Gå til innhold

Podkast: – Kiefer Sutherland gjør en god jobb som Snake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig cast! Rart å høre sin egen stemme på casten. Håper mangelen på bass i stemmen skyldes headset-micen :p

 

Ellers kan jeg til Stian si at jeg har spilt elgitar i nærmere 10 år, og jeg koser meg stort med Rocksmith 2014. (Som et treningsverktøy/teknikkterpingsverktøy kombinert med en effektboks, å lære sanger er ikke spesielt vanskelig når du har spilt en stund)

 

Men til tross for at jeg kan gitar så er Rock Band og Guitar Hero like morsomt som det noengang har vært. For meg handler ikke disse spillene om å leke gitargud, men å spille et morsomt rytmespill til gitardrevet musikk.

 

Så tankegangen om at Rock Band/Guitar Hero er sløsing av tid, og at man heller bør plukke opp en ekte gitar stemmer ikke helt etter min mening. Det er ikke noe enten/eller, og det er to helt forskjellige ting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så tankegangen om at Rock Band/Guitar Hero er sløsing av tid, og at man heller bør plukke opp en ekte gitar stemmer ikke helt etter min mening. Det er ikke noe enten/eller, og det er to helt forskjellige ting :)

 

Jeg klarer bare ikke forstå at Guitar Hero fremdeles appellerer til noen, hehe.

 

Bra du likte episoden ellers!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så tankegangen om at Rock Band/Guitar Hero er sløsing av tid, og at man heller bør plukke opp en ekte gitar stemmer ikke helt etter min mening. Det er ikke noe enten/eller, og det er to helt forskjellige ting :)

 

Jeg klarer bare ikke forstå at Guitar Hero fremdeles appellerer til noen, hehe.

 

Bra du likte episoden ellers!

Det appellerer til folk som liker den typen spill, akkurat som at det fortsatt finnes folk som spiller CS 1.6 og StarCraft.

 

God episode forresten ;) Har du noen tanker rundt Earthlock: Festival of Magic på Kickstarter? Jeg tenkte Grandia 2 da jeg så videoen, meeeen er litt for skeptisk til å støtte dem.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så tankegangen om at Rock Band/Guitar Hero er sløsing av tid, og at man heller bør plukke opp en ekte gitar stemmer ikke helt etter min mening. Det er ikke noe enten/eller, og det er to helt forskjellige ting :)

 

Jeg klarer bare ikke forstå at Guitar Hero fremdeles appellerer til noen, hehe.

 

Bra du likte episoden ellers!

Det appellerer til folk som liker den typen spill, akkurat som at det fortsatt finnes folk som spiller CS 1.6 og StarCraft.

 

God episode forresten ;) Har du noen tanker rundt Earthlock: Festival of Magic på Kickstarter? Jeg tenkte Grandia 2 da jeg så videoen, meeeen er litt for skeptisk til å støtte dem.

For meg ligner det mest på Final Fantasy 9. Vi prøver å få dem med på podkasten.

 

Men det virker ganske lovende syns jeg. Har dog ikke backet det.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at jeg selv også gjerne vil se en Need for Speed Underground 3 i fremtiden. NFS gjør seg meget bra med Hot Pursuit stilen fremfor den "noe" realistiske stilen i shift. Likevel nu som grafikken bynner å bli såppas bra så hadde det vært utrolig kult å sedd biler som var fullstendig styla i god gammel Fast and the Furious stil blandet med crashmotoren fra burnout for å se bilene bli knørvet sammen.

 

Far Cry 3 er ett fantastisk spill. Både gameplay og grafikkmessig. I verste fall burde det spilles på konsoll, men bør absolutt spilles på PC om det er mulig. Kjøpte i slutten av 2012 en GTX 650ti til PCn istedenfor å kjøpe Far Cry 3 til Xbox 360 som egentlig planlagt. Fikk spilt gjennom FC3 like etter og det va mye penere allerede da enn det som er mulig på konsoll. Har nå oppgradert til en GTX 780 så nå ser Far Cry 3 enda lekrere ut.

 

@Jostein. Om du har Far Cry 3 på Xbox så spill det på PC. Om du har det på PC, spill det ferdig ;)

 

Lenke til kommentar

Kan ikke la være å kommentere på påstanden om at Demon's Souls er det vanskeligste spillet i serien.

Dette får meg til å undre på om han har spillt Demon's Souls igjen i senere tid, for det er jo piss-enkelt sammenlignet med Dark Souls - i allefall hoveddelene.

Skal innrømme at enkelte av de helt valgfrie Black Phantoms som man finner med pure black world tendency kan være en smule frustrerende, rett og slett fordi de har så mye HP at det tar en evighet å drepe dem uten Clever Rat's ring, men ingen av hovedbossene kan måle seg med siste halvdelen av Dark Souls (og spesielt O&S).

 

Spilte for øvrig gjennom Dark Souls (eneren altså) igjen i helgen og fikk en litt interessant åpenbaring.

