Gå til innhold

Anmeldelse: Titanfall


Anbefalte innlegg

Skal vi se....

 

- Elendig enspiller. *check*

- Knøttliten flerspiller for at det skal gå rundt på eldgamle konsoller. *check*

- Gigantisk HUD for at det skal funke på gamle TVer. *check*

- 9/10. *check*

 

Alt er som det pleier å være. :) Men er nok moro for unge gutter. Håper spillet i alle fall får et par til å sjekke ut Tribes 2.

 

HUD fungerer ikke på multi monitor :(

 

Konsoller ødelegger ALLE spill og ALLE utviklere (med unntak av RSI som garanterer at konsoller ikke har noe i dis spill og gjøre,

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er hvertfall veldig glad jeg selv fikk muligheten til å være med på betaen først. De tidlige trailere fra spillet så jo helt fanatiske ut og det var jo nesten garantert et kjøp utifra de. Om jeg hadde kjøpt dette spillet uten å prøve det først hadde jeg gått på en bomkjøp så heldigvis sparte betaen meg for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Dog er "grunts" AI på nivået med intelligensen til en struts :)

 

Disse gruntene kunne spillet vært foruten. De er bare irriterende, de er stokk dumme og gjør i praksis ingen skade på motspilleren. Det de imidlertid gjør er å distrahere deg slik at om du er dum nok til å skyte etter dem så avslører de hvor du er, og/eller sørger for at du driver med magasinbytte når du løper deg på en virkelig motstander.

 

Da hadde som du skriver spillet heller kunnet huse flere spillere, og heller hatt en begrensing på samtidige titans.

 

 

Jeg er uenig. Jeg syntes Grunts og Spectres passer ganske bra inn i spillet. Ved å være "dumme", gir dem mesteringsfølelse for de som ikke behersker FPS så godt og ingenting er mer tilfredsstillende å ha Smart-pistolen aimet på 5 Spectres samtidig og fyre løs. Det er heller ikke meningen at de skal gjøre så stor skade, de skal primært være cannon fodder.

 

Spectres kan også hackes slik at du kan lage din egen "One-Man-Army" (spesielt med burncard som Wifi Virus) som følger deg rundt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal vi se....

 

- Elendig enspiller. *check*

- Knøttliten flerspiller for at det skal gå rundt på eldgamle konsoller. *check*

- Gigantisk HUD for at det skal funke på gamle TVer. *check*

- 9/10. *check*

 

Alt er som det pleier å være. :) Men er nok moro for unge gutter. Håper spillet i alle fall får et par til å sjekke ut Tribes 2.

 

-Elitist douchebag ^^ *check*

 

Spillet er hva spill dreier seg om, å ha det veldig gøy, og det blir bare morsommere jo mer enn kommer inn i det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vil nok kutte ned 1-2 poeng fra Gamer's score på samme grunnlag som AngryJoe (Dårlig campaign mode)

Jeg vet det er mange som ikke bryr seg om de, men selv tar jeg gjerne imot en god story.

 

AngryJoe's anmeldelse ute: 7/10 - https://www.youtube.com/watch?v=ZhUHOqaC5_A

 

attachicon.gifUten navn.jpg

Hvordan er "No Private Matches, Lobbies or Anti-cheat systems of any kind!?!" et pluss? Det er det største minuset for min del i alle fall. Av minusene som er listet der er det bare ett jeg er enig med, og det går på Origin Tokens, resten er pluss eller irrelevant i min bok.

Lenke til kommentar

Hvordan er "No Private Matches, Lobbies or Anti-cheat systems of any kind!?!" et pluss? Det er det største minuset for min del i alle fall. Av minusene som er listet der er det bare ett jeg er enig med, og det går på Origin Tokens, resten er pluss eller irrelevant i min bok.

Sikkert en skrivefeil på nettsiden til AngryJoe, han snakker jo negativt om det i videoen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

For alle som liker å spille mot flere enn 6 spillere > PlanetSide 2 og snart Planetside 1, som egentlig er bedre, men mye dårligere grafikk <

Grafikken i planetside 2 er heller ikke imponerende. Gi meg Planetside 3

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt sammenlikningen med BF2142, som foruten å være det beste Battlefield-spillet og suverent balansert, klarte å bruke scifi-dreiningen til å hive inn litt kreative leketøy uten å jump the shark fullstendig.

