Gå til innhold

EU vil få bukt med Apples spesialkabler


Anbefalte innlegg

Her må du nesten klare å skille mellom en markedsstandard som produsenter selv har bestemt seg for, og har blitt normen i markedet kontra det at EU skal sette en fastsatt og lovpålagt standard som skal praktiseres innenfor EU.

 

Og mange vil vel argumentere med at de mener 21:9 er en bedre standard for ren underholdning enn hva 16:9 er osv.. For produktivitet så er det mange som foretrekker 16:10 så ingenting er perfekt eller satt i stein, heller ikke her. Noen foretrekker faktisk nåde 4:3 og 3:2 også. Alt til sitt bruk og formål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå er det jo fult mulig at det ikke var EU som gjorde om 16:9 formatet til standard på TV'er her, men det er hvertfall en standard som alle bruker nå.

 

Og det som er artig er at det er veldig mange år siden det ble en standard og det er fortsatt den beste standarden for TV'er og PC skjermer.

Ja, 16:9 har blitt en "standard" fordi det er populært.

Men noen foretrekker/trenger 4:3, og andre liker de nye 21:9 skjermene som er i vinden for tiden.

 

Du skyter din egen argumentasjon i foten. At EU skal påkreve USB standard er like dumt som om de skulle satt krav på tv formatet på 90 tallet.

Endret av Jaybug
Lenke til kommentar

 

 

Nå er det jo fult mulig at det ikke var EU som gjorde om 16:9 formatet til standard på TV'er her, men det er hvertfall en standard som alle bruker nå.

 

Og det som er artig er at det er veldig mange år siden det ble en standard og det er fortsatt den beste standarden for TV'er og PC skjermer.

 

 

Ja, 16:9 har blitt en "standard" fordi det er populært.

Men noen foretrekker/trenger 4:3, og andre liker de nye 21:9 skjermene som er i vinden for tiden.

 

Du skyter din egen argumentasjon i foten. At EU skal påkreve USB standard er like dumt som om de skulle satt krav på tv formatet på 90 tallet.

 

 

Dette handler ikke om at noen andre liker 4:3 eller 21:9 bedre, dette handler om hvilket format som passer best som en standard som også fungerer bra i alt enn om at man bare kan se filmer på en bra måte bare fordi TV'en / PC skjermen var bygd for filmer (som 21:9 formatet f.eks).

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Dette handler ikke om at noen andre liker 4:3 eller 21:9 bedre, dette handler om hvilket format som passer best som en standard som også fungerer bra i alt enn om at man bare kan se filmer på en bra måte bare fordi TV'en / PC skjermen var bygd for filmer (som 21:9 formatet f.eks).

Du argumenterer for at 16:9 er et bra format. Jeg er ikke uenig.

 

Og vi trengte ikke noen byråkrater til å kreve formatet, det frie markedet tok seg av det.

 

Som RamGuy påpeker, du må skille mellom hva som er "standard" og hva som er lovbelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Nå er det jo fult mulig at det ikke var EU som gjorde om 16:9 formatet til standard på TV'er her, men det er hvertfall en standard som alle bruker nå.

 

Og det som er artig er at det er veldig mange år siden det ble en standard og det er fortsatt den beste standarden for TV'er og PC skjermer.

 

 

Ja, 16:9 har blitt en "standard" fordi det er populært.

Men noen foretrekker/trenger 4:3, og andre liker de nye 21:9 skjermene som er i vinden for tiden.

 

Du skyter din egen argumentasjon i foten. At EU skal påkreve USB standard er like dumt som om de skulle satt krav på tv formatet på 90 tallet.

 

 

Dette handler ikke om at noen andre liker 4:3 eller 21:9 bedre, dette handler om hvilket format som passer best som en standard som også fungerer bra i alt enn om at man bare kan se filmer på en bra måte bare fordi TV'en / PC skjermen var bygd for filmer (som 21:9 formatet f.eks).

 

 

 

Men 16:9 er ingen standard satt av EU, det er på ingen måte lovpålagt så du bommer jo fullstendig med din sammenligning og resonering i forhold til hva som faktisk blir diskutert her.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå er det jo fult mulig at det ikke var EU som gjorde om 16:9 formatet til standard på TV'er her, men det er hvertfall en standard som alle bruker nå.

 

Og det som er artig er at det er veldig mange år siden det ble en standard og det er fortsatt den beste standarden for TV'er og PC skjermer.

 

 

Ja, 16:9 har blitt en "standard" fordi det er populært.

Men noen foretrekker/trenger 4:3, og andre liker de nye 21:9 skjermene som er i vinden for tiden.

 

Du skyter din egen argumentasjon i foten. At EU skal påkreve USB standard er like dumt som om de skulle satt krav på tv formatet på 90 tallet.

