Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå en "ganske så god/grei Gaming-PC" vil jeg påstå. Denne har jeg bygget selv sammen med min bror. Funket i et par år, men ettersom det kommer veldig mange nye spill om dagen vil jeg gjerne oppgradere litt deler i PCen for at jeg skal kunne oppnå den beste grafikken, og uten lagg på f.eks det nye Titanfall, Battlefield 4 osv. Ja, dere skjønner poenget mitt! Jeg er ikke helt proff på dette området, med hva jeg skal bytte ut osv. Lønner det seg og bare skaffe seg et nytt og kraftigere grafikkort?? Eller også bytte ut noen andre deler? Ny og litt kraftigere prosessor kanskje+grafikkort?

 

Min PC består nå av:

 

Hovedkort: MSI x58 Pro

RAM: 8GB

Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 560

Prosessor: Intel® Core i7 CPU 960

Hardisk(er): Hitachi HDT721025SLA380

WCD WD5000AAKS-00UU3A0

 

 

Er også under vurderingen om jeg skal kjøpe meg en SSD-disk som jeg kan legge operativsystemet på. Noen gode innspill på det?

 

Pris har ikke mye å si, trenger bare gode innspill. Men trenger ikke det beste av det BESTE. Men noe som kjører spillene på High/Ultra uten problemer. Etter hva jeg tror, trenger jeg ikke bytte ut alle delene? Er ikke interessert i å kjøpe en helt ny PC.

 

 

Stort takknemlig for de som kan gi meg noen gode tips!

Endret av Toshiii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, da tar jeg den anbefalingen å kjøper dette skjermkortet! En slik ssd disk, koster det mye om dagen? Hva kommer til høsten? Blir det dyrt? Som sagt, trenger ikke det beste. Noe rimelig jeg kan kjøpe nå?

når jeg tenker meg om, og som sagt. Trenger jeg ikke bruke 10000 kroner på dette. Det skjermkortet kostet jo litt! :)

Lenke til kommentar

Sjekk først om du har plass i kabinettet til det kortet. Det er et langt kort. Et billigere alternativ til det er R9 290, du kan lese en test her: http://www.hardware.no/artikler/test-asus-radeon-r9-290-directcu-ii-oc/157418/6 men sjekk om du kan bruke det først.

 

SSD, er viktig at den kan ta OS og et par av de mest brukte spillene. Det som Kalleklovn viser til skal holde i massevis til det.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Ja, kan få NVIDIA GTX 780 til Innkjøpspris, så er den jeg går for. Forresten, trenger jeg en sterkere strømforsyning om jeg skal ha det skjermkortet? Det som ligger i pcen nå er en 650W, coolermaster RS 650 ACAA E3.

 

Hva med Hovedkortet forresten? Er det noe poeng å bytte det etter nærmere fremtid? Hva har det egentlig å si på ytelsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...