Gå til innhold

– Spill kan gjøre deg aggressiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det artige er at de gangene jeg har blitt mest rasende er når spillet ikke funker, f.eks. bugs eller lagg. Når alt funker (dvs. når ting føles rettferdig) går det helt greit å tape/misse/etc. Selv om jeg neppe kan skryte på meg å være noen spesielt god taper...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke spill kan gjøre deg aggressiv, men spill kan provosere frem aggresjon i deg. På samme måte som spill, filmer, nyheter, hendelser osv kan fremkalle andre følelser. Utsettes du for langvarig ensidig eksonering kan du bli påvirket og det gjelder uavhengig av mediet. Det som kan diskuteres er om spill er mer egnet til å påvirke enn andre medier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Av alle gamere jeg kjenner har jeg ikke sett noen av dem endret personlighet i voldelig retning, men jeg har sett og blitt selv irritert over dårlige kontrollere, lag, etc., men det har bare frembrakt noe som allerede var i meg. Jeg har blitt LANGT mer irritert over ting som ikke har noe med spill å gjøre.

 

Fordelen med spill er at en bare kan legge det fra seg for å fjerne irritasjonskilden. I helgen pvp'et jeg i Dark Souls 2 midt på dagen og opplevde en helt sinnsyk lag. Istedet for å sitte der og blir sintere og sintere bare byttet jeg til å gjøre på noe annet.

Lenke til kommentar

Hvis man spiller vanskelige spill tror jeg heller man har mulighet for å minke irritasjonen som oppstår når man feiler. De som blir sint når ting går gale er de som ikke tåler motgang.

 

Spill som Super Meatboy og Dark Souls er i alle fall spill som har gjort meg til et mer tålmodig menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Kan bli agrisiv når jeg spiller hvis jeg spiler mye dårligere enn vanlig, som for meg til å spille enda dårligere... men uansett, det fører ikke videre til noen andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seff kan en bli aggressiv når en spiller! Det er jo i spillets/konkurransens natur at man irriterer seg sterkt over å tape, spesielt når man mener man ikke fortjener det, pga manglende mestring/alternativt for dårlig innlærte kontroller, altfor lange sekvenser som må repeteres gang på gang osv. Det som er langt mer interessant, og som har skremt meg personlig, er den vedvarende følelsen av aggresjon/irritasjon jeg har kjent på i perioder hvor jeg har spilt WoW (Veeeldig lenge siden nå.) Også lenge etter at en spillsesjon er slutt, har jeg har følt at alle "må"-oppgavene i det virkelige liv kolliderer med og legger hindringer i veien for å bruke mer tid på det jeg helst vil, nemlig spille et spill som aldri tar slutt. Derfor mener jeg at MMOs er den skumleste formen for spill som finnes, fordi man i verste fall ender opp med å prioritere spill foran det virkelige liv.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen gamere i verden motsier at de blir eller har blitt aggressive NÅR de spiller.

Det diskusjonene har handlet om tidligere er om spill påvirker temperament eller gjør folk mer aggressive og voldelige i hverdagslige situasjoner.

 

Herre jebus for en tullete forskning.

 

Har absolutt 0 tro på at man blir mere aggressiv i hverdagen av å spille. Tror heller det påvirker en positivt når man får ut litt aggresjon når du spiller. Har vært endel bannskap her å i enkelte spill når jeg gjør det dårlig eller spillet er så buggete at det nesten er uspillbart. Har vært litt rage å masse bannskap her pga BF4, så jeg kan nok bare se langt etter å komme til himmelen når jeg dør :p
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...