Gå til innhold

Kurs for å lære å bygge en datamaskin.


Stormforcex

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om det finnes noe kurs der det holder opplæring å bygge egen datamaskin.

 

Jeg tenker mer sånn hvordan kan man finne ut av hva slags deler som passer sammen og sånn at de går gjennom hvert enkelte deler.

 

Fordi i dag, er det mange som vil bygge egen datamaskin og er usikker på deler og når de skal dele ideen med andre så får man andre alternativer fra forskjellig steder og da blir man mer usikker.

 

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg lurer på om det finnes noe kurs der det holder opplæring å bygge egen datamaskin.

 

Jeg tenker mer sånn hvordan kan man finne ut av hva slags deler som passer sammen og sånn at de går gjennom hvert enkelte deler.

 

Fordi i dag, er det mange som vil bygge egen datamaskin og er usikker på deler og når de skal dele ideen med andre så får man andre alternativer fra forskjellig steder og da blir man mer usikker.

 

 

På forhånd takk for svar.

 

Denne guiden fra Hardware er ganske bra. http://www.hardware.no/artikler/guide-fikk-du-pc-deler-til-jul/116214

Lenke til kommentar

Ganske mange uerfarne PC-byggere starter opp en forumtråd av typen:

Passer disse delene sammen?

 

Og så linker de til en handleliste på komplett.no så kan andre forumbrukere foreslå endringer.

 

Tråden inneholder da innlegg som:

Strømforsyning X vil funke, men den bråker som et jetfly.

Forumbrukeren anbefaler heller strømforsyning Y.

 

Den RAM´ern er unødvendig dyr. Kjøp heller denne RAM´en.

 

Den prosessoren passer ikke hovedkortet. Kjøp heller denne prosessoren.

 

 

osv...

 

 

Å sette sammen delene når de ankommer i posten er ganske lett. Du trenger ikke lodde, sveise, lime, sage osv...

Mange youtube-videoer forklarer prosessen ganske bra, samt at du bør lese artikkelen nevnt i et innlegg over.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...