Gå til innhold

South Park: The Stick of Truth sensureres i Europa


Anbefalte innlegg

 

Neida, Schreiber.. Jeg tror ikke annet enn at det blir bra uansett.. Jeg er vel bare litt prinsipielt imot denne sensureringen, og synes det er trist at et spill, slik det originalt er tenkt, skal bli frarøvet oss, på grunn av regler i Tyskland, etc..

 

:)

Det er ikke sensurert på PC så ser ikke noen grunn overhodet til at du skal laste ned. Da lar du være å kjøpe X360 versjonen å heller kjøper PC versjonen. Da demonstrerer du med lommeboken hva du foretrekker.

 

 

Nå skjønte jeg ikke .. ? Hvem sier at jeg skal laste ned noe som helst?

 

Jeg får en følelse av at du antyder at jeg skal piratkopiere spillet, noe jeg ikke helt skjønner hvor du får det inntrykket ifra.. Jeg har vel ikke piratkopiert et spill på nærmere 15 år, eller noe, -bortsett fra Oblivion, som jeg ikke klarte å vente de ekstra dagene på når det ble lekket, men det spillet hadde jeg allerede forhåndsbestilt Collectors Edition både til PC _og_ Xbox 360 (og avbestilte ingen av dem), så ikke så dårlig samvittighet akkurat der.

 

Jeg har kun sagt at jeg har forhåndsbestilt PS3-versjonen, men synes det er trist og leit at det skal sensureres. Når det gjelder å "demonstrere" ved å kjøpe PC-versjonen, så kommer ikke det til å skje av 2 grunner: 1) Jeg vil ha PS3-versjonen, og 2) Min "demonstrasjon" vil ha så liten effekt at det ser jeg ikke grunnen til, når det er PS3-versjonen jeg helst vil ha (blir bare jeg som taper på det uansett, tross de manglende elementene) ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men, hva faen ... :cry:

 

 

Blir noe skuffet og sint .. og oppgitt.. :(

 

 

EDIT: Forhåndsbestilt til PS3 .. Kunne vel ha bestilt en versjon fra over dammen, men .. Arg!

 

Hvorfor bestille et pc spill til konsoll?(ja jeg påstår at rpg hører hjemme på pc faktisk)

 

Har enda ikke spillt et RPG spill som er bedre på PC en konsoll, Skyrim, Oblivion ol.

Eneste som er bedre på pc er mmo (kun pga av det går en god del i tekst chatting der) og spill alla Age of Empires, Starcraft, C&C og lignende der du trenger kjappe museklikk over hele brettet.

 

 

Haha, det tyder om ikke annet på at du har en ganske spesiell definisjon på "ikke bedre" :)

 

AtW

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

 

Men, hva faen ... :cry:

 

 

Blir noe skuffet og sint .. og oppgitt.. :(

 

 

EDIT: Forhåndsbestilt til PS3 .. Kunne vel ha bestilt en versjon fra over dammen, men .. Arg!

 

Hvorfor bestille et pc spill til konsoll?(ja jeg påstår at rpg hører hjemme på pc faktisk)

 

Jeg også anser RPG-spill som PC-spill.. Men, jeg anser ikke South Park som et "RPG-spill", jeg anser det som et South Park TV/humor-spill, hvor jeg skal bare lene meg tilbake og kose meg, og nyte humoren.. Litt slik som Ni no Kuni

 

:)

 

Ni No Kuni, og så vidt jeg vet South Park: Stick of Truth, er JRPG. Det er nok en egen sjanger som passer best på konsoll. ;)

 

Anyway, jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Har noen tenkt på at sensuren faktisk kan bli bra for spillet? Da mener jeg ikke sensuren i seg selv, men scenene vil bli erstattet av en tekst eller noe sånt fra skaperne. Den kan bli minst like morsom som selve scenene vi går glipp av. Og ta serien som et bra eksempel. Jeg synes helt klart de første sesongene der de sensurerte ord var mye morsommere enn når de sier ting rett ut. Og for den saks skyld, hva om scenene er kjedelige i første omgang? Less is more. ;)

 

Det er ingenting en konsoll kan tilby som ikke pc gjør bedre lenger. Spesielt når det ikke er snakk om konsollspesifikke titler(slik som stick of truth)

 

Ellers er jeg totalt imot enver form for sensur når det ikke er meningen at sensuren er der(slik som i tidlig southpark).

 

 

Men, hva faen ... :cry:

 

 

Blir noe skuffet og sint .. og oppgitt.. :(

 

 

EDIT: Forhåndsbestilt til PS3 .. Kunne vel ha bestilt en versjon fra over dammen, men .. Arg!

