Gå til innhold

Kan være filmselskapenes store skrekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser da ingen nytte i å betale for det der. Du laster jo bare ned en torrent like ulovlig som alle andre torrentsider, bare at du kan se den 1-2 timer før siden den streamer.

Men det er open-source og gratis. Så ser ikke hvorfor du snakker om betaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ser da ingen nytte i å betale for det der. Du laster jo bare ned en torrent like ulovlig som alle andre torrentsider, bare at du kan se den 1-2 timer før siden den streamer.

Men det er open-source og gratis. Så ser ikke hvorfor du snakker om betaling.
Fordi flere har nevnt de gjerne ville betalt for en slik tjeneste (regner jeg med).
Lenke til kommentar

 

Ser da ingen nytte i å betale for det der. Du laster jo bare ned en torrent like ulovlig som alle andre torrentsider, bare at du kan se den 1-2 timer før siden den streamer.

Men det er open-source og gratis. Så ser ikke hvorfor du snakker om betaling.

 

 

En ny trend er at de fleste skipper nok artikkelen og leser rett fra kommentarfeltet.

Ofte får man nok informasjon der, men joda om Hollywood hadde en slik tjeneste så tror jeg de har vunnet stort.

Ikke bare det men de kunne spart store summer også på nedlastingsmarkedet om de hadde ett ved å slippe å ha store server parker for sine filmer.

Riktignok betyr det at de må stole på kundene sine, men innsparinger, DEFINITIVT.

Lenke til kommentar

 

 

Ser da ingen nytte i å betale for det der. Du laster jo bare ned en torrent like ulovlig som alle andre torrentsider, bare at du kan se den 1-2 timer før siden den streamer.

Men det er open-source og gratis. Så ser ikke hvorfor du snakker om betaling.

 

 

En ny trend er at de fleste skipper nok artikkelen og leser rett fra kommentarfeltet.

Ofte får man nok informasjon der, men joda om Hollywood hadde en slik tjeneste så tror jeg de har vunnet stort.

Ikke bare det men de kunne spart store summer også på nedlastingsmarkedet om de hadde ett ved å slippe å ha store server parker for sine filmer.

Riktignok betyr det at de må stole på kundene sine, men innsparinger, DEFINITIVT.

 

 

Enig der. Vi har allerede lignende tjenester (f.eks. netflix). Så problemet er ikke å lage tjenestene - issuet er alle disse lisensieringene og eksklusive avtalene mange selskaper har. Ulike filmer og serier ligger på forskjellige programmer - så om du ønsker å få med deg alle seriene må du nesten abonnere på 3 forskjellige. Så er bare å håpe at de får ordnet opp i dette etterhvert, for er fint villig til å betale 100,- måneden for å streame mine favorittserier og filmer gratis. Så lenge utvalget er bra nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig der. Vi har allerede lignende tjenester (f.eks. netflix). Så problemet er ikke å lage tjenestene - issuet er alle disse lisensieringene og eksklusive avtalene mange selskaper har. Ulike filmer og serier ligger på forskjellige programmer - så om du ønsker å få med deg alle seriene må du nesten abonnere på 3 forskjellige. Så er bare å håpe at de får ordnet opp i dette etterhvert, for er fint villig til å betale 100,- måneden for å streame mine favorittserier og filmer gratis. Så lenge utvalget er bra nok.

 

Jo, men Netflix-liknende tjenester er radikalt forskjellige fra PopcornTime/Bittorrent på et teknologisk nivå.

Netflix baserer seg på server-sentre og å leie nodes fra ISPer (slik de er i ferd med å gjøre av Telenor), mens BitTorrent benytter seg av desentralisert kapasitet.

Spotify (desktop) er faktisk en P2P tjeneste lik Popcorn Time, desktop-klienter sin cache og offline filer deles med andre klienter, så når du spiller av Highway to Hell kan det godt være halvparten av sangen kommer fra naboen din.

 

For oss i Norge er det ikke så viktig hvor ting kommer fra, da Europa har flust av datasentre for de fleste tjenester vi bruker, og vi lett streamer det meste fra amerikanske servere uansett.

Situasjonen er noe helt annet i land i Oseania, Asia, og Afrika, der det for eksempel bare er å glemme for de fleste New Zealandere å streame 1080p film fra utlandet enten pga data-caps eller fordi et godt nok abonnement er ufattelig dyrt.

 

Jeg tror poenget mitt i TL;DR form er: Popcorn Time/Spotify sin løsning er bra, fordi desentralisering av data-trafikk gagner brukere, da perifér infrastruktur blir mer viktig enn én feit linje til et datasenter.

