Gå til innhold

Anmeldelse: Dark Souls II


Anbefalte innlegg

 

Spillet er så vanskelig at det ikke engang funker for PC(dark souls). Lurer på om toeren følger samme fotspor.

 

Toeren er utviklet med PC som hovedplatform. Tror ikke det skulle være noe problem nå.

Ah det er derfor det kommer ut over 1 måned etter ps3/xbox release??! Blir vel en forferdelig port til pc tenker jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle til og spørre om jeg trengte og spille DS1 først. Men siden det allerede er blitt dekket i denne tråden, så lurer jeg heller da på om dere some har spilt det mener jeg 'Burde' spille det først uansett ?

 

Eller så lurer jeg egentlig mest på hvilken platform jeg burde spille DS2 på ! Jeg har jo tre alternativer vireker det som, PC, PS3 og til slutt PS4.

 

Synspunkter om dette. Jeg mistenker at det er som med visse slike spill at det nytest best med kontroller. (litt forvirrans i det siste med spill som kommer til både ps3 og ps4 :/)

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Skulle til og spørre om jeg trengte og spille DS1 først. Men siden det allerede er blitt dekket i denne tråden, så lurer jeg heller da på om dere some har spilt det mener jeg 'Burde' spille det først uansett ?

 

Eller så lurer jeg egentlig mest på hvilken platform jeg burde spille DS2 på ! Jeg har jo tre alternativer vireker det som, PC, PS3 og til slutt PS4.

 

Synspunkter om dette. Jeg mistenker at det er som med visse slike spill at det nytest best med kontroller. (litt forvirrans i det siste med spill som kommer til både ps3 og ps4 :/)

 

Når det kommer til historie så trenger du å ikke å ha spilt verken Demon Souls eller Dark Souls, men hvis du liker denne sjangeren og type spill, bør du spille begge disse absolutt! Føler at Demon Souls blir litt glemt i disse debattene, men det er et minst like bra spill som Dark Souls.. Finnes dog bare til ps3.

 

Dark Souls 2 kommer ikke til ps4 (i hvert fall ikke ennå), men til PC, ps3 og Xbox.. så det kommer jo an på hva du har fra før.

 

Hvis du vil vente så kan du jo spille det på PC (release 25 april), men ville da brukt en kontroller som du kobler til PCen, forresten var Dark Souls en dårlig port når det kom ut til PC og det tok tid før den ble fikset på sånn at det fungerte i det hele tatt. Vil mest sannsynlig ikke skje igjen, men bare nevner det. Et pluss her er jo at du får mye bedre grafikk om du har en god gaming PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle til og spørre om jeg trengte og spille DS1 først. Men siden det allerede er blitt dekket i denne tråden, så lurer jeg heller da på om dere some har spilt det mener jeg 'Burde' spille det først uansett ?

 

Eller så lurer jeg egentlig mest på hvilken platform jeg burde spille DS2 på ! Jeg har jo tre alternativer vireker det som, PC, PS3 og til slutt PS4.

 

Synspunkter om dette. Jeg mistenker at det er som med visse slike spill at det nytest best med kontroller. (litt forvirrans i det siste med spill som kommer til både ps3 og ps4 :/)

 

Hei

 

Du må helt klart ikke ha spilt DS1 eller Demon's Souls før dette spillet, selv om jeg kanskje uansett vil anbefale det, av den enkle grunn at de er to fantastiske spill.

 

Angående plattform så ser det ut som både PS3 og Xbox 360-versjonene fungerer veldig godt. Jeg er spent på PC-versjonen som kommer, utviklerne sier selv at det blir noe helt annet nå enn med DS1, som var en forferdelig port til å begynne med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Spillet er så vanskelig at det ikke engang funker for PC(dark souls). Lurer på om toeren følger samme fotspor.

Toeren er utviklet med PC som hovedplatform. Tror ikke det skulle være noe problem nå.

Ah det er derfor det kommer ut over 1 måned etter ps3/xbox release??! Blir vel en forferdelig port til pc tenker jeg

 

 

Bare fordi det har vært hovedversjon betyr ikke at det er vanskeligere å få alt til å fungere som det skal. Forskjellig maskinvare til PC gjør det f.eks. vanskeligere å få en konsistent stabil opplevelse enn på konsoll. Bedre kontrollsystem for mus og tastatur er sikkert også noe som har tatt ekstra tid.

Lenke til kommentar

Angående plattform så ser det ut som både PS3 og Xbox 360-versjonene fungerer veldig godt.

 

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner, per Digital Foundry så kan du velge mellom framerate-drops og cappet framerate, eller framerate-drops og tearing.

 

Nå når man vet på forhånd at det kommer til PC er det ingen grunn til å kjøpe det på konsoll.

Lenke til kommentar

 

Angående plattform så ser det ut som både PS3 og Xbox 360-versjonene fungerer veldig godt.

 

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner, per Digital Foundry så kan du velge mellom framerate-drops og cappet framerate, eller framerate-drops og tearing.

 

Nå når man vet på forhånd at det kommer til PC er det ingen grunn til å kjøpe det på konsoll.

