Gå til innhold

Anmeldelse: Thief


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har enda ikke prøvd Thief, har tenkt men etter hva jeg ser virker det bare som en dårligere ripoff av Dishonored. Nå vet jeg at Thief er eldre enn Dishonored men snakker da om miljøet og følelsen.

Det nye Thief-spillet er på ingen måte en "ripoff" av Dishonored. Thief er en reboot av serien, mens Dishonored er inspirert av de gamle spillene. Så i utgangspunktet har det nye Thief og Dishonored ikke noe serlig med hverandre å gjøre, men det er nesten uunngåelig å ikke sammenligne spill som er i samme sjanger. Ta f.eks. Call of Duty og Battlefield. På overflaten kan det virke som om de er like, men det er jo egentlig 2 ganske forskjellige spill.

 

Kan jo også nevne Amnesia-spillene. På grunn av "The Dark Descent" hadde alle høye forventninger til at "A Machine for Pigs" skulle være minst like skummelt. "The Dark Descent" er laget for å være skummelt. "A Machine for Pigs" er mer historiedrevet, og det er klart at hovedfokuset ikke er at det skal være skummelt. Så i utgangspunktet er de to ganske forskjellige spill, men folk sammenligner de fordi det er et Amnesia-spill. Hadde "A Machine for Pigs" ikke hatt Amnesia i tittelen, kunne det i teorien vært et bedre spill, pga. forventningene osv..

Endret av Joachimmen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har enda ikke prøvd Thief, har tenkt men etter hva jeg ser virker det bare som en dårligere ripoff av Dishonored. Nå vet jeg at Thief er eldre enn Dishonored men snakker da om miljøet og følelsen.

Spillet har ikke mer med Dishonored å gjøre enn hva Quake 4 har med Doom 3 å gjøre. Bare fordi to spill har likhetstrekk, gjør ikke dette at det ene kun skal betraktes som en "ripoff" av det andre.

 

Om du likte Dishonored, vil jeg påstå at det er MER grunn for at du faktisk skal gi Thief en sjanse. Om det ene er bedre enn det andre har vel lite å si, så lenge de begge er dugbare spill. Stealth spill av denne typen har vi ikke så særlig mange av. I alle fall ikke på PC. Så jeg vil si at det er verd å støtte de som gjør et edelt forsøk. Selv om at Thief er langt fra perfekt.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Et absolutt kjekt spill dette her. Noen som vet hvor jeg finner produktkoden som skal registreres for å legge til spillet på Square Enix? Finner den ikke noen sted.

 

Er det snakk om fysisk kopi?

 

Viss ja, da er den vanligvis på baksiden / siste side av instruksjonsmanualen eller en klistrelapp festet inne i coveret.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt et par timer nå og er veldig enig i anmeldelsen her. Tyveri biten av spillet er ekstremt tilfredsstillende og veldig gøy. Det har vært klaget mye på at spillet er lineært men jeg tror den største svakheten er at det blir litt mange korridorer i spillet, kanskje litt som i Deus ex. Ellers er ikke historien sånn super bra helet tiden. Men jeg har hatt det overraskende ganske gøy i spillet til nå.

Lenke til kommentar

 

Et absolutt kjekt spill dette her. Noen som vet hvor jeg finner produktkoden som skal registreres for å legge til spillet på Square Enix? Finner den ikke noen sted.

Er det snakk om fysisk kopi?

 

Viss ja, da er den vanligvis på baksiden / siste side av instruksjonsmanualen eller en klistrelapp festet inne i coveret.

 

Ja det er snakk om en fysisk PS4 kopi. Problemet er at det er ikke mye til instruksjonsmanual inne i coveret, har kun fått med 3 små ark hvor det ikke står noen produktkode på, er heller ikke mye til klistrelapp inne i coveret eller andre steder.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Et absolutt kjekt spill dette her. Noen som vet hvor jeg finner produktkoden som skal registreres for å legge til spillet på Square Enix? Finner den ikke noen sted.

Er det snakk om fysisk kopi?

 

Viss ja, da er den vanligvis på baksiden / siste side av instruksjonsmanualen eller en klistrelapp festet inne i coveret.

Ja det er snakk om en fysisk PS4 kopi. Problemet er at det er ikke mye til instruksjonsmanual inne i coveret, har kun fått med 3 små ark hvor det ikke står noen produktkode på, er heller ikke mye til klistrelapp inne i coveret eller andre steder.

Du registrerer spillet ingame, eneste du trenger er en square enix konto, så linker du til denne med eposten og passordet du brukte da du laga SE kontoen

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...