Netflix og YouTube står for over halvparten av verdens internett-trafikk, tenk hvilket enormt incentiv det ville gitt ISPer å oppgradere "siste-mil" delen av linjene sine om den trafikken gikk P2P.

Lenke til kommentar

 

 

Du har kunnet gjort dette lenge i bittorrent programmet Vuze, her kan du streame alle filmer som finnes på nettet via torrent ;)

Jøss, det var nytt for meg. Vet du om media-spilleren i vuze transkoder videoen på noen måte før den spilles?

Ehm, det vet jeg ikke, ulempen er at funksjonen (det heter Play, har ikke prøvd det selv) koster litt, men da får du også mange andre features itilegg, og dessuten så er vuze et veldig bra torrentprogram (visst du legger til templates så kan du søke på rundt 18 forskjellige sider ;))

Endret av Ash of Titan
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er de helt forskjellige på et teknologisk nivå. Men for oss forbrukere synes jeg ikke det er så veldig interessant hvilken teknologi som ligger bak - det interessante er utvalget og hvor lett tilgjengelig det er. Derimot som teknolog synes jeg det er utrolig det er spennende.

 

Problemet med at mange tar i bruk torrent trafikk er at det går utover nettverkstrafikken til forbrukerene - spesielt om de overforbruker. Om slike P2P tjenester er aktivert på steder hvor folk har limit på nettverks-trafikken kan det gå ganske hardt utover dem. Så slike ting må implementeres på en måte som virkelig gagner brukeren, og ikke straffer dem.

 

Forskjellige systemer krever forskjellige typer løsninger. Desentralisering blir nok tatt i bruk mer og mer - og netflix kunne fint endret arkitektur om de ønsket dette. Men per dags dato er det ikke tenologien som er et problem. Det er lisenser og avtaler. Det å lage en netflix lignende tjeneste som virkelig blir bra stoppes rett og slett av at utvalget ikke er bra nok. Det er vanskelig å få avtaler på tvers av landegrenser. så man må ordne det juridiske først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er litt forvirret, HDreels synes jo og gjore akkurat det samme ?

Edit: Bare uten noen program nedlasting til og med.

 

HDreels er overhode ikke det samme,og drives av scam selskapet iMovies Ltd.
Cineble.com run by iMovies Ltd and they have other scams like Hdreels.
These guys also operate under different names: cinamuse, cinemaden, filmlush, and flixaddict,among others, all have the same ip-address.
Still, it is run by iMovies Ltd.
Check out the reviews of the sites here:

 

http://www.trustpilot.com/review/www.cineble.com

 

Popcorn time er smart satt sammen av mange open-source prosjekter.

Dette gjør Popcorn time helt åpen for innsyn,men som nevnt HDreels er bare lukket lureri og scam.

Endret av snippsat
Lenke til kommentar

Ehm, det vet jeg ikke, ulempen er at funksjonen (det heter Play, har ikke prøvd det selv) koster litt, men da får du også mange andre features itilegg, og dessuten så er vuze et veldig bra torrentprogram (visst du legger til templates så kan du søke på rundt 18 forskjellige sider ;))

Den samme funksjonaliteten får man med gratisprogrammet Bit Che som søker på 50 ulike sider. Det finnes også nettsider som gjør det samme. Veldig greit når man leter etter linux distroer og word dokumenter.

Lenke til kommentar

Til de som lurer på om man kan bli tatt for å bruke dette, så er svaret NEI.

 

i NORGE, så må politiet finne fysisk bevis.

Mao. hvis du laster ned en film og lagrer den på harddisken din, samtidig som nedlastingen din blir "oppdaget", så kan du bli tatt.

Hvis du derimot laster ned, ser filmen og sletter den, så har de ingenting å gi deg bot for, de vet at *noen* bak den IP'n har lastet ned filmen, men de har ikke bevis for hvem, og dermed så kan de ikke ta noen.

 

Denne tjeneste gjør jo akkurat det, du laster ned, ser, så er den borte etterpå... :)

Lenke til kommentar

 

Og der va den død?

Jupp. Synd, men garantert det beste valget for de som sto bak.

 

 

Men siden den er basert på åpen kildekode etter hva jeg har lest og benytter eksisterende torrenter.

Så betyr det at det er bare å forke og fortsette å drive på, det å stanse noe som er OpenSource er ganske umulig da kildekoden er tilgjengelig for alle å bruke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...