Gå til innhold

Den bittelille Intel NUC-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Logitech k400 jeg har koplet til i front på min NUC, som igjen står bak en glassdør i tv benken. Merker at dette ikke fungerer optimalt da det blir mye "hakking", det hjelper noe å åpne glassdøren men blir ikke bra. Dette fungerte bra på laptopen som stod der tidligere.

 

Mener jeg leste tidligere her at trikset var og bruke mus/tastatur med bluetooth istedet for. Noen som har tips til tastatur med pekeplate (slik som k400) som går på bluetooth?

 

 

Ikke noe tips, men dette er BT keyb m/touchpad;

 

http://www.prisjakt.no/category.php?k=380#rparams=l=s171487952

 

Bruker selv K400 uten noen problemer mot min NUC ca 5m unna

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Av BT tastaturene jeg har funnet ser Rapoo E6700 mest lovende ut, men har ikke funnet seriøse anmeldelser av det enda.

 

Noen her som har hatt problemer med at lyden ikke fungerer etter at tv og/eller receiver har blitt skrudd av, og så på igjen? Det er en 15 siders lang tråd om dette på intels forum (nærmer seg visst en løsning etter snart et år med problemet). Jeg lurer på om dette er et utberedt problem, eller bare for enkelte oppsett.

Lenke til kommentar

Feilen du opplever er en kjent feil. Jeg har dog ikke problemet med min reciever. Funker alltid når jeg skrur den på og nuc'en står på. Tipper det blir fikset med ny skjermkortdriver.

 

Jeg venter selv på en oppdatert ME driver som fikser problemene med Netflix og DD 5.1.

 

Logitech K810 er et supert valg til nuc hvis man er ute etter et bluetooth tastatur. Har det selv.

Lenke til kommentar

Har ikke mottatt min NUC enda, men som du sier er det en del som har hatt problemet. Jeg satser på at det fungerer greit for de fleste, og også for meg ;)

 

K810 er uten touch pad ser jeg. Har bestilt Rapoo-tastaturet pga. den store paden, og at den ser bra ut på det jeg har sett på youtube. Kommer med tilbakemeldinger etter jeg har fått brukt det skikkelig.

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med Rapoo E6700. Litt trangere taster enn vanligvis, men ofrer d for ålreit design og eller funksjon.

Det fungerte over BT første gang. Dagen etter ville ikke NUCen finne det. Fant ut at det har vært en del kluss med BT, så etter at jeg gikk gjennom en sekvens med å deaktivere og aktivere BT services har det fungert hver gang.

Lenke til kommentar

Får helt fnatt av denne maskinen.

Aldri opplevd en maskin med så mye problemer noen gang.

 

Fikk ikke bootet maskinen her forrige uke da det dukket opp 2-10 "uefi boot devices".

Nuc'en er ikke glad i diverse usb ting og slår seg vrang. I dette tilfellet så var det et microsoft 360 wireless adapter som som lagde krøll. Noe som er rart da dette fungerer helt strålende på andre maskiner.

 

Så i løpet av den siste uken så har windows 8.1 tryna og boot looper bare( 2 gang dette skjer og jeg må reinstallere). Installerte istede Ubuntu som fungerte smertefritt etter installasjon i går. For 10 min siden så finner plutselig ikke ubuntu noe bluetooth kort lengre = mus / tastatur virker ikke.

 

Har også problemer med at vifta plutselig lever sitt eget liv og spinner opp / ned eller kjører på max.

 

Med ubuntu så får man ikke lyd etter man skrur reciever av / på da ubuntu ikke finner noen hdmi lyd kilde.

 

Får prøve å installere windows 7 i stede og se om det virker noe bedre.

Lenke til kommentar

Noen som kjører Win7 på en NUC? Pcen til mormor tok kvelden her nå og vurderer å kjøpe en NUC til hun istedenfor en stor stasjonær. Blir kun brukt til nettbank og mail anyway, men vil ha så lite forandringer som mulig så Win8 er egentlig veldig lite aktuelt.

Lenke til kommentar

Noen som kjører Win7 på en NUC? Pcen til mormor tok kvelden her nå og vurderer å kjøpe en NUC til hun istedenfor en stor stasjonær. Blir kun brukt til nettbank og mail anyway, men vil ha så lite forandringer som mulig så Win8 er egentlig veldig lite aktuelt.

 

Jeg.

 

Dønn stabilt. Fungert perfekt fra dag 1.

Lenke til kommentar

Yeah, tviler ikke! Når laptopen går til helvette så blir det en NUC bak tven på soverommet her og.

 

Men sitter å tenker på denne, http://www.dustinhome.no/product/5010659322/intel-dc3217by-nuc-i3-3217u-1-8ghz-hdmi-thunderbolt-barebone/

 

Skal som sagt bare brukes til nettbank og mail så regner med den er god nok, og ser at alle i3'ene er likt utstyr bortsett fra utganger og ethernet kontakt. Sålenge den har HDMI så er det godt nok, WIFI kort må jo kjøpes utenom uansett. Noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Hoi... Jeg har 54250WYKH2, og vil gjerne bruke Logitech Smart Controller med denne (play/pause/stop/frem/tilbake og bruke "piltastene" for å velge i plex/xbmc).

Noen som har erfaring med å bruke Logitech fjernkontroll på haswell NUC'ene?

Regner med jeg trenger en IR-reciever, noen som har erfaring med en?

Lenke til kommentar

Hoi... Jeg har 54250WYKH2, og vil gjerne bruke Logitech Smart Controller med denne (play/pause/stop/frem/tilbake og bruke "piltastene" for å velge i plex/xbmc).

Noen som har erfaring med å bruke Logitech fjernkontroll på haswell NUC'ene?

Regner med jeg trenger en IR-reciever, noen som har erfaring med en?

 

Står på Intel sine sider at den kommer med infrared sensor.

Lenke til kommentar

NUCen har IR mottaker ja. Har Logitech Harmony 700. Fungerer kjempebra med W8, PLEX og til det lille jeg har prøvd med W8 apper som Netlfix.

 

Har satt NUCen opp som "Windows Media Center SE" i Harmony softwaren. Da fungerer de fleste knapper som de pleier (venstre er venstre, 1 er 1 osv). Det interessante er at du kan kan bruke snarveier som:

win+1 (åpner program nr 1 på oppgavelinjen) Denne har jeg på "Rød" på fjernkontrollen. 2-4 på grønn, gul blå

alt+tab Denne har jeg på sekundær pil opp

ctrl+tab (denne henter frem alle appene når du står i Start) Sekundær ned-knapp

alt+F4 Har denne på Exit-knappen

osv.

 

Har også valgt å bruke pin-kode istedenfor passord for å logge inn i W8. Da kan jeg klare meg med bare fjernkontroll så lenge jeg bruker apper med støtte. Har også sett noen som bruker talltastene som mus-emulator istedenfor tall. Alt dette er veldig lett å sette opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...