Mens så og si alle bossene til og med Ornstein og Smough er skikkelig bra designet og tighte boss-kamper er alle de fire siste hovedbossene totalt bullshit designet.

Seath the Scaleless er så piss enkel at det er en vits, Bed of Chaos er ikke engang en skikkelig bosskamp så mye som et dårlig designet puzzle, og Four Kings og Nito er designet på en sånn måte at de nesten alltid vil være enten frustrerende tilfeldige (jeg mener, hva skal man egentlig gjøre når Nito henger godt baki rommet oppå kjempe-skjelettet og spammer pigg-opp-av-gulvet angrepet 5 ganger på rad mens man blir hakket på av sinte skjeletter?) eller piss enkle avhengig av hvor høy level man er, pga randomness og bullshit angrep som man bare må "tanke".

På første gjennomspilling endte jeg nok opp med å bli veldig overlevlet takket være O&S, og dermed ble alle de fire store ganske underhvelmende for å si det mildt, men er litt tankevekkende at jeg ikke har innsett dette (med unntak av Bed... den innså jeg med en gang at var ganske bullshit) på alle de senere gjennomspillingene (med over 100 timer bare i PC-versjonen, og kanskje like mange på PS3 før det) før nå.

Kanskje jeg har blitt mer kritisk siden sist jeg spilte det.

 

Samtidig har jeg spilt Dark Souls II mye, og nesten blitt blåst bort av hvor utrolig stort det er sammenlignet med forgjengerne. Har ikke hverken sett eller gjort noen formelle sammenligninger (har prøvd å unngå å lese noe særlig om det online før jeg faktisk runder det), men det må jo være minst 3 ganger så stort som Dark Souls, som igjen var mye mye større enn Demon's Souls.

Så og si alle bosskampene så langt har også vært meget bra designet og fri for den typen bullshit design (nesten-uungåelige AoE-angrep og tilfeldighet) som preget de "fire store" (eller i allefall to av dem) i eneren.

Kan definitivt forstå at det kan oppfattes som frustrerende til tider, men for min del har frustrasjon vært en veldig liten del av opplevelsen. Heller tvert imot er en så fantastisk spillopplevelse særdeles sjelden kost.

Det er svært få spill som får frem den varme indre god-følelsen som det å sitte avslappet foran TV'en med dempet belysning og spille Dark Souls II har gjort.

Må si meg enig i at mange bosser i DS2 har vært ganske enkle, men selv dem har stortsett vært meget tighte og det har nok i større grad skyldtes at jeg har vært overlevlet for dem.

De bossene som faktisk har vært litt mer utfordrende føler jeg derimot at har hatt langt høyere ferdighetsterskel enn de fleste bossene i eneren - den nevnte men ikke navngitte valgfrie bossen er kanskje det beste eksempelet på dette. (med O&S som unntaket)

 

For øvrig, noen som har prøvd å drepe levle-dama?

I Demon's Souls var det jo sånn at hvis man drepte Maiden in Black så bare respawnet hun når man gikk ut av nexus og kom tilbake igjen.

Har de faktisk gjort det slik at hun forblir borte denne gangen?

Lenke til kommentar

Masse tekst

 

Hei, og takk for tilbakemelding!

 

Grunnen til at jeg mener Demon's Souls er det vanskeligste henger nok mye sammen med at det også var spillet jeg kunne og visste minst om. I tillegg til dette så er kampmekanikken i spillet nokså lik, og med trening blir man tryggere. Det var mer uvisst og ukjent i Demon's Souls, og der tror jeg mye av grunnen til inntrykket mitt ligger.

 

Utover det så er jeg veldig enig i alt du skriver om DSII, som er et fantastisk spill på alle mulige måter.

 

Jeg har ikke prøvd å drepe levle-dama, og vet ikke om hun forsvinner for godt eller ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Tekst

Tekst

 

Tar å siterer jeg så får man kanskje beskjed når det blir postet i en tråd som er noen dager gammel.

 

RadJostein : Hva heter det tracket som begynner på 40:00?

 

Måtte bla i Minecraft soundtracket for det hørtes kjent ut, men det var ikke derfra.

 

 

 

Hey! Det kommer fra en eldgammel VHS-logo og er bare noen sekund lang. Det er en logo fra et avdødd VHS-selskap :D Tror de heter "Select VHS"

Lenke til kommentar

 

 

 

Tekst

Tekst

 

Tar å siterer jeg så får man kanskje beskjed når det blir postet i en tråd som er noen dager gammel.

 

RadJostein : Hva heter det tracket som begynner på 40:00?

 

Måtte bla i Minecraft soundtracket for det hørtes kjent ut, men det var ikke derfra.

 

 

 

Hey! Det kommer fra en eldgammel VHS-logo og er bare noen sekund lang. Det er en logo fra et avdødd VHS-selskap :D Tror de heter "Select VHS"

 

 

Ah takker :)

 

Synd den var så kort da, skikkelig 80s. Får Boards of Canada vibes av den.

 

Har vi noen musikere her? Somebody needs to extend dat shit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...