 

 

Dette handler ikke om at noen andre liker 4:3 eller 21:9 bedre, dette handler om hvilket format som passer best som en standard som også fungerer bra i alt enn om at man bare kan se filmer på en bra måte bare fordi TV'en / PC skjermen var bygd for filmer (som 21:9 formatet f.eks).

 

 

 

Men 16:9 er ingen standard satt av EU, det er på ingen måte lovpålagt så du bommer jo fullstendig med din sammenligning og resonering i forhold til hva som faktisk blir diskutert her.

 

 

Nå sa jeg tidligere at det ikke trengte å være EU som hadde satt det som standard men at de fleste bruker 16:9 som standard fordi det er det formatet som gir alle bruksområder den beste opplevelsen over andre formater som bare gir enkelte bruksområder god opplevelse hvor andre bruksområder er dårlig.

Lenke til kommentar

En slik bransje-standard kan enkelt brytes hvis man vil tilby noe annet. Man blir ikke bøtelagt for å tilby noe annet, og myndighetene vil ikke kunne nekte produsentene å selge noe annet. Det verste som kan skje at forbrukerne ikke kjøper produktet.

Men en byråkratisk standard, slik EU innfører for mobilladere, vil fryse alle forsøk på videreutvikling. For avvik fra standarden kan enten gi salgsnekt eller bøter eller begge deler. Det er noe ganske annet enn bransjansjestandarden 16:9.

Lenke til kommentar

 

EU-regelen sier såvidt meg bekjent at det skal være en standard, og legger ingen eksplisitte føringer på hvilken plugg som skal være standarden.

Allow me: http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/chargers/get-technical/index_en.htm

 

Klikk på "MoU's Annex II" i 2. avsnitt og les Part A, Ch.2.

(Den siste setningen om "proprietary plug" klarer jeg ikke helt å tolke. Er det her Apple smetter igjennom?)

 

Anyway, det virker usannsynlig at EU kommer til å bytte ut micro-USB med "Type C" konnektor så kort tid etter innføringen av "Universal charger".

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kjempe godt forlag eu...

Nå må jeg da altså bruke overgang til ditt og datt for å bruke mine gamle appe enheter på nytt utstyr etc. Holder med en adapter!! Men nå vil de ha meg til å trenge 2!!!

Huff nei, ser heller ikke akkurat frem til å komme tilbake til hverdagen med knot å sette telefonen til lading i trøtt tilstand, for å ikke glemme knekte micro uab porter.

 

Lenge leve eu...

Jævla sopper, kan ikke de idiotene holde seg langt unna ting de ikke har noe med?

 

Ser ikke ut til at du har fått med deg grunnen til at det ble innført en standard kabel for mobillading...

 

Miljøavfall i EU er faktisk noe EU bør gjøre noe med...

Lenke til kommentar

 

Kjempe godt forlag eu...

Nå må jeg da altså bruke overgang til ditt og datt for å bruke mine gamle appe enheter på nytt utstyr etc. Holder med en adapter!! Men nå vil de ha meg til å trenge 2!!!

Huff nei, ser heller ikke akkurat frem til å komme tilbake til hverdagen med knot å sette telefonen til lading i trøtt tilstand, for å ikke glemme knekte micro uab porter.

 

Lenge leve eu...

Jævla sopper, kan ikke de idiotene holde seg langt unna ting de ikke har noe med?

Ser ikke ut til at du har fått med deg grunnen til at det ble innført en standard kabel for mobillading...

 

Miljøavfall i EU er faktisk noe EU bør gjøre noe med...

 

Får håpe han har blitt litt klokere på de snart 2 årene det har gått siden han skrev det innlegget ;)

Tips, sjekk datoen på ting man svarer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kjempe godt forlag eu...

Nå må jeg da altså bruke overgang til ditt og datt for å bruke mine gamle appe enheter på nytt utstyr etc. Holder med en adapter!! Men nå vil de ha meg til å trenge 2!!!

Huff nei, ser heller ikke akkurat frem til å komme tilbake til hverdagen med knot å sette telefonen til lading i trøtt tilstand, for å ikke glemme knekte micro uab porter.

 

Lenge leve eu...

Jævla sopper, kan ikke de idiotene holde seg langt unna ting de ikke har noe med?

Ser ikke ut til at du har fått med deg grunnen til at det ble innført en standard kabel for mobillading...

 

Miljøavfall i EU er faktisk noe EU bør gjøre noe med...

 

Får håpe han har blitt litt klokere på de snart 2 årene det har gått siden han skrev det innlegget ;)

Tips, sjekk datoen på ting man svarer på.

 

 

La meg komme tilbake til deg om 2 år!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...