Gå til innhold

Test: Zyxel NSA325 v2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er en NAS? Kort innføring i innledningen?

 

Det er vel ikke meningen at man skal slå opp i leksikon, eller lese rundt på andre nettsteder for å finne ut hva testobjektet gjør?

 

Det er et ganske kjent begrep som jeg går ut i fra at de antar folk vet. Uansett er nas, eller network attached storage, kort fortalt et lagringsalternativ som er tilgjengelig på nettverket ditt.

Lenke til kommentar

 

Hva er en NAS? Kort innføring i innledningen?

 

Det er vel ikke meningen at man skal slå opp i leksikon, eller lese rundt på andre nettsteder for å finne ut hva testobjektet gjør?

Det er et ganske kjent begrep som jeg går ut i fra at de antar folk vet. Uansett er nas, eller network attached storage, kort fortalt et lagringsalternativ som er tilgjengelig på nettverket ditt.

 

Heilt fint!

Setninga di var både beskrivende og kort.

Vil sterkt anmode deg å overveie å skrive tester i HW-nettet.

Lenke til kommentar

Jeg har denne, og min bråker ikke. :-)

 

edit: Men det manglet noen gummi-grommets til harddiskene, og det irriterte litt.

Forresten er dette bare tilsynelatende en NAS, og mer et drev tilknyttet hjemmenettet.

Dingsen har jo omtrent null funksjoner. Noe som passer meg utmerket.

Men noen "server" er det jo ikke. :-)

 

edit 2:

 

viften tror jeg er hardware styrt, så eventuelt bråk må hardware moddes.

forresten, er ikke dette noe email varsling ?

 

Har ikke prøvd å sette det opp:

 

http://kb.zyxel.com/KB/searchArticle!viewDetail.action?articleOid=013355&lang=EN

 

edit 3:

Smallnetbuilder har testet denne, og de satte opp email alerts og trakk ut en disk. Men de fikk ingen alert email på det da :-)

Men dingsen sender tydeligvis email på log alerts o.l.

Så det er feil at den ikke gjør det. Er på jobb og har ikke testet det selv, så jeg skal ikke kritisere alt for meget, men dette bør nok redigeres.

http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews/31906-zyxel-nsa325-2-bay-power-plus-media-server-reviewed?start=3

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...