Gå til innhold

Kaller Netflix-kunder som bruker VPN for «pirater»


Anbefalte innlegg

Rettighetsinnehaverene og selskapene deres driter egentlig lengst i om du og jeg får se det vi vil se. Det de bryr seg om er å få etablert dyre distribusjonsavtaler med selskaper som Netflix og Comoyo. Derfra får de penger uavhengig av om vi ser på det eller ikke.

Og jeg driter lengst i om de får pengene sine eller ikke, når de ikke kalrer å få på plass et skikkelig system, og ikke det fosilet av et system som de har nå, som ble funnet opp for 40 år siden, når Betamax var det ypperste av kvalitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Siden det virker som om du og store deler av verdens idiotfirmaer har glemt det så er det faktisk kunden som har et behov selskapene skal dekke!

Selskapene har én oppgave: å tjene penger. Kommunisme står ikke så høyt i kurs om dagen. Selskapenes plikt til å utnytte markedet begrenser seg til hva de kan karde til seg mest penger på.

 

Jeg skulle gjerne sett at det var annerledes, men det er slik det er. Og ved å bruke VPN underbygger du deres idé om at det norske markedet ikke er verdt å satse på.

 

 

Om de sin oppgave er å tjene penger så burde de vel tilpasse seg markedet?

 

 

Problemet her er at det er flere aktører inne i bildet, og alle prøver å tjene så mye penger som mulig. Rettighetshaverene, eller rettere sagt, distributørene til rettighetshaverene ser at de tjener mer penger på å inngå enkeltavtaler med sluttdistributører i forskjellige land enn på å distribuere til hele verden på en avtale.

 

For Netflix sin del hadde det vært best med en internasjonal avtale som lar dem distribuere hele katalogen i hele verden.

 

 

De tror de tjener mest penger på det ja, men synd for de, min sympati er minimal, de får tilpasse seg fremtida eller dø, istedet for å prøve late som de er moralsk høyverdige.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Siden det virker som om du og store deler av verdens idiotfirmaer har glemt det så er det faktisk kunden som har et behov selskapene skal dekke!

Selskapene har én oppgave: å tjene penger. Kommunisme står ikke så høyt i kurs om dagen. Selskapenes plikt til å utnytte markedet begrenser seg til hva de kan karde til seg mest penger på.

 

Jeg skulle gjerne sett at det var annerledes, men det er slik det er. Og ved å bruke VPN underbygger du deres idé om at det norske markedet ikke er verdt å satse på.

 

 

Om de sin oppgave er å tjene penger så burde de vel tilpasse seg markedet?

 

 

Problemet her er at det er flere aktører inne i bildet, og alle prøver å tjene så mye penger som mulig. Rettighetshaverene, eller rettere sagt, distributørene til rettighetshaverene ser at de tjener mer penger på å inngå enkeltavtaler med sluttdistributører i forskjellige land enn på å distribuere til hele verden på en avtale.

 

For Netflix sin del hadde det vært best med en internasjonal avtale som lar dem distribuere hele katalogen i hele verden.

 

 

De tror de tjener mest penger på det ja, men synd for de, min sympati er minimal, de får tilpasse seg fremtida eller dø, istedet for å prøve late som de er moralsk høyverdige.

 

AtW

 

Ved å bruke VPN understøtter du deres modell. I stedet for å kreve at de kommer på banen med et skikkelig tilbud

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Siden det virker som om du og store deler av verdens idiotfirmaer har glemt det så er det faktisk kunden som har et behov selskapene skal dekke!

Selskapene har én oppgave: å tjene penger. Kommunisme står ikke så høyt i kurs om dagen. Selskapenes plikt til å utnytte markedet begrenser seg til hva de kan karde til seg mest penger på.

 

Jeg skulle gjerne sett at det var annerledes, men det er slik det er. Og ved å bruke VPN underbygger du deres idé om at det norske markedet ikke er verdt å satse på.

 

 

Om de sin oppgave er å tjene penger så burde de vel tilpasse seg markedet?

 

 

Problemet her er at det er flere aktører inne i bildet, og alle prøver å tjene så mye penger som mulig. Rettighetshaverene, eller rettere sagt, distributørene til rettighetshaverene ser at de tjener mer penger på å inngå enkeltavtaler med sluttdistributører i forskjellige land enn på å distribuere til hele verden på en avtale.

 

For Netflix sin del hadde det vært best med en internasjonal avtale som lar dem distribuere hele katalogen i hele verden.

 

 

De tror de tjener mest penger på det ja, men synd for de, min sympati er minimal, de får tilpasse seg fremtida eller dø, istedet for å prøve late som de er moralsk høyverdige.

