Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fastfood (Feil levering)


Sheriff Nicolay

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Igår bestilte jeg mat fra et gatekjøkken, jeg bestilte en kebab uten mais. Men fikk med mais. Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat. Men idag fikk tydeligvis ikke dette, da de sa at jeg var nødt til å ha ringt igår rett etter at jeg merket at det var feil med maten.

Jeg synes det er litt feil at jeg møtte ha ringt rett etter at jeg oppdaget at maten var feil. Hva hvis jeg ikke hadde telefon eller penger på kortet (hvis jeg hadde hatt kontantkort?)

Jeg lurer litt på hva loven sier rundt dette. Det er ikke store sakene, men jeg ble litt irritert på dem.

Vil gjerne ha lenker / referranser :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du da alså gjør er å spise maten for å ringe å klage dagen etterpå? Det er forseint med ferskvarer, da spesielt varmmat.

 

Var nødt til å kaste store deler av kebaben, men ja. Jeg tåler ikke mais, så det er derfor jeg ikke ønsker det. Hva skulle man gjort hvis man ikke hadde telefon?

Jeg ser poenget ditt, men jeg synes de faktisk bør være snille spesielt når jeg er en "fast" kunde der.

Lenke til kommentar

 

Så det du da alså gjør er å spise maten for å ringe å klage dagen etterpå? Det er forseint med ferskvarer, da spesielt varmmat.

 

Var nødt til å kaste store deler av kebaben, men ja. Jeg tåler ikke mais, så det er derfor jeg ikke ønsker det. Hva skulle man gjort hvis man ikke hadde telefon?

Jeg ser poenget ditt, men jeg synes de faktisk bør være snille spesielt når jeg er en "fast" kunde der.

 

 

Du pleier 'vanligvis å gjør det'

 

Du har muligheten til å sjekke maten når du får den overlevert og burde gjør dette før du betaler, ringe dagen etterpå for å få gratis mat er forkastelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

 

Det er ikke så mye arbeid å se om det er mais på en kebab? Enten så drar du av litt folie ellers så åpner du pakken. Den gangen i skuddåret jeg bestiller meg fastfood så sjekker jeg stort sett at jeg har fått det jeg har bestilt før jeg betaler, det tar deg omtrent 7 sekunder. Du burde spesielt ta det i betrakning dersom du ikke har tilgang til å klage på det i ettertid. Det er ikke noe som heter at du har krav på å få refundert eller erstattet maten du har halvspist og kastet dagen etterpå, eller den samme dagen for den saksskyld, spiser du halve kebaben må du da vitterlig forstå selv at det er FORSENT å klage.

Lenke til kommentar

 

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

 

Det er ikke så mye arbeid å se om det er mais på en kebab? Enten så drar du av litt folie ellers så åpner du pakken. Den gangen i skuddåret jeg bestiller meg fastfood så sjekker jeg stort sett at jeg har fått det jeg har bestilt før jeg betaler, det tar deg omtrent 7 sekunder. Du burde spesielt ta det i betrakning dersom du ikke har tilgang til å klage på det i ettertid. Det er ikke noe som heter at du har krav på å få refundert eller erstattet maten du har halvspist og kastet dagen etterpå, eller den samme dagen for den saksskyld, spiser du halve kebaben må du da vitterlig forstå selv at det er FORSENT å klage.

 

 

Det forstår jeg. Men hva hadde eventuelt skjedd hvis jeg hadde ringt og klagd på maten når jeg hadde kommet hjem...?

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

 

Det er ikke så mye arbeid å se om det er mais på en kebab? Enten så drar du av litt folie ellers så åpner du pakken. Den gangen i skuddåret jeg bestiller meg fastfood så sjekker jeg stort sett at jeg har fått det jeg har bestilt før jeg betaler, det tar deg omtrent 7 sekunder. Du burde spesielt ta det i betrakning dersom du ikke har tilgang til å klage på det i ettertid. Det er ikke noe som heter at du har krav på å få refundert eller erstattet maten du har halvspist og kastet dagen etterpå, eller den samme dagen for den saksskyld, spiser du halve kebaben må du da vitterlig forstå selv at det er FORSENT å klage.

