Gå til innhold

– Spill kan gjøre deg aggressiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel få spill som, total sett, har gjort meg mer frustrert enn Super Mario på NES. Nå er det riktig nok basert på masseslakt av skilpadder, gulltyveri og bruk av plantebaserte ytelsesforbedrere av tvilsom opprinnelse...

Prøvd Unfair-mario? Visst du blir frustrert av vanlig Mario, så burde du prøve det spillet.

Lenke til kommentar

For min del så er dette en sak med flere synspunkter. Hvis du er dårlig i et spill og taper en del så forlater man ofte spillet med mer aggresjon enn når man kom. Hvis man presterer bra i et spill og får kjenne litt på mestringsfølelsen kan en dårlig dag bli svært bra, svært fort. Med utgangspunkt i online-spill vil jeg si at det er synonymt med børsen. Noen taper og noen vinner, humørmessig altså.

Lenke til kommentar

Visst jeg spiller et spill jeg ragequitter fra, så er absolutt all frustrasjon, agggresjon glemt det sekundet spillet er slått av. Hender at jeg whiner litt om det i etterkant her på forumet, Har fått påpekt endel ganger at jeg whiner for mye i Battlefield 4 tråden derav mitt nye nick :p

Endret av KimWhinesAlot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det slik, så gjør det å tape en fotballkamp meg mye mer sint, frustrert og aggressiv enn det å tape i et spill. Men er det et spill som gjør meg sint, så er det Fifa-serien. Det er ingenting som gjør meg så sint som å tape i Fifa.

 

Når jeg taper i det spillet, så er det et fåtall av gangene jeg faktisk taper fordi motstanderen er bedre enn meg. Dette sier jeg ikke for å virke cocky eller noe sånt, men slik er det. Og det er ikke når at jeg møter en bedre motstander jeg blir sint, nei, det er på grunn av den elendige CPU'en som spillet har, eller skal jeg si AI. Og når man taper på grunn av bugs, eller rett og slett totalt urealistiske ting, det er da jeg virkelig blir sint og aggressiv. Noen andre som føler det er slik?

Lenke til kommentar

Jeg tror også at sinne og frustrasjon henger sammen med hvordan man mestrer et spill. Min samboer for eksempel har vel enkelte utbrudd når hun spiller candy crush og ikke helt får det til. Jeg husker med gru enkelte online spill i COD4 hvor du såvidt rakk å spawne før du fikk headshot servert på sølvfat gang på gang. Ganske frustrerende ;)

Lenke til kommentar

Det artige er at de gangene jeg har blitt mest rasende er når spillet ikke funker, f.eks. bugs eller lagg. Når alt funker (dvs. når ting føles rettferdig) går det helt greit å tape/misse/etc. Selv om jeg neppe kan skryte på meg å være noen spesielt god taper...

 

Dårlig netcode (BF4 eksemplevis) og random deviation er hva som gjør meg mest aggressiv. Det som er min egen feil kan forbedres (også lagg), det som er spillet sin feil kan ikke forbedres.
Lenke til kommentar

De gangene jeg klikker skikkelig er i spill jeg mener jeg mestrer ekstremt godt, bedre enn de jeg spiller mot, men fordi spillet er buggy, laggy, dårlig AI og rett og slett ikke gjør det jeg vil at det skal gjøre som gjør at det begynner å koke relativt fort i toppen.

Jeg merker at dette skjedde oftere og kraftigere når jeg var i ungdomsalderen 15-20.

Om jeg ikke visste bedre skulle en nesten tro at når jeg nå er 25 år er begynt å bli litt voksen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...