Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med vpn/web login på android


Anbefalte innlegg

Hei

Eg har skaffa meg et samsung galaxy note 10.1 2014 edition. Eg har problem med wifi tilkoplinga. Tingen er at eg bur på ein sib studentbolig og må koble til høgskolen i bergen sitt vpn for å få internett, men det går ant å koble til universitetets sin web login. Det som skjer er at eg kobler til wifi nettverket mitt, så åpner noten min nettleseren min for å logge på med web login, men det ignorerer eg og går tilbake til vpn instillingane for å koble til vpn. Etter eg har kobla til vpn funker internett fint i et par minutt heilt til noten min kobler fra internettet på grunn av at "påloggingen ble tidsavbrutt".

 

Problemet er altså ikkje å koble til nettet men at nettbrettet mitt kobler automatisk frå wifien min fordi eg ikkje fullførte uib sin web innlogging og derfor timer ut.

 

Er det noken som veit ein mulig løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette ligger serverside. At en bruker som ikke logger på nettsiden blir frakoblet nettet etter noen minutter. Hør med IT på skolen.

Men det fungerer fint på med windows 7 og ubuntu, eg trur android er problemet. Men eg fant ut at dersom eg fyrst kobler til uib med sms passord deretter til vpn, då fungerer det, men det er ein irriterande omvei.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...