 

Hvorfor bestille et pc spill til konsoll?(ja jeg påstår at rpg hører hjemme på pc faktisk)

 

Jeg også anser RPG-spill som PC-spill.. Men, jeg anser ikke South Park som et "RPG-spill", jeg anser det som et South Park TV/humor-spill, hvor jeg skal bare lene meg tilbake og kose meg, og nyte humoren.. Litt slik som Ni no Kuni

 

:)

 

 

Ser poenget ditt godt faktisk, bare sliter å relatere da jeg med en kabel og samme trådløse kontroller som til xbox bruker pcen til det samme og får bedre resultat :p

Lenke til kommentar

Nja, du laster det vel ned til PC fra bukta? Og PC-versjonen er ikke sensurert? Ærlig talt tror jeg det er mange som bare leter etter en unnskyldning for å rettferdiggjøre piratkopiering. "Jeg kjøper det aldri uansett.", "Jeg vil prøve før jeg kjøper", "Det er sensurert", "Jeg har ikke råd" osv osv osv. Bullshit hele veien.

 

Jeg konsekvent nekter å laste ned i noen form men jeg er helt enig i argumentet "jeg vil prøve før jeg kjøper" da produsenter slipper demoer som ikke representerer spillet de er fra og regelrett lyver om innholdet i spillet om dagen. Er mektig skuffet over standarden på spill men personlig kjøper jeg stort sett alt på day 1 eller på forhånd slik at jeg kan påpeke hvor utrolig lett det er å rettferdiggjøre nedlasting.

Litt av moroa med South Park er jo hvordan de klarer å pille sensuren ved nesen og være enda drøyere enn om alt slapp gjennom. Satser på at det blir tilfelle her også.

For meg ser dette mest ut som et konsollspill, men hvis jeg slipper Uplay på PC ..

 

Det er kun på steam så uplay skal ikke være involvert såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

@ cannibalguppy: Har vel litt med hva slags spill det er også.. Noen spill liker jeg å ha på PS3, andre på Xbox 360 (PS4/ Xbox One), osv.. og andre spill på PC!

 

Stort sett kjøper jeg nå alle spillene mine til konsoll, med unntak av spill som "hører til" PC, det være seg rollespill, stort sett (og Call of Duty / FPS og slikt, når de kommer på Steam-tilbud) .. South Park "må" jeg derfor ha til konsoll, selv om også jeg har TV koblet til PC-en og kontroller som fungerer.. Hadde jeg kjøpt spillet på Steam hadde spillet bare blitt "et nytt spill i mengden", men kjøper jeg det til konsoll, så føler jeg mer "eierskap" til spillet, og tar spillet "mer seriøst" ved å sette pris på det mer, og større press om å runde det (noe jeg prøver å gjøre med alle spill nå om dagen..) .. Derfor må jeg velge spill med omhu, og jeg velger dem helst på konsoll! ;)

 

/end off-topic

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Men, hva faen ... :cry:

 

 

Blir noe skuffet og sint .. og oppgitt.. :(

 

 

EDIT: Forhåndsbestilt til PS3 .. Kunne vel ha bestilt en versjon fra over dammen, men .. Arg!

Hvorfor bestille et pc spill til konsoll?(ja jeg påstår at rpg hører hjemme på pc faktisk)

Jrpg er konsoll, vet ikke om et eneste bra Jrpg spill på PC, og det er det South park hermer etter, thus passer det best på Konsoll.

 

Har du ikke sett Princess Kenny, pure Jrpg xP

Lenke til kommentar

Skuffende, ser ikke vitsen med slik sensurering da vi har aldersgrenser markert på dem o.l. De skal være nok til at man ikke kjøper slike spill til barn. De merkes vel også med språkbruk o.l

 

Selv hadde jeg planer om å kjøpe dette på konsoll, men nå ble jeg usikker. Kanskje jeg dropper det helt

Lenke til kommentar

 

 

Men, hva faen ... :cry:

 

 

Blir noe skuffet og sint .. og oppgitt.. :(

 

 

EDIT: Forhåndsbestilt til PS3 .. Kunne vel ha bestilt en versjon fra over dammen, men .. Arg!

Hvorfor bestille et pc spill til konsoll?(ja jeg påstår at rpg hører hjemme på pc faktisk)

Jrpg er konsoll, vet ikke om et eneste bra Jrpg spill på PC, og det er det South park hermer etter, thus passer det best på Konsoll.

