Gå til innhold

Refleksjon: Ja, jeg elsker digitale kameraer


Anbefalte innlegg

Helt uenig med tanke på berørings skjerm ... ser absolutt ingen fordeler kontra hardware knapper, særlig på vinteren når man uansett må ha på hansker.

 

Helt enig. Ille nok uten hansker, når man ufrivillig flytter rundt på fokuspunkter eller tar bilde ved et uhell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

.....

 

Men å bruke tid, tenke mer over innstillinger og kompsisjon ...

Men det er da ikke KNYTTET TIL SENSOREN!!! (Sorry, måtte rope litt...)

 

 

Man kan da planlegge ett år, reise jorden rundt, planlegge litt til, vente på lyset/situasjonen, for så å ta ETT ENESTE bilde selv om sensoren er elektronisk...grrrr...

 

Ja, man kan nok det. Men ingen vil tro på deg om du gjør det.

 

Og hvorfor skulle det ha noe å si om du har tatt ett eller ett tusen bilder? Antall bilder er et tåpelig argument som ikke hører hjemme i debatten engang. Ingen bryr seg om hvor mange bilder du har tatt. Resultatet teller!

 

Det var vel kanskje ikke tenkt til meg, men jeg kan svare. Det han mener er at han nok kunne gjort som de analoge sier, men med digitalt kamera. Om det hadde vært noe poeng i å ta kun ett bilde. Man kan tenke selv om man har digitalt. Tror det er poenget.

Så jeg vedder på at du misforsto innlegget.

Lenke til kommentar

"Alle" store kunstnere opp gjennom tidene har jo vært påvirket av et eller annet kunstig "stimuli", som nok har medvirket til deres utrolige prestasjoner... !

Mon tro om ikke det er en av årsakene til at mange av nåtidens store fotokunstnere fortsetter analogt.... (les: blir sikkert "positivt løsemiddelpåvirket").... :confused::green::omg: , neida....., de vet nok å beskytte seg.... :dremel::yes:

 

PS!

Har hittil ikke brukt spesiell beskyttelse i mørkerom (uten at jeg har blitt en stor fotokunstner av den grunn...). :p

Lenke til kommentar

...

Mørkerom er jo bare gøy. En fin bonus når man fotograferer analogt. :p

Bare rette opp setningen din bittelitt så passer den for meg som en gang i tiden også syns mørkerommet var gøy...

 

 

"Lightroom er jo bare gøy. En fin bonus når man fotograferer digitalt. :P"

 

 

I tillegg vil jeg også få gjenta noe en annen skrev i denne tråden, det er bare en liten del av prosessen som faktisk er digital. Lyset og sensoren er uansett analog, samt at fremvisningen uansett medium også er analog.

Det er egentlig bare selve "fremkallingen" og "etterbehandlingen" som kan kalles digital...:)

Lenke til kommentar

Det kan godt gjøres veldig vanskelig dette her, men lys er en analog "ting" og må registreres analogt. Så enkelt er det jo.

 

Den analoge registreringen gjøres om til en digital kode. Etter fremkalling og etterbehandling vises den igjen frem på et analogt medium, enten skjerm eller papir.

 

 

Men vi trenger kanskje ikke dykke ned i detaljene på dette, artikkelen handler jo enkelt og greit om at man faktisk liker å jobbe med digitale filer fremfor å jobbe med kjemikalier...:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...