Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil i "innbytte"


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge den ene bilen min. Når jeg hadde den ute for salg sist fant jeg ikke noen gode kjøpere. Hadde den inne på møller der jeg kjøpte bilen i sin tid og kunne få veldig god pris for den der. Er nesten som jeg vurderer å ta den i innbytte og bestille meg en ny vw, for å så selge den nye bilen videre før jeg overtar den og må betale noe. Funker det i praksis?

 

Bilen min kunne jeg få 220.000 for hos møller. Har restlån på 165000. Hvis jeg hadde bestilt meg en billig e-up til prisen jeg har restlån på, for å så stikke resten av pengene i lommen. Så annonserer jeg bare bilen på finn.no og lar noen andre overta kontrakten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du bestiller bil hos forhandler, og ombestemmer deg, er det avtalebrudd og du vil få en kostnad.

Kun dersom salget blir avlyst..

Så lenge salget går sin gang er det da helt uproblematisk, det påfører ikke selger ekstrakostnader.

 

Hva gjelder ideen til trådstarter her høres det ikke ut som en vanntett plan..

En forhandler gir tilnærmet alltid mindre i innbytte enn de vil selge bilen for selv, de skal jo tjene penger.

Lenke til kommentar

Er klar over at forhandler skal tjene penger på å selge bilen min. Har sett samme bilen hos forhandlere til rundt 20-30000 mer enn det jeg hadde fått. Tingen er at på privatmarkedet ligger bilen lavere og jeg kan forvente å få omtrent det samme for bilen min dersom jeg selger den privat som det jeg hadde fått hos møller.

Lenke til kommentar

Dersom du bestiller bil hos forhandler, og ombestemmer deg, er det avtalebrudd og du vil få en kostnad.

 

Interessant det der. Jeg skrev aldri under en kontrakt før jeg bestilte min nåværende bil. Men jeg skulle nå ha den da.

 

Og ny sesong av Wheeler Dealers har startet tydeligvis.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Hvis du finner en til å enten tre inn i din avtale med bilselgeren, eller som vil kjøpe bilen av deg (gratis omregistrering innen to måneder?) umiddelbart etterpå uten for stort tap for din del, så er den vel det... Hvis ikke, så sitter du enten med en ny bil du ikke vil ha, eller et erstatningsansvar på X antall tusen overfor bilforhandleren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...