Gå til innhold

Kan 3 minutter med videospill dempe søtsuget?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ifølge forskerne hadde gruppen som spilte 24 prosent lavere søtsug enn de som ble sittende og se på en lasteskjerm i tre minutter, selv om de hadde samme nivåer før de startet."

 

Så man kan i prinsippet markedsføre SSD ved at det hjelper for til å slanke seg?

 

Ser for meg slagordene:

"Nye Samsung 840 Evo, vil hjelpe deg til å miste de 3 siste kiloene!"

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at man blir "spillingen holder deg distrahert."

 

Mens eg spillte Mass effect 3 , så hadde min lille bror låst seg inn i leiligheten min , stekt pizza , dekket på borde .

 

Hadde ikke det vert for at ha kom og spurte om eg var sulten , så hadde han nok kune spist og gått og eg hadde ståt igjen sulten og med oppvasken .

 

Men seriøst "Forskerne hevder spillingen holder deg distrahert."

Kor mangen Millioner brukte dei på å finne ut av dette ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ifølge forskerne hadde gruppen som spilte 24 prosent lavere søtsug enn de som ble sittende og se på en lasteskjerm i tre minutter, selv om de hadde samme nivåer før de startet."

 

Så man kan i prinsippet markedsføre SSD ved at det hjelper for til å slanke seg?

 

Ser for meg slagordene:

"Nye Samsung 840 Evo, vil hjelpe deg til å miste de 3 siste kiloene!"

 

Haha, genialt ^^

Lenke til kommentar

Dette tror jeg stemmer delvis, ofte hvis jeg har et glass med brus ved siden av meg, glemmer jeg helt å drikke av det fordi jeg er altfor oppslukt av videospillet. Til slutt når jeg tar meg en slurk av colaen er den ekkel, og jeg tømmer den rett og slett ut i vasken.

Lenke til kommentar

Dette tror jeg stemmer delvis, ofte hvis jeg har et glass med brus ved siden av meg, glemmer jeg helt å drikke av det fordi jeg er altfor oppslukt av videospillet. Til slutt når jeg tar meg en slurk av colaen er den ekkel, og jeg tømmer den rett og slett ut i vasken.

Gjerrig som jeg er så presser jeg den i meg. ^^ XD

 

Godt potensiale for forbedring med andre ord. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker en gang jeg spillet 18 timer i strekk for mange mange år siden. Jeg fikk ikke i meg middag og ikke så mye som en brødskive. Men, jeg hadde et par sjokolader tilgjengelig. Og de ble spist.

 

Natten endte med at jeg begynte å taste tregere på tastaturet, så innså jeg at det var på tide å gå i seng. Kjente det på litt på synet også, og spesiellt etter jeg lukket øynene for å få prøve å sove. Det var godt å få lagt seg etter den natten. Sov sikkert 12 timer i strekk minst.

 

Jeg har heldigvis ikke strukket spillingen fullt så mye i ettertid. Og spilling har blitt mindre interessant med årene.

 

Så at spill suger til seg konsentrasjonen, det trenger man ikke vitenskapsfolk for å skulle dokumentere ! :)

 

 

 

Rettelser:

Svært mange små skriveleifer.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...