Gå til innhold

Åpne port 81 i Zyxel P8702N fra Telenor.


Anbefalte innlegg

Hei.

Har lett og lett etter hvordan slippe gjennom trafikk slik at jeg kan nå mitt kamera (D-Link DCS-2121) fra utsiden av hjemmenettet. Det å åpne port 81 på routeren går fint (oppskrift ligger hos Telenor), men jeg tror det må mer til. Kan det være en innstilling i firewall?

Jeg velger å tro at det er flere her ute som har et D-Link kamera på innsiden og som kan nås fra utsiden. Jeg har også opprettet en tjeneste på DynDNS.

 

Tips mottas med takk.

 

stimas

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har gjort noe mer, altså lagt inn infoen din i DDNS konfigen i Zyxelen, så er det ikke noe rart du ikke får tilgang..- Hvordan skal DynDns vite hvilken du IP du har, og kunne knytte URL'en din til IP adressen din, hvis ikke Zyxelen rapporterer den til DynDns? :idea:

 

Legg inn det du må av informasjon i DDNS menyen i Zyxelen, så får du nok tilgang til kameraet ditt med URL'en din...

 

Hvis alt er gjort rikitg opp til nå, så skal du uansett få tilgang ved å bruke IP adressen din:81

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har nå prøvd å legge inn Dynamic DNS. På Setup har jeg skrevet inn:
Service Provider: www.dyndns.com
Hostname: mitt-kamera.dyndns.com (har skrevet noe annet HER enn det som faktisk er - Vil ikke gjøre linken kjent...).
Username: test
Password: *****
Når jeg så aktiverer dette, så står det Connecting.... Og så kommer det opp "Not accepted". På "Last Update time", så kommer det ikke opp noe. På Current Dynamic IP" står det en ekstern IP-adr.
NB: Jeg kan legge til at jeg bruker samme brukernavn og passord når jeg går i en WEB-browser og logger meg inn hos www.dyndns.com og da kommer jeg inn.
Har også "Dyn Updater" kjørende og den varsler med en rund gul knapp (med utropstegn i seg)... og det står "Warning". Detaljer sier:
---------------------------
Dyn Updater
---------------------------
An Attention (Yellow) status indicates that the Updater has successfully submitted your IP Address, but the server was already up to date.
View the Logs to see how many of these warnings you have received. If you receive too many in one day, your account may be blocked due to abuse. If you only received one, you can ignore the message.
---------------------------
OK
---------------------------
Kan det være fordi Zyxel'en prøver for mange ganger?
stimas
Lenke til kommentar

 

Username: test

Password: *****
Når jeg så aktiverer dette, så står det Connecting.... Og så kommer det opp "Not accepted". På "Last Update time", så kommer det ikke opp noe. På Current Dynamic IP" står det en ekstern IP-adr.
NB: Jeg kan legge til at jeg bruker samme brukernavn og passord når jeg går i en WEB-browser og logger meg inn hos www.dyndns.com og da kommer jeg inn.

 

Du bruker selvfølgelig det brukernavnet og passordet du registrerte deg med, som med alt annet....

 

 

Har også "Dyn Updater" kjørende og den varsler med en rund gul knapp (med utropstegn i seg)... og det står "Warning". Detaljer sier:

---------------------------
Dyn Updater
---------------------------
An Attention (Yellow) status indicates that the Updater has successfully submitted your IP Address, but the server was already up to date.

 

Det er fordi Zyxelen har allerede oppdatert DynDNS med IP adressen din.. Du trenger ikke den applikasjonen, slett den... Zyxelen styrer hele greia, ikke noe mer å tenke på...

 

 

Når jeg sjekker www.canyouseeme.org, så får jeg opp denne:

Error: I could not see your service on 80.zzz.xxx.yyy on port (81)
Reason: Connection timed out
Kan det være noe som må stilles i firewall på router?

 

Nei, når du har forwardet porten korrekt, så funker det... Men er du HELT SIKKER på at du har gjort det rikitg? Ser ikke sånn ut når du ikke får kontakt...

 

  • Er kameraet på og aktivt når du sjekker? Funker ikke hvis det ikke er en aktiv tjeneste som bruker den porten. Da vil den stå som stengt..
  • Har du valgt rikitg interface i Zyxelen utifra hva slags teknologi du har bredbånd over (som beskrevet i guiden til Telenor)?
  • Har du forwardet porten til korrekt IP adresse (kameraets IP adresse)?
Lenke til kommentar

Bruker riktig brukernavn og passord ja... Har sjekket flere ganger.

 

Ang. Dyn Updater, så skal jeg få "disablet" den. Takk for tips.

 

Ja, jeg mener det. Har fulgt DENNE oppskriften fra Telenor.

Kameraet er aktivt og påslått. Jeg får tak i det vha. intern IP-adr. (f.eks. 192.168.0.7:81).

Litt usikker på hva du mener med "valgt riktig interface"...

Har satt fast IP på kameraet i routeren og det er det jeg har FW til.

 

stimas

Lenke til kommentar

Jaha? Hvis det funker så...:p Jeg skulle til å si at feilen din er at du har satt protokoll til TCP.. Video bruker normalt sett UDP for å unngå hakking og jitter bl.a... Du burde sette den til BOTH hvis du er usikker på hvilken protokoll du skal bruke...

 

Men bra det funker i hvertfall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...