Gå til innhold

Det lekre bilspillet Project CARS får Morpehus-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er gode nyheter for oss som liker bilspill og har savnet VR briller...!!

*men* , Morpheus skal jo bare fungere på PS4.... vil det si at det kun er på PS4 vi vil få muligheten til å bruke VR?

Blir morro å legge opp en skikkelig drift, og faktisk kunne se ut av sidevinduet og ikke bare gjette hvordan det hele kommer til å gå ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøvde Occulus Rift-brillene i et skikkelig racingsete, og på tross av den dårlige oppløsningen på betaversjonen av OR så var det sinnsykt fett. Bilspill funker kjempegodt til VR siden du ikke gjør annet enn å sitte i en stol når du kjører uansett.

Dette blir bra, men det er absolutt synd om det bare er Sony sin løsning som støttes.

Lenke til kommentar

Project Cars støtter såpass mange format at det burde bli minst 3 stk VR-versjoner. Sony PS4 med VR, Steam og SOS med Steam VR samt OR sjølv om eg ikkje veit kva følger Facebook sitt oppkjøp får.

 

Steam VR er bygd opp for at mange typer VR-briller kan spille av alle VR-spill som kommer til Steam. Det VR-brilla trenger er ein kompatibel driver. Sånn sett skal det ikkje være noko problem å få Sony si VR-brille til å fungere med Steam VR, men det kommer ann på om Sony ønsker dette. Håpet er at VR-briller blir som å koble til ein TV eller skjerm. Da vil man få mange forskjellige VR-briller å velge blant samt større priskonnkurranse.

 

Håper og at MS og Nintendo legger inn mulighet for å spille VR i sine konsoller slik at alle kan få nyte VR-spilling der di ønsker det.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde Occulus Rift-brillene i et skikkelig racingsete, og på tross av den dårlige oppløsningen på betaversjonen av OR så var det sinnsykt fett. Bilspill funker kjempegodt til VR siden du ikke gjør annet enn å sitte i en stol når du kjører uansett.

Dette blir bra, men det er absolutt synd om det bare er Sony sin løsning som støttes.

Hvilket spill prøvde du det på? I kombinasjon med track-ir eller med sensorene på OR?

Visste ikke at det var noen som støttet dette enda. Gleder meg villt til å prøve set-up'en min med VR og kvitte meg med bord og skjerm

post-3460-854048_thumb.jpg

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...