Gå til innhold

No kan du spele SimCity utan Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde dette var UMULIG pga "the Cloud" og andre buzzord som ikke betyr noe

Ingenting er umulig. Bare svært vanskelig og pengekrevende. De valgte i tidlig fase å bare støtte skyen. Har forstått det slik at meget store deler måtte skrives om og inkluderes i klienten.

 

Og ingen av de "hack"-ene som var ute var skikkelig offline. Det gjorde bare at du kunne spille så lenge du ville uten å være på nett, så sant du var på nett når du startet spillet. Og da hadde du ikke lagring og interaksjon mellom byene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstod det slik at byområdet var delt inn i 4 eller flere deler, og at alle måtte være pålogget for at byene skulle samkjøre ordentlig. (Forklarte meg sikkert veldig dårlig)

 

Er det nå sånn at du fortsatt må forholde det til forskjellige bydeler i offline modusen, eller hvordan er det?

Lenke til kommentar

 

 

Trodde dette var UMULIG pga "the Cloud" og andre buzzord som ikke betyr noe

Ingenting er umulig. Bare svært vanskelig og pengekrevende. De valgte i tidlig fase å bare støtte skyen. Har forstått det slik at meget store deler måtte skrives om og inkluderes i klienten.

 

Og ingen av de "hack"-ene som var ute var skikkelig offline. Det gjorde bare at du kunne spille så lenge du ville uten å være på nett, så sant du var på nett når du startet spillet. Og da hadde du ikke lagring og interaksjon mellom byene dine.

Ikke tro på alt du hører. Spesielt ikke fra noen som tjener penger på det alternativet som først var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da gjenstår det bare å legge det ut på steam, så skal jeg kjøpe det.

 

Hvorfor skal EA som har Origin bruke en konkurrent som Steam? Hvis man låser seg til Steam blir det bare en monopolsituasjon som ingen tjener på i lengden. Er ikke fan av origin, men ser absolutt verdien i flere tilbydere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å bry meg om det er online eller offline. Derimot vil jeg kunne lage en hel by, ikke bare et lite tettsted som nå. Områdene må bli minst fire ganger større før jeg bryr meg. Og ja, jeg vet det er umulig pga fysikkmotoren og alt det der. Men det var jo umulig å få det offline også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Trodde dette var UMULIG pga "the Cloud" og andre buzzord som ikke betyr noe

Ingenting er umulig. Bare svært vanskelig og pengekrevende. De valgte i tidlig fase å bare støtte skyen. Har forstått det slik at meget store deler måtte skrives om og inkluderes i klienten.

 

Og ingen av de "hack"-ene som var ute var skikkelig offline. Det gjorde bare at du kunne spille så lenge du ville uten å være på nett, så sant du var på nett når du startet spillet. Og da hadde du ikke lagring og interaksjon mellom byene dine.

Men, som vi da skjønner så er det KUN lagring av spillet som er avhengig av internett. Spillet ellers fungerte helt uten. Så det er fremdeles et utrolig dårlig forsøk på å få DRM løsningen deres til å høres ut som noe spillerne faktisk har nytte av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Too little, too late for min del.

 

Tenkte akkurat det samme, toget har forlatt stasjonen stasjonen for lengst, hadde EA brukt tiden sin på å fjerne dette og ikke sittet å sutre så hadde da kanskje hatt en sjanse.

Og enda forstår de ikke hvorfor de selger så dårlig :p

DRM slakter priser over tid, de spillene som oftest er på salg på Steam eller har fått kuttet sine priser drastisk lider av akutt "DRM sykdom" så verdien holder seg ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Trodde dette var UMULIG pga "the Cloud" og andre buzzord som ikke betyr noe

Ingenting er umulig. Bare svært vanskelig og pengekrevende. De valgte i tidlig fase å bare støtte skyen. Har forstått det slik at meget store deler måtte skrives om og inkluderes i klienten.

 

Og ingen av de "hack"-ene som var ute var skikkelig offline. Det gjorde bare at du kunne spille så lenge du ville uten å være på nett, så sant du var på nett når du startet spillet. Og da hadde du ikke lagring og interaksjon mellom byene dine.

Men, som vi da skjønner så er det KUN lagring av spillet som er avhengig av internett. Spillet ellers fungerte helt uten. Så det er fremdeles et utrolig dårlig forsøk på å få DRM løsningen deres til å høres ut som noe spillerne faktisk har nytte av.

 

Vel, jeg vil heller si at det er det eneste fornuftige Maxis og EA har gjort i hele denne katastrofen. De burde ha gjort det med en gang, men at de gjør det nå viser jo litt at de prøver å redde image. Og det gjør de ved å gjøre som spillerne ønsker.

 

Og det var ikke kun lagring, men interaksjon mellom byene dine. Du kunne ikke lage flere byer, selge og kjøpe tjenester som vann, brannvesen og søppel. Og med den elendige størrelsen vi har på hver by så er det tåpelig å ha alt i en by. Så, offline hacks har i bunn og grunn vært ubrukelige og unødvendige for alle som har en pålitelig internett linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...