 

 

Det forstår jeg. Men hva hadde eventuelt skjedd hvis jeg hadde ringt og klagd på maten når jeg hadde kommet hjem...?

 

 

Det er i grunn fortsatt forseint. Undersøk maten i det du får den overlevert. Dersom dem regelmessig leverer dårlige kvalitet ville jeg ha benyttet meg av en annen leverandør. Med mindre dem tidligere har akseptert at du ringer dagen etterpå for å få deg ett gratis måltid naturligvis.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat.

 

Hvis det er sjeldent at du får det du faktisk bestiller, så sier det seg vel selv at du bør sjekke ekstra godt at du får det du har bestilt..?

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

 

Det er ikke så mye arbeid å se om det er mais på en kebab? Enten så drar du av litt folie ellers så åpner du pakken. Den gangen i skuddåret jeg bestiller meg fastfood så sjekker jeg stort sett at jeg har fått det jeg har bestilt før jeg betaler, det tar deg omtrent 7 sekunder. Du burde spesielt ta det i betrakning dersom du ikke har tilgang til å klage på det i ettertid. Det er ikke noe som heter at du har krav på å få refundert eller erstattet maten du har halvspist og kastet dagen etterpå, eller den samme dagen for den saksskyld, spiser du halve kebaben må du da vitterlig forstå selv at det er FORSENT å klage.

 

 

Det forstår jeg. Men hva hadde eventuelt skjedd hvis jeg hadde ringt og klagd på maten når jeg hadde kommet hjem...?

 

 

Det er i grunn fortsatt forseint. Undersøk maten i det du får den overlevert. Dersom dem regelmessig leverer dårlige kvalitet ville jeg ha benyttet meg av en annen leverandør. Med mindre dem tidligere har akseptert at du ringer dagen etterpå for å få deg ett gratis måltid naturligvis.

 

Ja, jeg skal ringe dem igjen.

De har vanligvis gitt meg ett nytt måltid ved feil bestillinger, men jeg tror rett og slett de kanskje begynner å slite med kunder. Jeg har ikke bestilt noe mat der ifra på noen måneder, og det virket som han jeg snakket med idag var en ny person. De andre kjenner meg igjen, da vi faktisk bestilte en god del i sommer. Men han var kanskje ny og visste ikke at jeg var en "fast" kunde der. Men takk for svarene. Var bare litt nysgjerrig rundt dette

Lenke til kommentar

 

Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat.

 

Hvis det er sjeldent at du får det du faktisk bestiller, så sier det seg vel selv at du bør sjekke ekstra godt at du får det du har bestilt..?

 

Det har egentlig ikke vært noe problem før nå, da vi tidligere har fått ny mat ved feil på leveringen. Men jeg skal ringe dem igjen og høre hva de sier nå, kommer nok ikke til å handle noe mer der ifra.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal ringe dem igjen.

De har vanligvis gitt meg ett nytt måltid ved feil bestillinger, men jeg tror rett og slett de kanskje begynner å slite med kunder. Jeg har ikke bestilt noe mat der ifra på noen måneder, og det virket som han jeg snakket med idag var en ny person. De andre kjenner meg igjen, da vi faktisk bestilte en god del i sommer. Men han var kanskje ny og visste ikke at jeg var en "fast" kunde der. Men takk for svarene. Var bare litt nysgjerrig rundt dette

 

 

 

At du har fått det tidligere viser bare at dem er dumsnille og du vet å utnytte deg av det. Hadde du vært en så sabla god kunde hadde dem ikke levert feil mat til deg gang på gang.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Igår bestilte jeg mat fra et gatekjøkken, jeg bestilte en kebab uten mais. Men fikk med mais. Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat. Men idag fikk tydeligvis ikke dette, da de sa at jeg var nødt til å ha ringt igår rett etter at jeg merket at det var feil med maten.

