Gå til innhold

Den bittelille Intel NUC-tråden


Anbefalte innlegg

Brukte overgang fra dp til hdmi til å begynne med, Men får ikke noe bilde fra boot / bios da. Så gikk over til mini hdmi kabel i stedet.

 

Første HDMI kabel jeg kjøpte var defekt, noe som førte til at jeg måtte på Clas for å kjøpe adapter.

 

Hadde logitech K noe tastatur mus til å begynne med(unifying), men ga det opp da det virket dårlig.

Kjøpte meg Logitech K810 og M555B. Bluetooth tastatur og mus fungerer smooth.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ser dette greit ut som oppsett? Har jeg glemt noe? Må jeg ha strømkabel? Denne tar vel vanlig HDMI siden det er den høye versjonen?

 

* Crucial DDR3 SO-DIMM 1600MHz 4GB CL11 1600Mhz (PC3-12800), CL11, 204pin, 1.35V/1.5V

* Intel NUC D54250WYKH Core i5-4250U, DDR3 SO-DIMM, HD5000, 2x mini-PCIe, mHDMI, mDP, 2.5"SATA, Haswell

* Intel® SSD 530 Series 120GB 2.5" 2.5" SATA 6Gb/s, 20nm, MLC, 7mm, 540/490MB/s read/write

* Logitech Wireless Desktop MK270

Lenke til kommentar

Hei.

Ser dette greit ut som oppsett? Har jeg glemt noe? Må jeg ha strømkabel? Denne tar vel vanlig HDMI siden det er den høye versjonen?

 

* Crucial DDR3 SO-DIMM 1600MHz 4GB CL11 1600Mhz (PC3-12800), CL11, 204pin, 1.35V/1.5V

* Intel NUC D54250WYKH Core i5-4250U, DDR3 SO-DIMM, HD5000, 2x mini-PCIe, mHDMI, mDP, 2.5"SATA, Haswell

* Intel® SSD 530 Series 120GB 2.5" 2.5" SATA 6Gb/s, 20nm, MLC, 7mm, 540/490MB/s read/write

* Logitech Wireless Desktop MK270

Ser ut som et greit oppsett. Det følger med "Power cord options (types B, E, G, and no cord options)", og vi bruker C og F om jeg har forstått rett, så du trenger nok en slik. Fint om noen kan verifisere dette.

Lenke til kommentar

Fikk startet min i dag. Veldig liten den var! Kjørte 1 time for å finne mini-hdmi til hdmi overgang, så kom jeg hjem så knakk den, så måtte kjøre samme vei igjen for å kjøpe en 2m kabel. Overganger suger.

 

Hører ikke vifta. Prøvde meg på Win8, men fant ikke ut hvordan man skrudde av PC'en, så ga opp og la inn WIn7. :)

 

Tastaturet Logitech K400 suger balle og burde brennes sakte på svak varme! Musepadden er som å kjøre skøyter på isen, forbanna dritt!

 

Er det D54250WYK du har? I så fall, gidder du å sjekke i BIOS hva din "Minimum Duty Cycle" ligger på, og hvor fort viften går. Finner begge under Advanced -> Cooling.

Lenke til kommentar

Kult at NUC ser ut til å slå hos folket! En fantastisk og liten sak med mange bruksområder...

 

Hva bruker dere NUC-ene deres til? Selv bruker jeg min bare som HTPC med XBMC, med Windows 8.1 installert. Har en 4TB HDD dedikert til media i min stasjonære PC og deler filene med Windows Homegroup over kablet nettverk, men frykter for at jeg blir nødt til å investere i en NAS og flere harddisker etter hvert når jeg moter meg opp til å rippe filmsamlingen min. Utrolig kjekt å ha alt lagret på HDD, personlig kan jeg ikke fordra oppbevaring av fysiske plater og ikke minst det å måtte sette i ny plate for å se en film... Og så bruker jeg iPad som fjernkontroll.

 

Er det noe info som mangler i førsteposten, forresten?

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

i mars kjøpte jeg følgende:

 

Intel NUC I5 4250U Haswell

8 GB DDR3 RAM

240 GB mSATA SSD

Kabinett: Akasa Tesla H

Win 8.1

 

Lurer på å kjøpe Synology DS414 NAS og Philips HTL9100 lydplanke men får se hva tiden bringer.

Har heller ikke kjøpt remote og bruker remote desktop for å gjøre endringer. Har også et logitech K400 trådløst tastatur,

 

Har installert både Plex og XBMC og har ikke helt funnet ut hva jeg liker best. Liker hvordan Plex kan brukes "overalt" men XBMC ser også lovende ut mtp alt man kan legge til.

 

CPU temperaturen ligger mellom 40 og 50 grader ved vanlig bruk.

 

Meget fornøyd både med ytelse og at det er helt stille :)

Lenke til kommentar

Enten en god dose seksuelle tjenester utført av en blond jente under 23 år, eller så får du komme med et bud :p

 

2,8GHz Core2Duo (E8400) CPU

8gb ram

2x250gb hdd i raid0

Alt i et tower

 

Eksternt kabinett med eSata med 5x2TB disker i raid5 (akkurat nå, kan endres).

Overføringshastighet er ca. 70-80mbs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har microsoft wireless tastatur og mus, og merker at musa hakker noe sinnsykt, og ofte når jeg har på film.

Skulle tro at maskinvaren var sterk nok til dette.....

Sier seg selv at maskinvaren er sterk nok til å flytte en musepeker... Hakkete musepeker med trådløs mus er som regel tegn på dårlig signal. Har du prøvd å flytte mottakeren til en annen USB-port, f. eks. fra bak til front?

Lenke til kommentar

Jeg har Logitech k400 jeg har koplet til i front på min NUC, som igjen står bak en glassdør i tv benken. Merker at dette ikke fungerer optimalt da det blir mye "hakking", det hjelper noe å åpne glassdøren men blir ikke bra. Dette fungerte bra på laptopen som stod der tidligere.

 

Mener jeg leste tidligere her at trikset var og bruke mus/tastatur med bluetooth istedet for. Noen som har tips til tastatur med pekeplate (slik som k400) som går på bluetooth?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...