000 dollar bounty på kisen fordi han tysta på mafian ellerno, det ble nevnt tidligere i episoden mener jeg. Men det virker uansett ikke særlig lønnsomt, ettersom han hadde brukt 6 måneder på å jobbe som tannlege tett på han samt fått seg en kjæreste for å kjøle ned drapslysten hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...