 

Joda, det er sant det, man finner slike ting. Men jeg har ikke opplevd noe som har gått utover min opplevelse med spillet enda, slik Blighttown var i DS1.

Lenke til kommentar

Må man ha spilt Dark Souls ferdig for å skjønne noe av spillet (da tenker jeg på setting og historie, og ikke teknikk/mekanikk)? Jeg spilte Dark Souls for noen år siden, og har lyst å begynne på toeren nå, men kom meg ikke helt gjennom...

 

nei. det er ikke nødvending å spille enern følrst. dette er et nytt spill med samme konsept.

 

10/10

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

 

Skulle til og spørre om jeg trengte og spille DS1 først. Men siden det allerede er blitt dekket i denne tråden, så lurer jeg heller da på om dere some har spilt det mener jeg 'Burde' spille det først uansett ?

 

Eller så lurer jeg egentlig mest på hvilken platform jeg burde spille DS2 på ! Jeg har jo tre alternativer vireker det som, PC, PS3 og til slutt PS4.

 

Synspunkter om dette. Jeg mistenker at det er som med visse slike spill at det nytest best med kontroller. (litt forvirrans i det siste med spill som kommer til både ps3 og ps4 :/)

Når det kommer til historie så trenger du å ikke å ha spilt verken Demon Souls eller Dark Souls, men hvis du liker denne sjangeren og type spill, bør du spille begge disse absolutt! Føler at Demon Souls blir litt glemt i disse debattene, men det er et minst like bra spill som Dark Souls.. Finnes dog bare til ps3.

 

Dark Souls 2 kommer ikke til ps4 (i hvert fall ikke ennå), men til PC, ps3 og Xbox.. så det kommer jo an på hva du har fra før.

 

Hvis du vil vente så kan du jo spille det på PC (release 25 april), men ville da brukt en kontroller som du kobler til PCen, forresten var Dark Souls en dårlig port når det kom ut til PC og det tok tid før den ble fikset på sånn at det fungerte i det hele tatt. Vil mest sannsynlig ikke skje igjen, men bare nevner det. Et pluss her er jo at du får mye bedre grafikk om du har en god gaming PC.

 

 

 

 

 

Skulle til og spørre om jeg trengte og spille DS1 først. Men siden det allerede er blitt dekket i denne tråden, så lurer jeg heller da på om dere some har spilt det mener jeg 'Burde' spille det først uansett ?

 

Eller så lurer jeg egentlig mest på hvilken platform jeg burde spille DS2 på ! Jeg har jo tre alternativer vireker det som, PC, PS3 og til slutt PS4.

 

Synspunkter om dette. Jeg mistenker at det er som med visse slike spill at det nytest best med kontroller. (litt forvirrans i det siste med spill som kommer til både ps3 og ps4 :/)

 

Hei

 

Du må helt klart ikke ha spilt DS1 eller Demon's Souls før dette spillet, selv om jeg kanskje uansett vil anbefale det, av den enkle grunn at de er to fantastiske spill.

 

Angående plattform så ser det ut som både PS3 og Xbox 360-versjonene fungerer veldig godt. Jeg er spent på PC-versjonen som kommer, utviklerne sier selv at det blir noe helt annet nå enn med DS1, som var en forferdelig port til å begynne med.

 

 

Takk for det dere. Sent svar men bedre sent enn aldri.

 

Ett spm som jeg kommer på dog, Jeg hørte DS1 var en dårlig port til PC, men gjaldt det generelt til PC, eller bare i den grad at det var dårlig med tanke på tastatur og mus bruk på PC. For hvis det var det, så kunne man vel spille det like godt som på konsol hvis man bare koblet en gamepad til pc'en eller hva ?

 

(p.s. litt bugga denne quoting her på forumet gitt, måtte litt custom editing til)

 

Skjønner vha JEG MENER, det er ikke jeg som legger til alle disse quotene, det er det forumet som gjør selv !!!

(>.<)

 

 

 

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Styringen med mus og tastatur var dårlig, men det kunne iallefall omgås ved å plugge i en gamepad. I tillegg hadde det en unødvendig framerate cap og en hårreisende intern bildeoppløsning, noe utvikleren sa var umulig å fikse, men som en modder klarte å endre uten nevneverdige problemer i løpet av en kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Søppel. Gode videosekvenser, men det er det.

Elendige menyer, elendig design. Og det at man må bruke kontroller for ikke å bli frustrert i hjel av elendig navigering gjør dette til det mest oppskrytte spillet de siste 10 år.

Nei, føkk hell. Gi meg diablo 3 reaper of souls.

 

PC-versjonen av dette spillet suger. Bare så synd jeg ikke kan gi bort spillet til noen jeg kjenner.

 

Styr unna, kjøp Diablo 3 !!!

Lenke til kommentar

De er vel ikke akkurat i samme kategori. At det har elendig design er jeg interessert i å høre hva du egentlig mener med.

 

Har det selv festlig med Dark Souls 2. Litt mer festlig nå, etter at jeg oppdaget hva Covenant of Champions egentlig gjorde, og meldte med ut av den sporenstreks.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...