Gå til innhold

Angrerett ved tegning av forsikringsavtale?


Anbefalte innlegg

Jeg tegnet for en måneds tid siden en forsikringsavtale med IF, men for 2 uker siden fant jeg ut at jeg ville ha mine forsikringer i banken min (DNB), og de ordnet overtakelsen av forsikringene.

 

Nå nylig fikk jeg en faktura av IF på skyldig beløp fram til avslutningdatoen pålydende 1538 kr. Jeg har lest litt om mulighetene til å benytte angreretten da jeg tegnet denne forsikringsavtalen over tlf, og jeg heller ikke mottok noe angrerettsskjema fra IF (som da sørger for at angreretten utvides med 3 mnd såvidt jeg har skjønt).

 

Er det noen som vet om jeg har denne retten på min siden i denne saken? Det hadde selvfølgelig vært kjærkomment å slippe å betale disse 1538 kronene hvis det var mulig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger av angrerettsloven § 22c at tjenesteyter kan pålegge forbrukeren å betale for den delen av tjenesten som faktisk er levert, og beløpet skal stå i samsvar med omfanget av tjenesten som er levert sammenlignet med hvor mye som ville ha blitt betalt og hvor mye som ville ha blitt levert ved full oppfyllelse av avtalen. Det siste er ment å hindre slike ting som enorme etableringsgebyrer og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...