 

Har du ikke sett Princess Kenny, pure Jrpg xP

 

 

Hvis du kan få alt likt bare bedre så passer det per definisjon ikke bedre på konsoll da :p Men er det en ekslusiv tittel så er det en annen sak. Poenget her er at du kan velge det til pc og pc har absolutt alle funksjoner som konsoller har bare bedre og med valgmuligheter og er dermed BEDRE uavhengig av din definisjon.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men, hva faen ... :cry:

 

 

Blir noe skuffet og sint .. og oppgitt.. :(

 

 

EDIT: Forhåndsbestilt til PS3 .. Kunne vel ha bestilt en versjon fra over dammen, men .. Arg!

Hvorfor bestille et pc spill til konsoll?(ja jeg påstår at rpg hører hjemme på pc faktisk)

Jrpg er konsoll, vet ikke om et eneste bra Jrpg spill på PC, og det er det South park hermer etter, thus passer det best på Konsoll.

 

Har du ikke sett Princess Kenny, pure Jrpg xP

 

 

Hvis du kan få alt likt bare bedre så passer det per definisjon ikke bedre på konsoll da :p Men er det en ekslusiv tittel så er det en annen sak. Poenget her er at du kan velge det til pc og pc har absolutt alle funksjoner som konsoller har bare bedre og med valgmuligheter og er dermed BEDRE uavhengig av din definisjon.

 

Problemet er at du ikke kan få alt bedre. Plasskrav i stuen f.eks. + at med konsollen er alt lettere også. Men grafikk kan du få bedre ja.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men, hva faen ... :cry:

 

 

Blir noe skuffet og sint .. og oppgitt.. :(

 

 

EDIT: Forhåndsbestilt til PS3 .. Kunne vel ha bestilt en versjon fra over dammen, men .. Arg!

Hvorfor bestille et pc spill til konsoll?(ja jeg påstår at rpg hører hjemme på pc faktisk)

Jrpg er konsoll, vet ikke om et eneste bra Jrpg spill på PC, og det er det South park hermer etter, thus passer det best på Konsoll.

 

Har du ikke sett Princess Kenny, pure Jrpg xP

 

 

Hvis du kan få alt likt bare bedre så passer det per definisjon ikke bedre på konsoll da :p Men er det en ekslusiv tittel så er det en annen sak. Poenget her er at du kan velge det til pc og pc har absolutt alle funksjoner som konsoller har bare bedre og med valgmuligheter og er dermed BEDRE uavhengig av din definisjon.

 

Problemet er at du ikke kan få alt bedre. Plasskrav i stuen f.eks. + at med konsollen er alt lettere også. Men grafikk kan du få bedre ja.

 

 

Du får absolutt alt bedre, fra størrelse til støy til enkelhet(du har faktisk steamos som gjør at du får NØYAKTIG samme funksjonalitet med pc.). helt opp til deg hvor vanskelig du vil gjøre det og hvor villig til å få nøyaktig det som passer deg istedenfor "good enough".

 

Og funksjonalitet er ikke grafikk, en pc til 4000kr(samme som ps4 f.eks) kan gjøre ufattelig mye mer enn en ps 4 og nesten det samme grafisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida, Schreiber.. Jeg tror ikke annet enn at det blir bra uansett.. Jeg er vel bare litt prinsipielt imot denne sensureringen, og synes det er trist at et spill, slik det originalt er tenkt, skal bli frarøvet oss, på grunn av regler i Tyskland, etc..

 

:)

Jeg ser så klart problemet her, men strengt tatt er det vel bare en fillesak. Vi vet jo ikke engang hvor store disse scenene er, eller om de er viktige. At det er mange scener med ganske likt innhold (enten abort eller analprobing) kan fort bli ensformig uansett.

 

Men skal vi først diskutere filleproblemer er det mer enn nok å ta av i spillindustrien, dessverre. For å ta noen høydepunkter:

 

* Steam er innført med tvang, og folk jubler av glede. WTF?

 

* Quick-time events er innført i det meste av spill, enten de passer inn eller ikke. Hvorfor må jeg spamme en knapp for å sparke ut et gitter i Batman, når det har holdt med ett enkelt tastetrykk i årevis? Hvorfor må jeg spamme en knapp i Resident Evil 4 for å unngå å bli knust av en stein, når en helt vanlig cutscene hadde vært minst like bra? Da hadde jeg jo fokusert på det som skjer på skjermen, og ikke på å spamme knappen lenge nok og raskt nok.

 

* E3 i år blir garantert minst 80% oppfølgere til AAA-titler, akkurat som i fjor og året før, og året før det igjen. Er det virkelig dette folk vil ha?