 

AtW

 

Ved å bruke VPN understøtter du deres modell. I stedet for å kreve at de kommer på banen med et skikkelig tilbud

 

 

 

Åja, men hva mener du egentlig med dette? Skal vi sende en sinnamail til aksjonærene da eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved å bruke VPN understøtter du deres modell. I stedet for å kreve at de kommer på banen med et skikkelig tilbud

 

 

 

Bare om man antar at de har makten til å diktere markedet, det har de ikke, og ved å bruke VPN tar man fra de enda mer makt. Å bruke VPN ødelegger for modellen deres. Money talks, å handle på en måte de ikke liker er den beste måten å kreve noe.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som en kunde av Netflix syntes jeg det er ekstremt dårlig utvalg sammenlignet med den Amerikanske Netflix, så sjønner hvorfor "lurer" til seg annet innhold. Hvorfor ikke bare ha det eksakt samme innholdet for alle Netflix brukere? Syntes det er tåpelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som en kunde av Netflix syntes jeg det er ekstremt dårlig utvalg sammenlignet med den Amerikanske Netflix, så sjønner hvorfor "lurer" til seg annet innhold. Hvorfor ikke bare ha det eksakt samme innholdet for alle Netflix brukere? Syntes det er tåpelig!

En liten morsomhet til lisenser og rettigheter er teksting av film. De fleste filmer og serier i verden har tekst-filer på engelsk, men Netflix i Norden har ikke rettigheter til å vise dem. Det står faktisk i distribusjonsavtalen til Netflix at et av de nordiske språkene skal være på filmen (gjelder de fleste filmer og serier). De engelske tekstene finnes, men norske kunder får ikke lov til å se dem...

 

Filmbransjen har et alvorlig problem når det kommer til rettigheter og kundevennlighet, og om vi får se noen særlig bedring nærmeste årene er jeg skeptisk til. I mellomtiden får vi glede oss over at Netflix finnes, og at de prøver så godt de kan. På egenproduserte serier har de mulighet for engelsk tekst, selv i Norge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det her begynner å bli latterlig, de vil ikke at vi skal laste ned, de vil heller ikke at vi skal betale for det lovlig.

hva er det jævla problemet, med å ha alt tilgjengelig for de som vil betale for det? disse "avtalene" gagner jo ingen..

det må bli slutt på det her snart, at det er globale restriksjoner på media

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hvorfor bruke VPN når du får DNS-tilbydere som f.eks. UnoTelly som har egne Netflix (og andre) CDN-servere "lokalt"?

Hvis du virkelig trenger å kryptere hva du ser på Netflix så bør du heller bruke pengene på psykolog..

Tipper de fleste som bruker VPN bruker den til flere ting en Netflix. Selv bruker jeg den f.eks. når jeg må koble meg til offentlige trådløse nett. Endret av oj88
Lenke til kommentar

Å kalle noen Pirater for dette blir litt feil. Men jeg ser så absolutt problemet.
Ja naturligvis er det modellene som er feil, noe tilbyderne jobber fortløpende med å forbedre. Og denne typen misbruk er med på å sette press på utviklingen.
Men jeg ser problemet her.
Selv måtte jeg finlese Steam's retningslinjer pga oppblomstringen av forhandlere som G2A og andre som tilbyr Steamnøkler som strengt tatt ikke er tiltenkt det europeiske markedet. Valve er litt rundere i kantene enn andre selskaper, så¨det er tydeligvis ikke noe brudd.

Men det blir kjedelig i lengden å se alle skrikene om grådighet og griskhet som kommer på disse trådene.
Jeg får litt assosiasjoner til "frivolous litigation" http://en.wikipedia.org/wiki/Frivolous_litigation og foranledning Det er en mange som protesterer på at innhold ikke er tilgjengelig for dem. Og derfor tar seg til rette.

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Liebeck_v._McDonald" data-ipb="nomediaparse" data-cke-saved-href="http://en.wikipedia.org/wiki/Liebeck_v._McDonald" s_restaurants"="">Dersom de hadde deltatt i produksjonen og tapt inntekter fra "alternativ" distribusjon tror jeg at pipen hadde fått en annen lyd fra svært mange.

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Sjakktrekk fra Netflix. Å vente med å si det de virkelig står for. Så Netflix er ikke særlig mye bedre enn alle de andre åndsverksbeskyttende filmleverandører.

 

 

Kaller Netflix-kunder som bruker VPN for «pirater»

 

Lenke til kommentar

Så nå er selv betalende kunder pirater? Oppfordrer herved alle med VPN til å si opp Netflix og begynne å bruke TPB i stedet, er jo i følge innholdsmafiaen det samme. Har også lyst til å paste denne:

 

http://xkcd.com/488/

 

"Hey, you'll be a criminal, either way." ser ut til å være fremtiden.

 

 

Selv om det ikke er sett noen eksempler på dødsstraffer for piratkopiering, så minner jo hele mediaindustrien om hekseprosessene.

 

Ihvertfall får de gjort syndebukkene økonomisk døde - les: til gjeldsslaver.

 

Dokumentar som omhandler hekseprosesser og massehysteri når det får rotfeste, galskap med frie tøyler:

 

Lenke til kommentar

Sjakktrekk fra Netflix. Å vente med å si det de virkelig står for. Så Netflix er ikke særlig mye bedre enn alle de andre åndsverksbeskyttende filmleverandører.

Tror du bør lese artikkelen en gang til. Det er ikke Netflix som har kommet med disse uttalelsene, det er News Corp, Rupert Murdochs nyhetsimperie.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...