Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ei periode leika med tanken på å byggje eit kamera og har akkurat starta å konkretifisere desse tanken. Har enda opp i genren storformat, nærmare bestemt eit 4x5 monorail kamera.

 

Av kamerarørsler vil eg i utgangspunktet ha moglegheit for heving og senking av filmplanet og objektivbrettet, samt tilt. Førebels skippar eg svingefunksjon for å gjere det litt enklare for min eigen del,

 

Når det kjem til objektiv vil eg i utgangspunktet gå for ei alt-i-ett løysning med innebygd lukkar. Har sett litt på Rodenstock 127mm, som verkar svært interessant, men mulig at denne byr på problem når det kjem til fokusering mot det uendelege, medså lite som 12-13cm frå objektiv til filmplan kan dette begrense moglege kamerarørsler.

 

Angåande belgen har eg lyst til å prøve å lage denne sjølv, men mest truleg blir dette blir å hente frå ebay eller liknande.

 

Elles vil det meste bli fabrikkert av trevirke (som eg har grei erfaring med) og messing eller aluminium (som eg har særs lite erfaring med).

 

Tar til meg alt av tips og erfaringer med største glede, om nokon har noko å dele :)

 

Slenger til slutt ved noko tidleg design:

 

post-214901-0-19176000-1397186777_thumb.jpgpost-214901-0-31264800-1397186775_thumb.jpgpost-214901-0-92775400-1397186775_thumb.jpgpost-214901-0-61162100-1397186776_thumb.jpg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult at dykk viser interesse, får ekstra motivasjon av den slags :)

 

Vart akkurat obs på eit moment eg ikkje har tenkt over enda, når ein utvidar/komprimerar belgen ved fokusering vil ein jo også forandre det indre lufttrykket i kamera, så for å lette trykket har eg i prinsippet 3 valg,

1. Å kutte av hjørna på mattskiva(enkelt, men vil miste delar av synsfeltet ved fokusering/komponering)

2. Drille flere små hull i mattskiva(litt vanskelegare, lett for at glaset brestar, minimal påverknad på komponering)

3. Bygge inn ein lystett ventil i sjølve kamera (vanskeleg), ingen påverknad på komponering)

 

Usikker på kva løysning eg skal gå for, men står nok mellom 2 og 3.

 

Elles har eg etter at eg såg denne tråden på apug bestemt meg for å lage mattskiva sjølv: http://www.apug.org/forums/forum216/78392-making-ground-glass-focus-screen-4.html

Lenke til kommentar

Henrik2k: var noko i den retninga eg egså tenkte, men det blir ei litt for bulky løsning trur eg, som vil være anten sjenerande på utsida, eller komme i vegen for lysbana på innsida. Ein kunne alltids ha laga det i miniatyr, men det vil nok gå hardt ut over effektiviteten.

 

 

Nautica: kjempeenkel og effektiv løsning, likar det! då går eg nok for den, kan i tillegg borre

hulla på undersida av kamera og det vil være bortimot usynleg :)

Endret av Hoywin
Lenke til kommentar

Bor tre eller flere små huller i hver sin retning udefra og indefra der mødes, som på denne grove skitse.

post-132057-0-64049900-1397900719_thumb.png

Mal hullet indvendig med mat sort maling med en tråd eller lignende, og luk hjælpehullerne ved pilen.

 

...Eller simplere, lav bælg dobbelt (eller tredobbelt) i bunden med hul i hver ende af hvert lag

post-132057-0-55490000-1397904383_thumb.png

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

Tøft prosjekt. Jeg har i flere år hatt noen lignende prosjekter i tankene uten at jeg har iverksatt det.

 

Hvor mye av metallarbeidet har du tenkt til å gjøre selv og hvor mye kan du tenke deg å kjøpe som ferdige deler?

 

Grunnen til at jeg spør er at det er mulig å plukke understellet av makrobelger og sette på din egen belg, forstykke og bakstykke.

 

http://www.dx.com/p/camera-macro-bellow-for-minolta-and-canon-eo-9429

http://www.dx.com/p/lvshi-camera-macro-bellow-for-pentax-0-74x-2-86x-16277

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Borre et par passe hull og monter/skru en gummi/plastklaff på hvert hull, en innvendig på det ene hullet og en utvendig på det andre hullet så får du ventilert begge veier.

Det gir effektiv ventilering, men jeg tror risikoen for lyslekkasjer når det ikke ventileres er stor. Storformatobjektiver har som regel ganske liten blender og da blir lyslekkasjer lett synlige. Jeg vil foreslå en ekstra klaff, f.eks av skinn på utsiden. Ventileringen trengs kun når man trekker/skyver i belgen og det skjer selvsagt ikke under eksponeringen, så det er kun permanente lyslekkasjer jeg bekymrer meg for der.

Lenke til kommentar

Kult at dykk viser interesse, får ekstra motivasjon av den slags :)

 

Vart akkurat obs på eit moment eg ikkje har tenkt over enda, når ein utvidar/komprimerar belgen ved fokusering vil ein jo også forandre det indre lufttrykket i kamera, så for å lette trykket har eg i prinsippet 3 valg,

1. Å kutte av hjørna på mattskiva(enkelt, men vil miste delar av synsfeltet ved fokusering/komponering)

2. Drille flere små hull i mattskiva(litt vanskelegare, lett for at glaset brestar, minimal påverknad på komponering)

3. Bygge inn ein lystett ventil i sjølve kamera (vanskeleg), ingen påverknad på komponering)

 

Usikker på kva løysning eg skal gå for, men står nok mellom 2 og 3.