 

* Thief er snart ute - og de første fire (!) DLCene kan allerede forhåndsbestilles. Fem, om vi tar med en samling med alle fire. (for ordens skyld: Tre er boostere (Predator, Opportunist og Ghost), og en er en challenge map. Men likevel. Fire DLCer før spillet er ute? WTF?) DLC har blitt mer og mer vanlig, og truer med å ødelegge opplevelsen av nye spill.

 

* Collector's Edition? Limited Edition? Super-Ultra-Rare-Special Edition? I 99% av tilfellene er det bare en artbook og soundtrack, med en eller annen tulleting i tillegg. Gjerne noe kosmetisk bullshit ingen vil ha.

 

Dette er bare noen små høydepunkter, som sagt. Å sensurere noen små scener i et spill er ikke en stor sak, alt i alt. Hadde folk faktisk brydd seg så mye som prinsipper som de sier, hadde bransjen vært utdødd for lenge siden.

Lenke til kommentar

 

Ellers er jeg totalt imot enver form for sensur når det ikke er meningen at sensuren er der(slik som i tidlig southpark).

Hva med sensur på film? Jeg går ut fra at du boikotter hele filmbransjen også pga sensur?

 

 

Han behøver ikke å boikotte en hel bransje pga noen filmer blir sensurert vel... Han importerer ifra land som ikke skal leke mor & far for voksne mennesker.

 

Glad det virker som PC versjonen ikke er sensurert.

Lenke til kommentar

 

Ellers er jeg totalt imot enver form for sensur når det ikke er meningen at sensuren er der(slik som i tidlig southpark).

Hva med sensur på film? Jeg går ut fra at du boikotter hele filmbransjen også pga sensur?

 

 

Hmm nå tok du vel en litt stor antagelse her.

 

Ellers kan jeg informere om at det sjeldent blir sensuert og som larzen sier så er det ikke værre enn å importere det jeg vil. Wow what a problem. Siden jeg ikke bruker maskiner og formater som er region eller systemlåst gjør jeg jo som jeg vil :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ellers er jeg totalt imot enver form for sensur når det ikke er meningen at sensuren er der(slik som i tidlig southpark).

Hva med sensur på film? Jeg går ut fra at du boikotter hele filmbransjen også pga sensur?

 

 

Han behøver ikke å boikotte en hel bransje pga noen filmer blir sensurert vel... Han importerer ifra land som ikke skal leke mor & far for voksne mennesker.

 

Glad det virker som PC versjonen ikke er sensurert.

 

 

Takker for input <3 :D

 

Og ja jeg finner ingeting som tilsier at steam versjonen er sensurert så da er jeg happy. Og selv om jeg ikke er for piratkopiering så er jeg helt på det rene med å kjøpe den sensuerte versjonen så jeg har betalt og laste ned den ordentlige fordi jeg vil. Jeg stjeler faktisk ikke da så da er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

 

 

Neida, Schreiber.. Jeg tror ikke annet enn at det blir bra uansett.. Jeg er vel bare litt prinsipielt imot denne sensureringen, og synes det er trist at et spill, slik det originalt er tenkt, skal bli frarøvet oss, på grunn av regler i Tyskland, etc..

 

:)

Det er ikke sensurert på PC så ser ikke noen grunn overhodet til at du skal laste ned. Da lar du være å kjøpe X360 versjonen å heller kjøper PC versjonen. Da demonstrerer du med lommeboken hva du foretrekker.

 

 

Nå skjønte jeg ikke .. ? Hvem sier at jeg skal laste ned noe som helst?

 

Jeg får en følelse av at du antyder at jeg skal piratkopiere spillet, noe jeg ikke helt skjønner hvor du får det inntrykket ifra.. Jeg har vel ikke piratkopiert et spill på nærmere 15 år, eller noe, -bortsett fra Oblivion, som jeg ikke klarte å vente de ekstra dagene på når det ble lekket, men det spillet hadde jeg allerede forhåndsbestilt Collectors Edition både til PC _og_ Xbox 360 (og avbestilte ingen av dem), så ikke så dårlig samvittighet akkurat der.

 

Jeg har kun sagt at jeg har forhåndsbestilt PS3-versjonen, men synes det er trist og leit at det skal sensureres. Når det gjelder å "demonstrere" ved å kjøpe PC-versjonen, så kommer ikke det til å skje av 2 grunner: 1) Jeg vil ha PS3-versjonen, og 2) Min "demonstrasjon" vil ha så liten effekt at det ser jeg ikke grunnen til, når det er PS3-versjonen jeg helst vil ha (blir bare jeg som taper på det uansett, tross de manglende elementene) ..

 

Beklager forvirringen Bone, trodde du svarte på innlegget til Schreiber kl 11:50, men ser nå du svarte på det han skrev 11:47.Gikk litt fort i svingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...