Gå til innhold

Forslag til flame-seksjon i forumet


Anbefalte innlegg

Disclaimer: Jeg mener ikke å fornærme noen med eksempeltekst i denne post, det er kun eksempler og jeg ville aldri ordlagt meg slik i forumet.

 

Jeg mener det burde kunne gå an å krangle så busta fyker selv om vi er på et forum kontrollert av telenor og resten av eierstablen. Det er så mye skjult propaganda og snik-påvirkning her på forumet, og når jeg oppdager det har jeg lyst til å fyre av en salve midt i blinken på vedkommendet, men neida, det har jeg prøvd før og får kommentar fra n0rderator om at "å motargumentere religiøse påstander er ikke lov i livet og med mindre du skjerper deg vil jeg måtte stenge deg ut fra "himmelen(les diskusjon.no)".

 

Eksempel: Typisk post i "Teknologi og Vitenskap"-delen av forumet

 


"Hei folkens, jeg vil bare starte med å si at jeg ikke er religiøs altså.

Synes ikke dere at det er merkelig at mennesket som i følge vitenskapen var fullt utviklet for 200 000 år siden, ikke begynte å utvikle seg teknologisk eller samfunnsmessig før omlag 6000 år siden? Som tilfeldigvis er alderen til jorden i bibelen? Jeg vil igjen si at jeg ikke er religiøs altså, er det ikke også litt rart at tallene 666 som er dyrets tall i bibelen, oversatt til hebraisk betyr WWW som betyr at World Wide Web er beskrevet i bibelen? jeg er ikke religiøs altså men synes dette er merkelig, synes ikke dere det også? Igjen, jeg er ikke religiøs altså, jeg er en av dere, på deres lag, som sprer noen tilfeldige tanker jeg har gjort meg opp" #JegElskerVitenskap

 

Når jeg ser en slik post får jeg lyst til å bare knuse vedkommendet, med å skrive noe sånn som:

 


"piss off bibel-boy, les en annen bok enn den pedo-litteraturen du får trøkket ned i halsen hver søndag så behøver du ikke stille slike spørsmål her. "

 

 

Så det jeg ønsker er altså, en flame-lovlig del av forumet, hvor hvis man går inn og deltar, skjønner at her kan man ende opp med å måtte tåle å høre folks ærlige og usensurerte reaksjoner.

Man kan også invitere trådstarter til å flytte tråden til denne delen av forumet dersom en diskusjon brygger i en tråd i "vaniljedelen" av forumet. Så kan TS trykke på en knapp og tråden flyttes til "ekte prat" delen automatisk og krangelen kan starte.

 

Det kan være aldersgrense på flame-forumet osv hvis man må ha det.

 

Når man svarer på en tråd i vaniljedelen av forumet, kan man krysse av for "støtende innhold" der man velger "anonym" osv og da vil innlegget kun vises i flame delen av forumet og TS kan selv velge om han/hun ønsker å se det og evt svare på det.

 

 

Tillegsinformasjon:

 


Men vi må jo respektere hverandres tro, dessuten er det like mange som skrive religions-utfordrene poster i religionsdelen av forumet

Nei vi må ikke respektere hverandres tro, og ja, la oss krangle på en felles arena da isteden for å drive med dette tullet!

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal vi med en egen krangle-del på forumet? Vi lærte som barn at slik oppførsel ikke fører noe godt med seg.

 

Du har lov til å si akkurat hva du mener nå også, bare du oppfører deg som folk.

 

Jeg mener ikke at hele forumet skal være sånn, men en liten del hvor når du en av hundre ganger har lyst til å avdekke en snik-propaganda-luring ordentlig, ikke får lov til det.... eller når noen skriver at windows 8 er bra f.eks....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Er du klar over hvor mye ekstra-arbeid for oss i moderator-teamet en slik kategori ville laget?

En slik kategori ville nok blitt relativt lite moderert vil jeg tro, ettersom man skal kunne si sin ærlige og ufiltrerte(overdrevne) mening...

 

Men nei, dårlig forslag å indikere at slikt er greit, bedre å heller ta de enkelt-sakene som kommer i stedet for å tilate de ett annet sted

Lenke til kommentar

Er du klar over hvor mye ekstra-arbeid for oss i moderator-teamet en slik kategori ville laget?

Forslag: Moderatorer er utestengt fra flame-delen av forumet. Er en ed man må akseptere når man blir moderator, som å være katolsk prest, du jobber for "det gode" men får aldri delta i syndens nytelser. Moderatorer får aldri innblikk i det forumet. Problem fixed ;)

 

Navneforslag: "Den moderatorfrie sonen, adgang på eget ansvar"

 

 

Skjønner at ideen min er ikke den beste altså men noen ganger så skulle man så gjerne bare hatt en slik funksjon, får vel bare lære å leve med ergelsen ;)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg sier nei. Enkelt og greit fordi all erfaring tilsier at brukere tar med seg krangler og uvennskap til andre kategorier. Kaller du noen pedo gjentatte ganger i én kategori, får du aldri noen vettig diskusjon med ham i andre. Og det som verre er, det får ikke vi andre heller, siden dere to bare vil ha øyne for hverandre.

 

Dette har vi faktisk erfaring med også her på forumet, siden vi i starten hadde helt andre toleransegrenser i Off Topic enn i on topic kategorier.

 

Vil du ha et flame-forum, så lag et. Men ikke her. (Ikke at jeg bestemmer lenger.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg sier nei. Enkelt og greit fordi all erfaring tilsier at brukere tar med seg krangler og uvennskap til andre kategorier. Kaller du noen pedo gjentatte ganger i én kategori, får du aldri noen vettig diskusjon med ham i andre. Og det som verre er, det får ikke vi andre heller, siden dere to bare vil ha øyne for hverandre.

 

Dette har vi faktisk erfaring med også her på forumet, siden vi i starten hadde helt andre toleransegrenser i Off Topic enn i on topic kategorier.

 

Vil du ha et flame-forum, så lag et. Men ikke her. (Ikke at jeg bestemmer lenger.)

 

Geir :)

Jeg husker det godt ;) .... ahh the good old days.... snufs

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har en i et utenlandsk forum jeg er med i, og der har det fungert meget positivt vil jeg si.

Det viser seg at det blir lite drittkasting og sånt, med noen unntak helst i starten. Til gjengjeld får folk skrive det de mener uten frykt, og det har det blitt noen temmelig fruktbare og interessanne diskusjoner av, som har tilført større gjensidig forståelse blant brukere - enn motsatt faktisk.

Så umiddelbart vil jeg stemme for. Men Nordmenn er noe spesielt da, så jeg er ikke sikker hvordan det ville slått ut her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...