Gå til innhold

Guide: Dette er den kjappeste nettleseren (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hastigheten på moderne nettlesere er det jeg syns er minst interessant.

Funksjonalitet er langt viktigere for meg, og jeg vet ikke helt hva jeg skal ta meg til på sikt når Opera 12 i fremtiden blir så utdatert at jeg må skifte.

 

Hva spesifikt er det opera 12 har som de andre ikke har?

Veldig mange tilpasningsmuligheter som ikke er mulig med nyeste versjon av Opera. Sync, epostklient, plassering av faner osv.. er fult mulig med andre nettlesere også men det at du kunne gjøre så mange ting i en nettleser var veldig praktisk.

 

Har selv gått videre til 20 siden mange av nettsidene ikke fungerer bra i Opera 12.16 lengre (facebook, youtube, diverse andre sider jeg bruker++).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke 1 og 5 faner litt lite å teste minneforbruket på? 0,5 GB er jo ikke akkurat mye. Prøv å åpne 30 faner og sjekk minnebruken da. Finn en toppliste over nettsider som er mest brukt i Norge og åpne 30 på topp samtidig og se hvor lang tid det tar også.

 

Hvor relevant er egentlig de forskjellige testene? Hva tester de? Folks bruk er svært individuell så de bør beskrives omtrent slik dere beskriver PC-anbefalinger: "spillomtalesurferen", "avissurferen", "hardware og teknologi-surferen" "sosiale media-surferen" "video/tv-surferen" osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis dette skal være ukens ekstra annenhver måned føler jeg meg nesten snytt. Jeg leste den første bare for å se resultatet, men det betyr ikke at jeg trenger oppdatering hver andre måned.

 

Jeg bruker chrome fordi den funker på alle enhetene mine og syncer lett.

Lenke til kommentar

At nye Opera er rask og bruker lite minne er flott, men det hjelper ikke oss som har mange bokmerker, Opera Link, og ønsker å plassere fanelisten til venstre på skjermen. Vi må fortsatt klare oss med gamle Opera 12.16.

 

Har selv tatt i bruk opera link på nyeste versjon av opera, må bare aktivere en gjemt funksjon. skulle være unødvendig, men viser at de hvertfall jobber med saken. for å aktivere:

skriv opera:flags i adresselinjen på opera, søk etter Synchronization og skru på:) start opera på nytt, og du får spørsmål om hvordan du vil logge inn :)

Lenke til kommentar

Hvis hw.no leser dette:

 

Problemet med en JavaScript-test er at tiden det tar fra browseren får scriptet til det starter å kjøre er veldig viktig (25 ms vs 1000 ms gjør stor forskjell i brukeropplevelsen), men det kan ikke uten videre testes, fordi scriptet som skal teste det har ikke startet enda. Tester noen av testene deres dette?

Lenke til kommentar

Teknisk sett er ikke andre browsere basert på Chrome, Chrome er basert på Chromium... ikke at det er viktig, bare følte for å nevne det.

 

Overrasker meg litt hvor mye det fokuseres på minne i kommentar-feltet. Minne er ærlig talt ikke et problem lenger, jeg har 8GB på laptopen og de eneste gangene jeg når 7+ er når jeg har torrents gående og disk-cache spiser forsyner seg av tilgjengelig minne. Noe jeg har gjort helt med vilje (ikke for torrents sin skyld, men for programmer og fil-behandling generelt)

Lenke til kommentar

Er ikke 1 og 5 faner litt lite å teste minneforbruket på? 0,5 GB er jo ikke akkurat mye. Prøv å åpne 30 faner og sjekk minnebruken da. Finn en toppliste over nettsider som er mest brukt i Norge og åpne 30 på topp samtidig og se hvor lang tid det tar også.

 

Hvor relevant er egentlig de forskjellige testene? Hva tester de? Folks bruk er svært individuell så de bør beskrives omtrent slik dere beskriver PC-anbefalinger: "spillomtalesurferen", "avissurferen", "hardware og teknologi-surferen" "sosiale media-surferen" "video/tv-surferen" osv.

 

Helt enig. Jeg har som regel 30-50 faner oppe. Jeg bruker TabMix+ i FF og det tar en evighet å starte Firefox. Jeg driter i javascript tester. FF bruker mye minne når det er mange tabs men minne har jeg nok av. De burde teste oppstart av lesere med mange faner.

Lenke til kommentar

går det an å deaktivere funksjonen i Chrome som gjør at det er 1 prosess for hver fane? hadde vært en stor fordel...

 

Hardware, kan dere eventuelt sjekke strømforbruk på de forskjellige nettleserene? føler at Chrome bruker noe inni H***** med strøm...

 

Chrome bruker da ikke strøm, men bruken av minne og prossessor gjør...

Lenke til kommentar

Er ikke 1 og 5 faner litt lite å teste minneforbruket på? 0,5 GB er jo ikke akkurat mye. Prøv å åpne 30 faner og sjekk minnebruken da. Finn en toppliste over nettsider som er mest brukt i Norge og åpne 30 på topp samtidig og se hvor lang tid det tar også.

 

Hvor relevant er egentlig de forskjellige testene? Hva tester de? Folks bruk er svært individuell så de bør beskrives omtrent slik dere beskriver PC-anbefalinger: "spillomtalesurferen", "avissurferen", "hardware og teknologi-surferen" "sosiale media-surferen" "video/tv-surferen" osv.

 

er virkelig minnebruk så interesangt ? jeg mener, man har jo 8 eller 16 gb ram i pcer i dag, jeg har som du nevnte 30-40 faner oppe til enhvertid, men aldri hatt noe som helst "minne" problem,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...