 

Jeg synes det er litt feil at jeg møtte ha ringt rett etter at jeg oppdaget at maten var feil. Hva hvis jeg ikke hadde telefon eller penger på kortet (hvis jeg hadde hatt kontantkort?)

Jeg lurer litt på hva loven sier rundt dette. Det er ikke store sakene, men jeg ble litt irritert på dem.

 

Vil gjerne ha lenker / referranser :)

 

Jobber på en lokal McDonalds-restaurant; vi plikter oss å utlevere alt av feilgitt mat innen samme dag som du bestilte. Altså; bestilte du en burger uten agurk, men fikk med agurk får du kun ny om du gir beskjed samme dag.

 

Loven, så vidt jeg vet, ligger hos Forbrukerrådet, og går nok under kjøpsloven/forbrukerrett.

 

 

By the way; med mindre du selv sjekker hva du FAKTISK får i produktet, plikter vi oss ingenting. Fastfood/Restaurantnæringen er en servicebedrift, hvor det er mennesker som står for store deler av arbeidet. Dette betyr at det er en viss toleranse for feil, fordi vi alle gjør vårt beste.

 

 

Jeg anbefaler deg at du neste gang sier ifra om at du gjentatte ganger har opplevd å få med mais, når du tydelig har bedt om ikke å få det med. Still hardt mot hardt, forklar at du har allergier, og at du vil fraråde alle du kjenner fra å gå der igjen.

 

(Forbrukerrådet, samt MatTilsynet har strenge bestemmelser om spesialbestillinger i.an. av allergier! Dette betyr at du har viktige rettigheter som allergiker når du bestiller mat!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Igår bestilte jeg mat fra et gatekjøkken, jeg bestilte en kebab uten mais. Men fikk med mais. Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat. Men idag fikk tydeligvis ikke dette, da de sa at jeg var nødt til å ha ringt igår rett etter at jeg merket at det var feil med maten.

 

Jeg synes det er litt feil at jeg møtte ha ringt rett etter at jeg oppdaget at maten var feil. Hva hvis jeg ikke hadde telefon eller penger på kortet (hvis jeg hadde hatt kontantkort?)

Jeg lurer litt på hva loven sier rundt dette. Det er ikke store sakene, men jeg ble litt irritert på dem.

 

Vil gjerne ha lenker / referranser :)

 

Jobber på en lokal McDonalds-restaurant; vi plikter oss å utlevere alt av feilgitt mat innen samme dag som du bestilte. Altså; bestilte du en burger uten agurk, men fikk med agurk får du kun ny om du gir beskjed samme dag.

 

Loven, så vidt jeg vet, ligger hos Forbrukerrådet, og går nok under kjøpsloven/forbrukerrett.

 

 

By the way; med mindre du selv sjekker hva du FAKTISK får i produktet, plikter vi oss ingenting. Fastfood/Restaurantnæringen er en servicebedrift, hvor det er mennesker som står for store deler av arbeidet. Dette betyr at det er en viss toleranse for feil, fordi vi alle gjør vårt beste.

 

 

Jeg anbefaler deg at du neste gang sier ifra om at du gjentatte ganger har opplevd å få med mais, når du tydelig har bedt om ikke å få det med. Still hardt mot hardt, forklar at du har allergier, og at du vil fraråde alle du kjenner fra å gå der igjen.

 

(Forbrukerrådet, samt MatTilsynet har strenge bestemmelser om spesialbestillinger i.an. av allergier! Dette betyr at du har viktige rettigheter som allergiker når du bestiller mat!)

 

 

Jeg tviler på at det selv er slik med McDonalds at dere aksepterer at noen kommer igjen med halvspist mat såpass lenge i ettertid at det er påtide med ett nytt gratis måltid. Selv om det er samme dag.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...