 

Og det var ingen wallrunning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel mest settingen og det faktum at man hadde "Titans" dvs. RobotWalkers, i 2142 som gir sammenligningen. Forsåvidt litt rart og veldig bra at DICE aldri falt for fristelsen til å implementere wallrunning tøys da Titanfall sin wallrunning er som tatt direkte ut fra "Mirrors Edge" (Som forøvrig var en fantastisk herlig spill)

Lenke til kommentar

Disse gruntene kunne spillet vært foruten. De er bare irriterende, de er stokk dumme og gjør i praksis ingen skade på motspilleren. Det de imidlertid gjør er å distrahere deg slik at om du er dum nok til å skyte etter dem så avslører de hvor du er, og/eller sørger for at du driver med magasinbytte når du løper deg på en virkelig motstander.

 

Da hadde som du skriver spillet heller kunnet huse flere spillere, og heller hatt en begrensing på samtidige titans.

"Minions", som de kalles, er altoverskyggende vesentlige i spillet. Hvis problemet du har med dem er at de ikke er flinke nok til å drepe fiender, har du simpelthen totalt mislykkes i å oppfatte hva funksjonen deres er.

 

De er primært en ressurs. Ved å drepe dem, tikker klokken fortere ned til du kan tilkalle Titan'en din. Selv om man selvfølgelig får mer poeng for å drepe "Pilots", (spillere.), får man dog vesentlig med poeng kun på å drepe Minions. Faktisk kommer Minions til å være hovedinntektskilden din tidlig i spillet, spesielt da man kan drepe relativt mange av dem, relativt raskt. Det er mye derfor de har blitt sammenliknet med "Creeps" i DotA og liknende.

 

De gjør også at spillet er hakket lettere for en ny spiller å komme inn i enn andre multiplayer-spill. I motsetning til Call of Duty, og så videre, trenger du ikke lide deg gjennom alle de første matchene du spiller uten å ha det gøy i det hele tatt. Dette er en jævlig stor fordel.

 

De har også veldig, veldig mye å si for moroa og innlevelsen i spillet. I motsetning til hva anmelderen vrøvler om, er ikke en Pilot en "hvermannsen", i det hele tatt. Pilots er genetisk modifiserte, små overmennesker som alle de vanlige soldatene på begge sider ser opp til med total respekt og ærefrykt.

 

AI'en til Grunt-Minions, for eksempel, er programmert til å oppføre seg som "ekte" soldater, og ikke tradisjonelle bots som prøver å simulere menneskelige spillere. De løper i formasjon, roper ordre til hverandre, angriper fiendtlige Minions i nærkamp, sleper sårede soldater i dekning, og reagerer med nesegrus beundring når de møter en spiller. (De føler seg tross alt trygge med en av disse overmenneskelige Pilot'ene i nærheten.) Dette er genialt.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at inklusjonen av Minions er en av de større "innovasjonene" spillet har funnet på. Det er selvfølgelig mulig, som enkelte sier, at de opprinnelig ble introdusert for å veie opp for de flaut få spillerne konsoll-leketøyene kunne skvise inn på serverne sine, men de har utviklet seg til å bli noe unikt, og genialt.

 

 

 

Skal vi se...

- Elendig enspiller. *check*
- Knøttliten flerspiller for at det skal gå rundt på eldgamle konsoller. *check*
- Gigantisk HUD for at det skal funke på gamle TVer. *check*
- 9/10. *check*
Alt er som det pleier å være. :) Men er nok moro for unge gutter. Håper spillet i alle fall får et par til å sjekke ut Tribes 2.

 

 

-Elitist douchebag ^^ *check*

 

 

 

 

 

I all rettferdighet, så er det vanskelig å ikke oppføre seg i hvert fall litt elitistisk når man i grunnen har helt og holdent rett.

 

Spillet er hva spill dreier seg om, å ha det veldig gøy, og det blir bare morsommere jo mer enn kommer inn i det.

Oisann. Jeg tror kanskje ikke du skal påta deg å bestemme enerettig hva dataspill "dreier seg om".

Endret av St1gar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...