 

Elles har eg etter at eg såg denne tråden på apug bestemt meg for å lage mattskiva sjølv: http://www.apug.org/forums/forum216/78392-making-ground-glass-focus-screen-4.html

 

 

Lim på svart fløyel der du har film kasetten/matt skjeva, som ein lystett pakning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann, takk for alle svar, Har tenkt vidare på lufteproblematikken og har eigentleg bestemt meg for å bygge inn mattskiva i ei ramme med spor som er større enn glaset, med utsparinger som held glaset på plass i hjørna, slik vil det bli godt med lufting langs alle sidene av glasset, og lyslekasjeproblematikken forsvinn sidan eg byttar ut heile ramma når eg skiftar mellom glass og filmholdar, eg må riktignok bygge tilsvarande trerammer til filmholdarane (uten luftespor), men det går nok fint.

 

Simen1, kunne eigentlig godt køyrt ferdige løysningar, slik som de makroskinnene. Men dei er desverre ikkje lange nok slik som dei er, dei må kunne utvide seg frå 127mm (uendeleg fokus) til 254mm (1:1) så ser i teorien på en rail som er omlag 30cm for å ha plass til front- og bakplata. I tillegg vil kamera veie en heil del så det bør kanskje være litt meir robust laga. Men det er godt mulig at eg stjeler designen frå dei skinnene, og går for å lage en dobbel rail, ein glatt og ein som er gjenga slik at eg lettare kan stille inn finfokus.

Lenke til kommentar

Trur eg byrjer å nærme meg slutten av designfasa, har bestemt meg for å legge til fleire kamerarørsler likevel, når eg først skal bygge alt, så kvifor ikkje ;) Så køyrer no rise/fall, tilt+basetilt samt sving. Elles vert det ein monorail i aluminium og skliklossar av tre. Har også prøvd å bytte ut delar i metall med tre der dette er mogleg for å kunne gjere det meste av jobben sjølv.

 

Har også fått lest Jon Grepstad si bok om kamerabygging, (Tusen takk Kjelldell :) ) og var såpass imponert over hans løsning på kombinert mattskive og filmholder at eg har inkludert denne.

 

Ein bildedump av førebels design:

 

post-214901-0-09209600-1398646840_thumb.jpgpost-214901-0-72528800-1398646840_thumb.jpgpost-214901-0-29124400-1398646841_thumb.jpgpost-214901-0-08592500-1398646842_thumb.jpg

 

 

Til sist har eg døpt det hittill ufødte kameraet til Munin, etter ein av ravnane til Odin. - "Minnet"- syntest det var passande.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Minioppdatering: går relativt seint med prosjektet pga eksamenstid og den slags, men skal etter planen byrje å jobbe litt meir med kameraet nå i løpet av sommeren, førebels skjer det heller lite. Likevel, tok ein kjapp test på belgbretting tidlegare i dag, og er nokså fornøgd til tross for at dette var eit kjapt første-forsøk (typ 30 min arbeid)



post-214901-0-01475600-1400623920_thumb.jpgpost-214901-0-57249800-1400623935_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hoywin, det er en gruppe med filmbaserte medlemmer som sikkert kan hjelpe deg. Jeg la ut tråden din hos dem. De er 664 medlemmer nå. https://www.facebook.com/groups/148384438518694/

 

En Ysarex 127mm har ikke bildesirkel stor nok for det du søker. Ta heller en titt på symmar 135/150mm som har alle de optiske egenskaper du vil trenge. De går også billig. http://www.schneideroptics.com/info/vintage_lens_data/large_format_lenses/ En Ysarex 150/4.5 er vanskelig å finne. Sinar har avklippede hjørner på sine mattskiver som gjør det lettere å stille uttrekket på et kompendiet på riktig uttrekk når objektivet er nedblendet til arbeidsblender. Du ser igjennom objektivet og bakover til hjørnene på mattskiva. Da har du en riktig innstilt solblender.(fra hjørnet på kompendiet( 4 hjørner), gjennom objektivet og over i motsatt side på mattskiva, 4 hjørner))

http://home.surewest.net/jp432r/optics/lens_specs.htm

http://www.cameraeccentric.com/info.html

 

Han er også medlem hos Analog Geeks, http://home.online.no/~gjon/camerabuilders.htm

Endret av 3 G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Ser at designen har utviklet seg med skifte fra trekantet til 1" firkantrør (Cambo 4x5" og 5x7" SC). Jeg har noen sterke X-rør som jeg kan gi bort.

 

Det er 3 svake punkter som jeg kan se:

1. Overgangen fra vannrett til loddrett standard, både foran og bak. Jeg har et av Joe Bender sine 8x10" kameraer hvor jeg har skiftet ut vannrett standard-stang både foran og bak -loddrett stang er festet med 2 stålskruer i dag.

2. Senterskruene som objektivplan og filmplan er festet med. Det kan gå bra foran, men bak ønsker du at den ikke skal rotere nå filmholderen tres i - jeg har montert et stålstag på skrå bak med festeskrue i sideplate og i filmplan. Foran blir dette for svakt hvis du noen gang skal montere fortunge objektiver.

 

Jeg ville ha studert nøye hvor mye bakstandard kan roteres til loddrett posisjon når benken og kameraet peker nedover (og oppover), på mitt 8x10" er den loddrette delen av standarden kuttet inn.

 

Jeg ville også ha vurdert å tilpasse for Linhof 96x99mm objektivbrett som er passe stort og meget utbredt.

 

3. Bildet som viser når filmholder er på plass - imidlertid så tres filmholderen fra siden - du MÅ plassere filmplan lenger bak for at dette skal fungere - det sammen med roteringen tilsier at du gjør noen bruk på data før du setter i produksjon. Lykke til!

Endret av DIY 8x10
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...