Gå til innhold

AMD eller Nvidia skjermkort?


Anbefalte innlegg

Sitter og undersøker litt angående skjermkort og nividias gtx 770 ser ganske bra ut. Men så tenker jeg jo at AMD har vunnet kontrakten på begge de nye konsollene og lurer på i den sammenhengen om man ikke vil se en del driver problemer i denne sammenhengen?

 

det er jo slik at en god del av topp titlene til PC har en tendens til å være tilgjengelig på console. Og ofte faktisk utviklet for konsoll til å begynne med. og dermed med utviklet med AMD GPU i baktanke.

 

Hva er i så fall alternativene mine hos AMD?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter og undersøker litt angående skjermkort og nividias gtx 770 ser ganske bra ut. Men så tenker jeg jo at AMD har vunnet kontrakten på begge de nye konsollene og lurer på i den sammenhengen om man ikke vil se en del driver problemer i denne sammenhengen?

 

det er jo slik at en god del av topp titlene til PC har en tendens til å være tilgjengelig på console. Og ofte faktisk utviklet for konsoll til å begynne med. og dermed med utviklet med AMD GPU i baktanke.

 

Hva er i så fall alternativene mine hos AMD?

 

 

Ville valgt AMD R9 280X. Da får du marginalt bedre ytelse en GTX 770, til en hyggeligere pris.

 

Samtidig får du da Mantle støtte, som gir ekstra ytelse i de spillene som støtter dette. F.eks BF4.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Nvidia er helt klart det beste for gaming. Bare se hvilken som helst test på YouTube.

 

Tøv.

 

Til trådstarter: Det kommer egentlig på det samme, og de fleste valg er mest smak og behag. Begge produsenter har noen fantastiske skjermkort pr. dags dato og du vil nok tvilsomt angre uansett hva du velger.

 

Til under 3000kr så har du GTX770 og R9 280X, begge er meget gode kort. Hva du bør legge mest vekt på er egentlig hva slags vifteløsning og evt overklokk produsenten har lagt inn på disse kortene til den prisen.

 

 

Her er 2 gode valg der begge er fabrikkoverklokket og har gode kjøleløsninger, og ikke minst, samme pris:

https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-gtx-770-2gb-directcu-ii-oc-178380

https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-radeon-r9-280x-oc-3gb-windforce-3x-195475

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...