Gå til innhold

Vikings - Generell Diskusjon - (amerikansk-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, uten tvil en spennende og interessant sesongavslutning. Jeg er veldig spent på neste sesong hvor det ser ut som at Ragnar snart er ute av serien. Hvordan vil en serie som Vikings, som er så avhengige av hovedkarakterene, klare seg uten Ragnar? Vil karakterer som Bjørn tåle å bli mer sentrale, eller vil historien foregå senere når de andre ungene blir voksne?

 

I tillegg blir det veldig artig å se i hvilken retning Rollo har tenkt seg, og hvorvidt ekteskapet vil fungere eller ei.  For Rollo virker på meg som en karakter som virkelig beveger seg dit vinden blåser, og hvor han kan bli respektert. Men jeg tror ikke at han kan krige mot Ragnar og kompaniet igjen, men kanskje jeg tar feil.

 

Men hva var poenget med den piske-scenen egentlig? For meg virker det som at manusforfatterne absolutt har latt seg inspirere av Fifty Shades......

Håper for guds skyld ikkje ragnar blir dratt ut av serien :'(

Lenke til kommentar

Så langt har serien følgt historiske eventer. Fortsetter det slik så vil Bjørn bli større en Ragnar.

Ja det har de men er endel kunstirske friheter har de jo tatt. Rollo og Ragnar var ikke brødre i virkeligheten. De eneste likheten ved dem er at de begge angrep Paris Ragnar i 845 og Rollo i 885 altså 40års mellomrom.

Lenke til kommentar

 

Så langt har serien følgt historiske eventer. Fortsetter det slik så vil Bjørn bli større en Ragnar.

Ja det har de men er endel kunstirske friheter har de jo tatt. Rollo og Ragnar var ikke brødre i virkeligheten. De eneste likheten ved dem er at de begge angrep Paris Ragnar i 845 og Rollo i 885 altså 40års mellomrom.

 

Men så sies det at Ragnar Loothbrook er ein legende også (altså man er ikkje sikker)

 

men Ragnar eksisterer og var ein småkonge. SKjønne ikkje heilt den altså. De må jo være samme person ettersom infoen virker lik mellom Ragnar og Ragar loothbrook

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Er en solid start, men tar seg litt mer tid denne sesongen (naturlig siden episode-antallet er doblet). Jeg recapper forøvrig serien for hver episode: http://serienytt.no/2016/03/vikings-4-03-recap/

 

Skulle aldri tro en drømmesekvens skulle være så tilfredsstillende, vanligvis er de for klisjefull og platte. Men måten Athelston knyttet sammen de to konge-historiene var gode greier. 

 

Skuespillere gjør forøvrig sine saker bra i Versailles. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Skuffende, men ikke så overrasket. Hadde allikevel håpet på en litt større fight mellom Paris og vikingene. Og de kunne gjerne ha hatt litt story mellom det tapte slaget, til Ragnar kommer tilbake. Her snakker vi om et hopp i historien på nesten 12 år!!

Endret av Nettels
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...